HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.12.07. 22:12 Balogh Zsolt

Mexikói fejlesztések: a Tren Maya

A Tren Maya (néha Maya Train vagy Maya Train) egy 1525 kilométeres távolsági forgalmat kiszolgáló, épülő, 1435 mm-es nyomtávolságú vasútvonal Mexikóban, amely a Yucatán-félszigeten halad át. Az építkezés 2020 júniusában kezdődött, és a vasútvonal a tervek szerint 2023. december 15-én kezdi meg működését, bár akkor még nem a teljes vonalon. Az utolsó szakasz átadása a jelenlegi tervek szerint 2024. februárjában történik meg.

regular_banner_01.jpgLátványterv a vonalon közlekedő egyik Alstom motorvonatról (kép forrása: www.trenmaya.gob.mx)

A vasútvonal a Chiapasban található Palenque városában kezdődik, és a félszigetet körülölelő két útvonalon halad északkelet felé, a Quintana Roóban található Cancún felé. A projekt célja, hogy összekösse a karibi térség turisztikai célpontjait a szárazföld kevésbé ismert helyszíneivel, köztük a történelmi maja helyszínekkel, amelyekről a nevét is kapta. A tervek szerint a vonatok maximális sebessége az új vonalon 160 km/h lesz.

Története

A Tren Maya projektet 2018 szeptemberében jelentette be Andrés Manuel López Obrador megválasztott mexikói elnök, miután korábban egy rövidebb, 900 kilométeres vonal megépítésére tett javaslatot. A korábbi elnöki adminisztrációk is javasoltak saját személyszállító vasúti projekteket, de nem sikerült támogatást szerezniük. A projekt a Ferrosur meglévő útjogát, valamint a dzsungelen keresztül épített új vágányokat használná. A projektet politikai ellenzéki csoportok López Obrador mutatványaként gúnyolták, aki egy elődje által favorizált nagy mexikóvárosi repülőtér-projektet is lemondott. A Zapatista Nemzeti Felszabadítási Hadsereg bejelentette, hogy ellenezni fogja a projektet.

A 2019. decemberi konzultáció

2019. november 15-én López Obrador elnök kijelentette, hogy 2019. december 15-én népszavazást tartanak a Maya-vasútvonalról Chiapasban, Tabascóban, Campechében, Yucatánban és Quintana Roóban.

A 2019. december 15-16-i hétvégén a konzultáción részt vevők 92,3%-a szavazott a javaslat mellett, míg 7,4%-a ellene. 100 940 ember szavazott, a 3 536 000 regisztrált választópolgár 2,36%-a az érintett 84 településen.

Az ENSZ emberi jogi főbiztosának mexikói hivatala bírálta a szavazást. Rámutattak, hogy a szavazóknak csak a projekt pozitív hatásait ismertették (a vízellátásra, az egészségügyre, az oktatásra, a foglalkoztatásra, a lakhatásra, a környezetvédelemre és a kultúrára való jobb odafigyelést ígértek), de a negatív hatásokról nem kaptak tájékoztatást. Az Emberi Jogi Bizottság bírálta továbbá a felhasznált dokumentumok fordítását, a szavazás rövid időtartamát és az alacsony részvételi arányt, különösen az őslakos nők körében. Megjegyezték, hogy sok potenciális szavazónak nem volt anyagi lehetősége elutazni a szavazóhelyiségekbe, és hogy a szavazók többsége önkormányzati alkalmazott volt. A kormány elutasította a kritikákat, és azt állította, hogy a konzultáció megfelelt a nemzetközi normáknak.

A vasútvonal térképvázlata (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Progreso felé történő kiterjesztés

2022 júniusában Adán Augusto López Hernández belügyminiszter bejelentette, hogy a Yucatánban lévő Progreso és Umán városokat is bekapcsolják a rendszerbe.

Finanszírozás

A projekt finanszírozása elsősorban a régióban kivetett idegenforgalmi adóból, valamint más programokból, többek között a Mexikói Nagydíjból átcsoportosított pénzeszközökből fog származni.

A Nemzeti Turizmusfejlesztési Alap (Fonatur) által vezetett projektet 2018 decemberében 150 milliárd peso (7,4 milliárd USD) költséggel és napi 8000 utas vonzásával becsülték. 2019-ben egy közpolitikai agytröszt alternatív tanulmánya 480 milliárd pesóra (25,3 milliárd USD) becsülte a projekt költségét, amit a Toluca-Mexikóváros elővárosi vasúti projekt 90 százalékos költségtúllépése támasztott alá. 2021 októberében a Fonatur 200 milliárd pesóra módosította az építési becslést.

2020 októberében a projekt becsült összköltsége, beleértve a 30 éves üzemeltetési és karbantartási költségeket, de a villamosítás nélkül, mintegy 321 milliárd peso volt, ami 2023-as decemberi árfolyam alapján mintegy 6500 milliárd Forintot jelent. 

