HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Ezt hidalják majd át az akkus motorvonatok. Tirol tartományban az összes nagyvasutat ... (2024.05.02. 12:34) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • gigabursch: Nem gondolom, hogy célszerű mindent villamosítani, mert nem biztos, hogy hozzá a határköltségeket. (2024.05.02. 08:42) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • Balogh Zsolt: @KékFény66: Ez igaz, viszont a Wikipédia megengedi, hogy az összes tartalmat újra felhasználd, aká... (2024.05.01. 14:17) A Miniatur Wunderland
  • KékFény66: A Wikipedia mióta számít kereskedelmi forgalmazásnak? Egy ingyenes enciklopédia, még reklámok sinc... (2024.05.01. 01:13) A Miniatur Wunderland
  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Ezt hidalják majd át az akkus motorvonatok. Tirol tartományban az összes nagyvasutat ... (2024.05.02. 12:34) Érkeznek az ÖBB új motorvonatai!
  • Balogh Zsolt: @KékFény66: Ez igaz, viszont a Wikipédia megengedi, hogy az összes tartalmat újra felhasználd, aká... (2024.05.01. 14:17) A Miniatur Wunderland
  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (3) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (104) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (22) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (12) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (1) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2024.04.26. 00:07 Balogh Zsolt

"Árdömping" vita az Ouigo legújabb terjeszkedése miatt Spanyolországban

Spanyolország rendelkezik Európa leghosszabb és a világon a második leghosszabb nagysebességű vasúthálózatával. Az állami vasúttársaság, a Renfe azonban nem töri össze magát, hogy a több milliárd euróbl megépült hálózatot ténylegesen kihasználja. A spanyol hálózat a világ legkihasználatlanabb nagysebességű vasúthálózata.

AVE motorvonat halad Katalóniában, Barcelona és Girona között, éppen külön szintben keresztezi a régi tengerparti vonalat Maçanet-Massanes állomásnál

Nem csoda hát, ha a szomszédos országok szemet vetettek erre a piaci résre és megpróbálnak minél nagyobb szeletet kihasítani a tortából. Az elkényelmesedett spanyol államvasútnak azonban nem igazán tetszik ez a trend.

Az Francia Államvasutak, az SNCF fapados leányvállalata, az Ouigo tovább bővítette tevékenységét Spanyolországban, és április 19-én napi két oda-vissza járatot indított Madrid-Valladolid között.

"Az egyszeri viteldíjak 9 eurótól indulnak, és kezdetben heti 14 000 jegyet kínálnak. Az üzemeltető további olcsó jegyeket tehet elérhetővé TGV Duplex emeletes vonatszerelvényeinek többszöri közlekedtetésével, ha a kereslet ezt indokolja" - nyilatkozta az Ouigo.

Eközben június 1-jétől ezek a járatok Madridtól egészen Alicante és Albacete felé is közlekednek, a legtöbb vonat pedig Cuencában is megáll.

Spanyolország jelenlegi, épülő, és tervezett nagysebességű vasútvonalai (kép forrása: Wikimedia Commons)

A 2024-es év hátralévő részében az Ouigo tervezi a szolgáltatások kiterjesztését Murcia felé, a vonatok várhatóan június vége körül indulnak. Az év második felében az üzemeltető várhatóan Sevilla, Córdoba és Málaga felé is indít vonatokat.

A fapados szolgáltató legújabb bővítési terveinek bejelentése vitát váltott ki a helyi médiában, miután Óscar Puente közlekedési miniszternek tulajdonított megjegyzések azt sugallták, hogy az Ouigo és társa, a nyílt hozzáférést biztosító Iryo „árdömping” taktikát alkalmaz. Puente azzal fenyegetőzött, hogy feljelenti a két szolgáltatót a versenyhatóságnál, a CNMC-nél, amiért azok szerinte „rendkívül hűtlen taktikát” alkalmaznak.

Ouigo szerelvény Alicante állomáson (kép forrása: www.railtech.com)

Puente szerint a díjszabási politika azzal a kockázattal jár, hogy a RENFE-t, a hagyományos szolgáltatót „nagyon rossz eredményekre kényszeríti azokon az útvonalakon, amelyek egykor nagyon nyereségesek voltak”. Megemlítette, hogy az Ouigo évente 1 milliárd eurót fizet az infrastruktúra-üzemeltető ADIF AV-nak hozzáférési díjak formájában, és hozzátette, hogy „ezt nagyon is szem előtt fogom tartani a következő találkozón, amikor azt kérik majd, hogy az ADIF csökkentse a díjakat. A válaszom az lesz, hogy képesek megfizetni azokat”.

Hélène Valenzuela, az Ouigo España ügyvezető igazgatója erre úgy reagált, hogy „ez az első alkalom, hogy [a miniszter] szid minket azért, mert alacsony viteldíjakat kínálunk. Sem dömping, sem támogatások - ezek nem léteznek. Kapcsolatban állok az összes hatósággal, és szeretném a minisztert hamarosan a vonatainkon üdvözölni. Van a politika és van az üzlet, és mi az üzletben vagyunk."

A pályavasút, a teherszállítás és a személyszállítás szétválasztása azért történt meg minden országban, hogy új szereplőknek is legyen esélyük belépni a piacra. Ezt kihasználva az olaszok és a franciák beléptek a spanyol nagysebességű személyszállítási piacra. De Németországban és Ausztriában is sorra jelennek meg a privát személyszállító szolgáltatók. Magyarország azonban kivétel ebben is, a kormány a MÁV csoporttal együtt sikeresen szabotálta többször is az új szereplők megjelenését, így piaci verseny Magyarországon 2030 előtt nem várható.

Forrás

* A Railway Gazette weboldal ‘Price dumping’ row mars Ouigo’s latest expansion című cikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország ave sncf ouigo


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1218390217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása