Mikor Innsbruckban mentem Münchenből, többek között az ott közlekedő Stubaitalbahn-t is kipróbáltam! Akkor azonban főleg az odaútról írtam, de ez a keskeny nyomközű kis hegyi vasút/villamos kimarad. Ezt a kis hiányosságot pótolom be a következő kis cikkel és néhány képpel.
A Brenner-alagút és a Brenner vasútvonal leírása a magyar Wikipédiából való, ahová korábban én írtam és bővítettem ki az azonos nevű szócikkeket.
A Stubaitalbahn egy 18,16 km hosszú, villamosított. keskeny nyomtávú vasútvonal Ausztriában, Innsbruck közelében. A méteres nyomtávolságú vonal Tirol fővárosának a főpályaudvarát köti össze Natters, Mutters, Kreith és Telfes településeken keresztül Fulpmes városkával. A városban az innsbrucki 1-es és 3-as villamos vágányait használja, melyek szintén 1000 mm-es nyomtávolságúak.
A vonal eredetileg 3 kV 50 Hz-es váltakozó árammal lett villamosítva, de 1983-ban áttértek a 900 volt egyenáramra. A pálya egyvágányú, kétvágányos állomásokkal, ahol a keresztezhetik egymást az egymással szemben haladó járatok. A végállomás viszont háromvágányú és található itt egy fűtőház is. A vasútvonal állomásain a vonatok a baloldali közlekedés szabályai alapján kerülik el egymást.
Utolsó kommentek