A Turisztikai Titkárság 2021-re 647,1%-kal (38 613,4 millió MXN dollárral) növeli költségvetését, amelynek 94%-át a maja-vasútvonalra szánják.

2020 decemberében López Obrador elnök bejelentette, hogy a fegyveres erők fogják üzemeltetni az útvonal három szakaszát, és a nyereséget a fegyveres erők nyugdíjasainak és nyugdíjasainak pénzügyeinek megerősítésére fogják fordítani. 2021 márciusában a Fonatur főigazgatója, Rogelio Jiménez Pons azt mondta, hogy a katonaságé lesz az egész útvonal, nem csak a három szakasz, és a teljes nyereséget megkapják.

Ilyen és ehhez hasonló, jelenleg nehezen megközelíthető látványosságokat tesz majd elérhetővé az új vonal (kép forrása és további képek az elérhető látványosságokról: roammexico.com/maya-train-route-sights/)

Pons 2021 szeptemberében kijelentette, hogy a helyiek számára az egyszeri utazás költsége a Cancúnból Playa del Carmenbe tartó szakaszon 50 peso körül lesz (mintegy 1000 magyar Forint). A turistáknak 800 és 1000 peso közötti összeget kell majd fizetniük ugyanezért az útért. A húszszoros árkülönbség magyarázataként elmondta, hogy a turistáknak további szolgáltatások, például éttermek állnak majd rendelkezésére.

Építkezés

2018. december 16-án López Obrador elnök egy maja szertartást tartott, hogy megemlékezzen a maja-vasútvonal projekt építésének megkezdéséről. A vasút a turisztikai funkciók mellett a helyi személyforgalom és a teherszállítások fogadására is alkalmas lesz. A projekt első szakasza az előzetes tervek alapján a 2020-as évek végén nyílt volna meg, de a régió turisztikai tisztviselői javasolták a munkálatok felgyorsítását a 2023-as nyitás érdekében.

Az építkezés állása 2022. december 15-én (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az útvonal hét szakaszból áll. Az I. szakasz 228 km Palenque-től Escárcega-ig; a II. szakasz 235 km Escárcega-tól Calkiní-ig; a III. szakasz 172 km Calkiní-től Izamal-ig; a IV. szakasz 257 km Izamalból Cancúnba; az V. szakasz 121 km Cancúnból Tulumba; a VI. szakasz 254 km Tulumból Bacalarba; és a VII. szakasz 287 km Bacalarból Escárcegába.

A Yucatán állambeli Mérida városának üzleti vezetői 2020. január 31-én támogatásukról biztosították, hogy a Mérida városán áthaladó vasútvonal négy kilométeres szakaszát a föld alatt építsék meg. Így a vonat nem fogja veszélyeztetni a város történelmi központját. Abban is bíznak, hogy a turista vonat az energetikai, repülőtéri és tengeri kikötői fejlesztésekkel együtt gazdaságilag versenyképessé teszi majd a régiót az északi és a Bajío-i régióval szemben. A Fonatur később bejelentette, hogy a vonat kezdetben nem Méridában, hanem egy 8 km-re lévő hacienda közelében áll meg. 2025-re az állomást Méridába, a La Plancha Parkba helyezik át.

Részlet egy villamosított szakaszról 2023. október 14-én (kép forrása: Wikimedia Commons)

Az építkezés 2020 júniusában kezdődött. A kivitelező cégek a Mota-Engil México SAPI és a China Communications Construction Company LTD az első szakaszra (Palenque-Escárcega), az Operadora CICSA és az FCC Construcción a második szakaszra (Escárcega-Calkiní), a Construcciones Urales és a GAMI Ingeniería e Instalaciones a harmadik szakaszra (Calkiní-Izamal), valamint a Grupo ICA a negyedik szakaszra (Izamal-Cancún). 2020 szeptemberében a Fonatur elutasította a BlackRock befektetési cég ajánlatát a projekt 125 km-es ötödik szakaszára, beleértve a Tulum-Cancún autópálya fejlesztését is.

A már lefektetett vágányok 2022. december 15-én (kép forrása: Wikimedia Commons)

2021 februárjában a Fonatur szerződést kötött az Acciona és a Grupo México cégekkel a Playa del Carmen és Tulum közötti ötödik szakasz 60,3 km villamosított kétvágányú pályáinak megépítésére.

2021 januárjától a tervek szerint a dízel-elektromos vonatok akár 160 km/h sebességgel fognak közlekedni. 2021 májusában a Fonatur szerződést kötött egy Alstom által vezetett konzorciummal a gördülőállomány és a kapcsolódó berendezések szállítására. A gördülőállományt az Alstom Ciudad Sahagúnban található gyárában fogják gyártani. A szerződés az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer jelző- és ellenőrző berendezéseit (ETCS) is tartalmazza.

