Franciaország nagysebességű vasúti piacára többen is szemet vetettek a nyílt hozzáférés elindítása óta. Az olaszok és a spanyolok után egy francia cég is nagysebességű járatokat üzemeltetne Párizsból a környező belföldi nagyvárosokba.
A megállapodás aláírása 2024. február 29-én
2024. február 29-én nagysebességű vonatokat üzemeltetni kívánnó Kevin Speed pályahasználati keretmegállapodást írt alá az SNCF Réseau infrastruktúra-üzemeltetővel, és reméli, hogy 2028 végéig elindíthatja első járatait az Ilisto márkanév alatt.
A február 29-én aláírt keretmegállapodás a szabályozó hatóság, az ART jóváhagyásától függ. A megállapodás 10 évre szól, és meghosszabbítható. A megállapodás a Párizs-Nord-Lille Flandres, Párizs-Est-Strasbourg és Párizs-Lyon-Lyon Part-Dieu nagysebességű vonalakon óránként egy menetvonalra vonatkozik, beleértve a közbenső állomások kiszolgálását is.
A megállapodás aláírását követően a Kevin Speed elindította a második hitel- és tőkefinanszírozási kört, amelynek célja 1,2 milliárd euró összegyűjtése; az első körben 4 millió eurót gyűjtöttek 2023 júliusában. A finanszírozási fordulóban a Nomura és a Santander CIB, valamint az EY is közreműködik, amely hozzájárult az üzleti terv kidolgozásához.
Az ilisto tervezett szolgáltatási térképe
A Kevin Speedet 2021-ben alapította Laurent Fourtune, aki 2009-18 között a párizsi közlekedési vállalatnál, az RATP-nél dolgozott, majd 2021-ig az Eurotunnel operatív igazgatója volt.
A vállalat 20 Alstom 300 km/h sebességre is alkalmas szerelvényt tervez vásárolni, amelyek nagy sűrűségű belső terekkel rendelkeznek, amelyeket a japán Sinkanszen és a fapados légitársaságok ihlettek.
Célja, hogy mindenki számára megfizethető, nagy járatsűrűségű szolgáltatásokat kínáljon. Intenzíven használná a gördülőállományt, minden járat minden állomáson megállna, nem lenne étkeztetés, és "innovatív" hozamgazdálkodás lenne.
A társaság a legzsúfoltabb belföldi útvonalakat használná, valószínűleg alacsonyabb jegyárakkal, mint amit a francia államvasút, az SNCF kínál. A szerelvények több ülőhellyel rendelkeznének, mint a hasonló SNCF motorvonatok és a bisztró helyén is ülések lennének, ami nem túl meglepő, hiszen a menetidők rövidek, talán maximum két órásak lennének.
A verseny mindenféleképp jót fog tenni, hiszen csúcsidőben a vonatok már így is teljesen megtelnek, már csak az a kérdés, lesz-e elég menetvonal minden érdeklődő számára. Ne feledjük, a TGV hálózat legzsúfoltabb szakaszán akár 24 vonat/irány/óra forgalomsűrűség is előfordul, akár 300 km/h sebesség mellett!
Forrás
* A Railwaygazette.com weboldal High speed rail start-up Kevin Speed signs access agreement című cikke
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek