Bécs és Linz között az elmúlt években lassan megépült a 3. és a 4. vágány is a Westbahn-on, létrehozva így egy négyvágányos fővonalat Ausztrián keresztül. A négyvágányos vonalat a tervek szerint később egészen Salzburgig fogják kiépíteni, ahol csatlakozni fog majd az Alsó-Inn völgyi és az Új Alsó-Inn völgyi vasútvonalakhoz, továbbá Rosenheimen át Münchenhez. A Westbahn azonban nem egy folyamatosan négyvágányos vasútvonal, sokkal inkább két kétvágányos fővonal, két külön vágánnyal a teher- és a helyi vonatoknak, további kettővel pedig a távolsági vonatoknak.
Már csak 100 nap az indulásig! - hirdeti a tábla Anton Heinzl, Franz Bauer, Jörg Leichtfried és Matthias Stadler kezei között 2017-ben (kép forrása: www.meinbezirk.at)
Ez a kétszer két vágány néha egészen messzire távolodik egymástól, hidakkal helyet cserél egymással, vagy egyikőjük kilométereken át a föld alatt halad. Bécs után az első jelentősebb állomás St. Pölten, mely már nem bírta volna el a további átmenő forgalmat, ezért a város mellett egy új vasútvonalat építettek, csak a tehervonatok számára. A St. Pölten–Loosdorf közötti vasútvonal 2017 decemberében nyílt meg.
Utolsó kommentek