Néhány évtizede még a maglev technológia volt a vasúti közlekedés jövője, sokan ábrándoztak arról, hogy egyszer majd nagysebességű mágnesvonatok száguldoznak a nagyvárosok között, 400-500 vagy még több kilométert megtéve óránként.
Ám a jövő másként alakult, a drága technológia nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így inkább lassú hanyatlásról és az érdeklődés lanyhulásáról beszélhetünk.
Suhan a szerelvény a magasba emelt pályán (Kép forrása: Wikimedia Commons)
Ám azért temetni sem kell a maglevet, a Japán tervekről korábban már volt szó itt a blogon is, és Kína sem mondott még le teljesen a technológiáról.
A kínai Csangsa, az elővárosokkal együtt közel 7 és fél milliós metropolisz úgy döntött, hogy saját maglev vasutat épít a város hagyományos nagysebességű vasútállomása és a 18,55 km-re található nemzetközi repülőtér közé.
Utolsó kommentek