Keresztül a dzsungelen (kép forrása: thecancunsun.com)

López Obrador azt mondta, hogy a projektet még a 2024-es mandátumának vége előtt befejezik. A Fonatur, a PricewaterhouseCoopers és más tanácsadók által 2019-ben végzett piaci felmérés szerint 21 építőipari vállalat többsége túl gyorsnak, ésszerűtlennek tartja ezt az időt ennyi új vasútvonal megépítéséhez, mások pedig a nem megfelelő munka által okozott katasztrófától való félelmüket fejezték ki, mint például a 2021 májusában Mexikóvárosban történt metró felüljárójának összeomlása. 2022 januárjában az építkezés felgyorsítása érdekében az útvonalat úgy módosították, hogy ne érintse Playa del Carment. 2021 júniusára a projekt 10%-a készült el. 2022 februárjára ez 25%-ra, 2023 júniusára 67%-ra nőtt. 2023 októberétől a tervek szerint 2023. december 15-én kezdődik a működés.

Utasszállítás

A vonalra 42 vasúti kocsi érkezik, amelyek költsége 36,564 millió peso, és amelyeket a kanadai, illetve a francia származású cégek fognak megépíteni a Hidalgóban található Ciudad Sahagún-i üzemben.

Xiinbal

A rendszeres személyszállítási szolgáltatást a Xiinbal vonat fogja biztosítani, amely nevét egy maja kifejezésről kapta, amely azt jelenti, hogy "gyalogolni". Üzleti osztályú ülésekkel rendelkeznek majd; normál ülőhelyekkel és cafeteria kocsival. Ezt a szolgáltatást a gyakori helyi utasoknak, de alkalmi utasoknak és turistáknak is kínálják majd.

A vonat utastere (kép forrása: trenmayaa.com)

Janal

A Janal vonatok (a maja kifejezésből, ami azt jelenti, hogy "enni") az eddigi szolgáltatásokat egy étkezőkocsival egészítik ki, amely kívülről vízi tájképeket ábrázol majd, a belső tér pedig Luis Barragán munkájára utal majd. "Az étterem kétféle elrendezést és különböző ülőhely-konfigurációkat kínál, hogy lehetővé tegye a hely optimális kihasználását egy gyönyörű környezetben."

A Janal étkezőkocsija (kép forrása: trenmayaa.com)

P'atal

A P'atal vonatok (a maja kifejezésből, ami azt jelenti, hogy "maradni") fekvőhelyekkel és hálófülkékkel rendelkeznek majd, különösen a hosszú távú utazásokhoz ajánlják.

A P'atal hálókocsija (kép forrása: trenmayaa.com)

Gördülőállomány

A Tren Maya gördülőállományát a francia Alstom cég tervezte, a kocsikat Ciudad Sahagúnban gyártották. A vonatok közül 32 darab dízel-villamos motorvonat, 10 darab pedig hagyományos dízel motorvonat lesz.

Ezen kívül számos mozdonyt importáltak Mexikóba a vonal megépítéséhez, köztük nyolc ex-China Railway DF-4D mozdonyt, mely kínai vállalkozók tulajdonában, néhány Vossloh G2000 BB mozdonyt, valamint "Európából használtan importált régebbi mozdonyokat".

Ellenzék

Környezetvédelmi és őslakos jogvédők tiltakoztak az új vágányok építése ellen a dzsungelen keresztül.

A Zapatista Nemzeti Felszabadítási Hadsereg a fegyveres felkelés 26. évfordulóján, 2020. január 1-jén kifejezte ellenállását a projekt ellen, és kijelentette, hogy a konzultáció csak pozitív információkat nyújtott a szavazóknak a szavazás előtt.

A Nemzeti Bennszülött Kongresszushoz (CNI) közel álló csoportok azt tervezik, hogy bírósági végzéseket kérnek a vasúti projekt és a térségben zajló egyéb építkezések ellen. A CNI háromirányú fellépést tervez: társadalmi tudatossági kampányokat, médiakampányokat és jogi lépéseket. 2020. január 28-án egy campechei bíró ideiglenes végzést adott ki a vasútépítés ellen, mert egy "szimulált konzultáción" jóváhagyták. Egy Campeche városában tett látogatásán López Obrador elnök megvédte a vonalat, és rámutatott, hogy a vonal nemcsak Campeche államban kapta a legnagyobb támogatást, hanem az is, hogy az útvonal több mint fele az államon keresztül haladna - 60 milliárd mexikói dollárt ér a kormány által összesen befektetni tervezett 130 milliárd dollárból. Elmondta, hogy az Escárcegától Cancúnig tartó szakasz 2023-ban nyitja meg kapuit a turista-, utas- és teherforgalom előtt, de az útvonal nem fog áthaladni a Calakmul Bioszféra Rezervátumon.

