Bayreuth egy város Németországban, Felső-Frankföld (Oberfranken) kormányzati kerület székvárosa. A világ zenekedvelői Wagner városaként tisztelik, ugyanis a neves zeneszerző életének utolsó szakaszában a városban élt és alkotott, nevéhez fűződik a város híres operaházának, a Festspielhausnak a megépítése. De itt található a Neues Schloss Bayreuth kastély is, mely a képek alapján nagyon érdekesnek tűnt, így némi tervezés után útra keltem!
Az utazásom során olyan vonalakat is bejártam ,melyeket előtte még soha, és végre kipróbálhattam a billenőszekrényes technikát is! De ne szaladjunk ennyire előre, lássuk akkor sorjában!
Az utasok megrohamozzák a München-Nürnberg expresszt
Az út első fele már a blogról unásig ismert, a München-Nürnberg expresszel Nürnbergbe, majd átszállás... így ugorjunk is egyből Nürnbergbe, ahonnan a tényleges újdonságok és élmények kezdődtek.
Kinding (Altmühltal): megálló a semmiben a Nürnberg–München nagysebességű vasútvonalon! A megálló mellett hatalmas P+R parkoló a Münchenbe vagy Nürnbergbe utazóknak. Ide tényleg mindenki kocsival jön!
Nürnbergben a menetrendi kereső szerint kereken 60 percem volt az átszállásra. Mivel tudtam, hogy Németországban a vonatok többsége óránként jár, megkerestem, van-e esetleg korábbi vonat is Bayreuth felé. Igazam volt, tényleg van egy vonat egy órával korábban is, így erre az átszállásra kereken 0 percem maradt. Gondoltam megkockáztatom, ha a vonatom kicsit korábban jön, a másik pedig picit késik, még akár el is érhetem. Igazam lett, egy őrült rohanással a 13-as vágányról a 23-asra elég volt ahhoz, hogy még éppen elérjem a vonatomat. Így fotóra már nem maradt időm, csak Bayreuthban.
Nürnbergből Bayreuth felé a Deutsche Bahn DB 610 sorozatú billenőszekrényes vonata közlekedik a Nürnberg–Cheb-vasútvonalon, majd Schnabelwaid állomás után a Schnabelwaid–Bayreuth-vasútvonalon. A vonat három db kétrészes motorvonatból állt, melyek közül kettő egység később a csehországi Cheb felé vette az irányt. Ez adta az ötletet a későbbi csehországi kiránduláshoz is.
Bayreuth állomás, megérkezett a DB 610 sorozatú billenőszekrényes motorvonatom, a háttérben egy Agilis motorvonat várakozik
A Nürnberg–Cheb-vasútvonal egy normál nyomtávolságú, részben kétvágányú, Cheb-Skalka–Cheb között 25 kV 50 Hz-cel villamosított vasútvonal Németországban Nürnberg és a csehországi Cheb között. A vasútvonal hossza 151,4 km, engedélyezett sebesség 160 km/h.
A vasútvonalat több részletben adták át 1877 és 1883 között, a Nürnberg–Schnabelwaid szakasz 1877 július 15.-én lett kész.
A vonal Hohenstadt és Pegnitz között a Pegnitz patak völgyét követi, miközben áthalad több alagúton, a patakot pedig eközben 25-ször keresztezi. Igen szép vonalvezetésű, vadregényes vonal!
Az Agilis magánvasút Stadler Regio-Shuttle RS1 motorvonata
A Kanalstrasse, nevét az itt átfolyó csatornáról kapta
A St. Vinzenz Schlosskirche (Google térkép itt)
Utazásom célja a Neues Schloss Bayreuth (Goolgel térkép itt)
Neues Schloss Bayreuth építése 1604-ben kezdődött, majd több, kisebb-nagyobb átalakítás, bővítés és egy tűzvész után 1758-ra fejeződött be.
A kastályhoz tartozó park megközelítőleg 13 hektáros, hosszában egy mesterséges csatorna osztja ketté, melynek a végében egy befejezetlen szoborcsoport található. A szobor Neptunt ábrázolja. A parkban sétálóutak kanyarognak, melyek több híddal is keresztezik a középen folyó vizet. A park közepén egy kisebb, a park végében pedig egy nagyobb sziget is található.
1795-ben a kert kiegészült egy kis kör alakú templommal (ún, Monopteros-szal).
A kertben kiállított szobormúzeum közül egy korabeli szépségideál
Gyönyörűen kidolgozott mennyezet
A Neues Schloss Bayreuth a város felől nézve
A Markgräfliches Opernhaus egy operaház a városban. 1744 és 1748 között épült. 2012 június 30-án az épület az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította.
A Richard-Wagner-Festspielhaus (A Bayreuthi Fesztiválpalota)
Nürnberg felé a Nürnberg–Cheb-vasútvonalon. Később ugyanezen a vonalon utaztam Csehországba is
A hazafelé úton szintén Nürnbergben szálltam át, de most egy emeletes regionalzugra, mely Regensburg felé került. Valahogy mindig úgy jön ki a lépés, hogy a visszautam más útirányon át vezet Nürnbergből, mint az odaút.
Átszállás Nürnbergben a München felé tartó emeletes regionalexpressre
München felől érkező regionalexpress egy werbelok DB 111-es sorozatú mozdonnyal. Zeit für Dich (Időt magadnak), hirdeti a reklámfelirat a mozdony oldalán
Hazafelé a München–Regensburg-vasútvonalon
Utolsó kommentek