HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (15) alex (1) állatok (2) állomás (26) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (5) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (139) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (13) bari (2) barlang (3) bayernticket (27) bécs (12) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (8) bloginfo (3) bob (6) bologna (1) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csatorna-alagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (72) észtország (1) etcs (1) euronight (3) európa (12) eurostar (1) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (91) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (14) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (133) index2 (336) india (5) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (23) kenya (2) kína (53) kindertojás (2) kiskunhalas (1) kisvasút (16) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (12) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) lettorszá (1) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) litvánia (1) london (3) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (42) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (12) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (80) múzeum (44) nagysebességű vasút (192) nápoly (5) németország (97) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (34) olaszország (75) oroszország (3) ouigo (3) palermo (2) párizs (21) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (18) rail baltica (1) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (10) rhb (2) róma (3) s-bahn (10) salzburg (6) segítség (1) semmering (5) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (76) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (7) szimulátor (1) szlovénia (10) szolnok (2) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (13) texas (1) tgv (50) tibee (9) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (6) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) trolibusz (1) ukrajna (3) USA (33) usa (5) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (12) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (8) zürich (2) Címkefelhő

2013.01.30. 23:14 Balogh Zsolt

Nápoly, Dél-olaszország fővárosa

Az olaszországi utam képeivel már régóta adós vagyok, most a téli eseménytelen időszakban szakítok rá némi időt, hogy befejezzem az élménybeszámolómat.

A nyaralásom előzménye eléggé kedvezőtlen kritikát kapott az olvasóktól, talán emiatt is késett ennyit a folytatás. Nos ebben a cikkben se kimondottan Nápolyról lesz szó, hanem az ottani közlekedésről.

Így aki templomokról szeretne képeket nézni, az más weboldalon keresse!

21k.jpgNápoly látképe, háttérben a Vezúv

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: olaszország nápoly


2013.01.30. 15:58 Balogh Zsolt

Nürnbergből Berlinbe nagysebességgel II. rész

Az előző cikkemben bemutattam a Nürnberg és Erfurt közötti új vasútvonal építését és történetét. A mostani cikkben következik a folytatás: Az Erfurt és Lipcse/Halle közötti nagysebességű vasút.

A vasútvonal egyik érdekessége, hogy az Erfurt és Lipcse közötti szakasz tartalmaz egy rövid leágazást is Halle város irányába. Emiatt a vonal alakja erős túlzással egy Y-hoz hasonlít (és emiatt ilyen szokatlan a vasútvonal írásmódja is). A vasút Németország három tartományát is érinti: Szászországot, Szász-Anhaltot és Türingiát. Útja során három vasútvonalat is keresztezni fog, bár ezek közül a Finnebahnon már 1994 óta nincs forgalom.

 MünchenbenHosszúsínek szállítása az épülő vonal egyik alagútjába (Kép forrása: Wikimedia Commons)

A cikk képei a Wikimedia Commonsból származnak, további nagyszerű képek a Leipzig/Halle high-speed rail line kategóriában találhatóak.

Szólj hozzá!

Címkék: németország nürnberg nagysebességű vasút


2013.01.26. 01:09 Balogh Zsolt

Nürnbergből Berlinbe nagysebességgel I. rész

Jelenleg közvetlen ICE vonattal Münchenből Berlinbe utazni 5 óra 52 perctől 7 óra 10 percig tart, napszaktól függően. A német ADAC autóklubb szerint a két város közt a táv 582 km, mely autóval mindössze 5 óra 19 perc.

A vonat lassúságának egyik oka, hogy a táv nagyrészén az ICE vonatok hagyományos pályán haladnak. Jelenleg csak Ingolstadt és Nürnberg között alkalmas a vasút a nagysebességű közlekedésre, de az útvonal nagyobbik részén a lassabb regionális- és tehervonatokkal együtt közös pályán kénytelen haladni a nagysebességű ICE motorvonat, lemondva ezzel sebességének feléről, kétharmadáról.

De már évek óta épül két nagysebességű vasútvonal is az országban, hogy a közeljövőben minél nagyobb távon haladhassanak a a vonatok 300 km/h sebességgel.

A cikk képei a Wikimedia Commonsból származnak, további nagyszerű képek a ABS/NBS Nürnberg–Erfurt kategóriában találhatóak.

 MünchenbenBetonlemezes pálya építése Arnstadt közelében (kép forrása: Wikimedia Commons)

Kétrészes cikksorozatom első részében a Nürnberg és Erfurt közötti nagysebességű vonal építését mutatom be.

Szólj hozzá!

Címkék: németország nürnberg nagysebességű vasút


2013.01.21. 17:19 Balogh Zsolt

Az Außerfernbahn

2011 nyarán a fejembe vettem, hogy végre kipróbálom a fogaskerekű Bayerische Zugspitzbahnt és felvonatozom a Zugspitze-re, mely Németország legmagasabb hegycsúcsa. Garmisch-Partenkirchenig rendben el is jutottam, de onnan a tervezett program más fordulatot vett, így a Zugspitze helyett az Außerfernbahnt utaztam be (megjegyzés: a szövegek egy része a magyar Wikipédiáról ismerős lehet, ahová korábban én is írtam).

ausserfernbahn MünchenbenDB 628 sorozat Reutte in Tyrolban

De lássuk, miért!

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria bajorország bayernticket


2013.01.19. 17:23 Balogh Zsolt

A Stubaitalbahn

Mikor Innsbruckban mentem Münchenből, többek között az ott közlekedő Stubaitalbahn-t is kipróbáltam! Akkor azonban főleg az odaútról írtam, de ez a keskeny nyomközű kis hegyi vasút/villamos kimarad. Ezt a kis hiányosságot pótolom be a következő kis cikkel és néhány képpel.

A Brenner-alagút és a Brenner vasútvonal leírása a magyar Wikipédiából való, ahová korábban én írtam és bővítettem ki az azonos nevű szócikkeket.

Stubaitalbahn MünchenbenMegérkezés Fulpmesbe

A Stubaitalbahn egy 18,16 km hosszú, villamosított. keskeny nyomtávú vasútvonal Ausztriában, Innsbruck közelében. A méteres nyomtávolságú vonal Tirol fővárosának a főpályaudvarát köti össze Natters, Mutters, Kreith és Telfes településeken keresztül Fulpmes városkával. A városban az innsbrucki 1-es és 3-as villamos vágányait használja, melyek szintén 1000 mm-es nyomtávolságúak.

A vonal eredetileg 3 kV 50 Hz-es váltakozó árammal lett villamosítva, de 1983-ban áttértek a 900 volt egyenáramra. A pálya egyvágányú, kétvágányos állomásokkal, ahol a keresztezhetik egymást az egymással szemben haladó járatok. A végállomás viszont háromvágányú és található itt egy fűtőház is. A vasútvonal állomásain a vonatok a baloldali közlekedés szabályai alapján kerülik el egymást.

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria


süti beállítások módosítása
Mobil