2020 novemberében Xpujil regionális őslakos tanácsa 268 000 aláírást tartalmazó petíciót adott át a Campeche-i Környezetvédelmi és Természeti Erőforrások Minisztériumának, amelyben a projekt felfüggesztését kérték a környezetvédelmi aggályok miatt. 2021 januárjában a yucatáni Chocholá, Mérida és Izamal lakói az építkezés ideiglenes elhalasztását érték el, amíg a Fonatur és a SEMARNAT jelentést tesz a környezeti hatásvizsgálatról.

2021. március 3-án 80 campechei lakos nyújtott be végzést, akik attól tartanak, hogy kilakoltatják őket az otthonaikból. A campechei első kerületi bíróság megadta nekik az ideiglenes felfüggesztést. Yucatán negyedik kerületi bírósága szintén elrendelte az építkezés leállítását. 2021 márciusában. Ezzel a Yucatán-félszigeten benyújtott végzések száma 16-ra emelkedett, és 2022 januárjára legalább 25-re nőtt. A legtöbb tiltó végzést őslakos kollektívák nyújtották be, akik a projektet környezeti katasztrófának tartják. A tiltó végzéseknek kevés hatása volt, és az építkezés folytatódott. López Obrador bírálta a vonallal szembeni ellenállást, mint a kormánya infrastrukturális projektjeinek leállítására irányuló pártpolitikai kísérletet.

Hírességek egy csoportja, köztük Eugenio Derbez komikus, Rubén Albarrán és Natalia Lafourcade énekesek, valamint Kate del Castillo színésznő a Sélvame del Tren ("Ments meg a vonattól", szójáték a Sálvame, ami azt jelenti, hogy ments meg, és a Selva, ami dzsungelt jelent) kampány részeként fejezte ki ellenállását a vonat ellen.

2022 júliusában Chemax lakói elbarikádozták a környező utakat, leállítva ezzel az építkezést. Szerintük a kormány megszegte a megállapodást azzal, hogy kitisztította a dzsungelt, és nem biztosította az ígért infrastruktúrát.

Környezetvédelmi aggályok

2021 januárjáig a munkások és a régészek több mint 8000 ősi leletet és építményt tártak fel az építkezés során.

A Nemzeti Szövetség a Jaguár Megőrzéséért nevű szervezet tizenkét vadvédelmi folyosót jelölt meg, amelyeket meg lehetne építeni, hogy enyhítsék a területen élő jaguárok helyzetét.

A Centro Mexicano de Derecho Ambiental környezetvédelmi csoport azzal vádolta a Fonaturt, hogy az útvonal mentén erdőirtást hajtanak végre, amit nem vettek figyelembe a környezeti hatásvizsgálatban és a szükséges engedélyek beszerzése nélkül. 2021 novemberében a Belügyminisztérium felmentette a Tren Mayát és más infrastrukturális projekteket a környezeti vizsgálat alól.

Az eredeti tervek szerint a vonatokon villamos mozdonyok közlekedtek volna személykocsikat vontatva. 2020 júniusában a kormány bejelentette, hogy a költségek csökkentése érdekében dízelüzemre térnek át, majd 2020 augusztusában bejelentették, hogy az útvonal felét, Méridától Cancúnon keresztül Chetumalig, mégis villamosítják.

2022 márciusában a Greenpeace szervezői nehézgépekhez kötözték magukat tiltakozásul a Quintana Roóban folyó építkezés ellen, amely a dzsungel kivágásával jár, anélkül, hogy környezetvédelmi tanulmányok készültek volna.

Jose Urbina Bravo barlangi búvár expedíciókat vezet, hogy tanulmányozza a vonat hatását az élővilágra és a környezetre a föld felett és a föld alatti barlangokban. Urbina Bravo jogi harcban is részt vesz az építkezés leállításáért.

Jegyértékesítés

Meglepő visszhangot váltott ki a régóta várt, 2023. december 16-án Campeche és Cancún között közlekedő Maya Vonat első útjára szóló jegyek értékesítése.

Alig néhány perccel azután, hogy délelőtt 11:00 órakor megkezdődött az értékesítés az eticket weboldalán, az összes jegy elkelt, így sok érdeklődőnek a képernyőjén csak a "Sold Out" üzenet jelent meg.

Ez a jelenség azt a hatalmas várakozást és lelkesedést tükrözi, amelyet ez a közlekedési projekt Mexikóban kiváltott.

Források

* Az angol wikipédia Tren Maya szócikke

További információk

* A projekt hivatalos oldala spanyol nyelven

 Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: mexikó index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr118276153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása