Isztambul Törökország legnépesebb és talán legismertebb városa, kulturális és gazdasági központ, világszinten ismert idegenforgalmi célpont. Ám Törökország fővárosa még sem Isztambul, hanem Ankara az ország belsejében. A két térség vasúttal való összeköttetése mindig is kiemelt jelentőségű volt, a…
2023.04.26. 14:05 Balogh Zsolt
Isztambulból Ankarába nagysebességgel
6 komment
Címkék: index törökország nagysebességű vasút
2023.04.25. 16:53 Balogh Zsolt
A Zillertalbahn jövője
Az ausztriai Jenbach állomásról indul Tirol egyik kisvasútja, a Zillertalbahn, mely a Ziller patak völgyét szolgálja ki. A kisvasút hossza 31,7 km, a pálya részben kétvágányú, de nem villamosított. A pályán dízelmozdonyok által vontatott ingavonatok és háromrészes motorvonatok közlekednek,…
3 komment
Címkék: ausztria kisvasút index2 zillertal
2023.04.24. 23:17 Balogh Zsolt
Lehet még egy sávval több?
A magyar kormány 2023 márciusában jelentette be, hogy Budapest és Székesfehérvár között a meglévő 2x2 sávos autópályát a jövőben 2x3 sávossá építi át. Indoklásuk szerint a megnövekedett forgalom miatt szükséges, ezáltal gyorsabb és biztonságosabb lesz az autózás a Balaton irányába.
Huszonhat sáv…
5 komment
Címkék: balaton autó
2023.04.20. 20:18 Balogh Zsolt
Kipróbáltam a Lajosmizse-Kőbánya-kispest vasútvonalat
Az elmúlt évek során lassacskán beutaztam egész Magyarországot Kecskemétről, majd átlépve az országhatárt is egyre távolabb és távolabb jutottam, míg végül már közel 20 országban jártam vonattal. Ám valahogy mindig úgy alakult, hogy a Kecskemétről Budapestre vezető legrövidebb (ám egyáltalán nem a…
1 komment
Címkék: kecskemét
2023.04.16. 19:54 Balogh Zsolt
Nápolyból Bariba nagysebességgel
Olaszország folyamatosan fejleszti a vasúthálózatát, hogy nagyvárosait egyre gyorsabb járatokkal köthesse össze. Az első, kimondottan a nagysebességű vasúti személyszállítás céljából épített ún. direttissimák építése már 1907-ben megkezdődött Róma és Nápoly között. Napjainkban 923 km hosszúságú…
Utolsó kommentek