Bizonyos időnként a vasútvonalakat is fel kell újítani, a vasúti ágyazat elszennyeződik, a vasból készült részek korrodálódnak, a vasbeton-részeket a fagy és a víz lassan tönkreteszi... A felújítást el lehet végezni a forgalom korlátozott fenntartása mellett, véget nem érő vágányzárak közepette, pótlással, tereléssel, sok-sok bosszúsággal, vagy pedig teljes kizárással, hogy az építkezést ne zavarja a csökkentett forgalom.
A Riedbahn részlete 2010 áprilisában egy DB Cargo tehervonattal (kép forrása: Wikimedia Commons)
A kétvágányú, villamosított, 74,8 km hosszúságú Mannheim-Frankfurt am Main-vasúti fővonalat, melyet Riedbahnként is emlegetnek, a németországi Baden-Württemberg és Hessen tartományban szintén elérte a felújítás szükségessége. A vonalat naponta mintegy 60 000 utas használta a távolsági vasúti személyszállításban és mintegy 16 000 utas a regionális közlekedésben. A vonalat 2024. július 15-től általános felújítás miatt teljesen lezárták és csak 2024. december 14-én nyílik meg újra a forgalom számára.
Utolsó kommentek