HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.08.19. 23:46 Balogh Zsolt

Vendégposzt - Vonatozás Moldovában

Moldovába kevesen jutnak el Magyarországról, még kevesebbek azok, akik mindezt vonattal teszik meg! A kis ország Ukrajna és Románia közé ékelődik be, tengerpartja nincs. A Moldvai Köztársaság vasúthálózata 1138 km hosszú, 1520 mm nyomtávolságú. A vonalak egyvágányúak, villamosítva nincsenek. Állami vasúttársasága a Calea Ferată din Moldova, röviden a CFM, mely a személyszállítást, a teherszállítást és az infrastruktúrát üzemelteti. Az országnak mindkét szomszédjával van vasúti kapcsolata.

moldova vasútA Bukarestbe tartó vonat Moldovában az állomáson. Minden nap közlekedik, az ár kb. 14.000 Ft másodosztályon, az ár nem változik.

A Vonattal Európában Facebook csoport egyik tagja, Fábián Atilla ellátogatott ebbe a kevésbé ismert országba és megosztotta élményeit! 

Következzen hát egy újabb vendégposzt, ezútal Moldovából!

"Júniusban Moldovában jártam, röviden amit tapasztaltam. Az odaút irreleváns, mert több helyen megálltam. Beutazás két módon lehetséges, vagy Iași-ból (Jászvásár) naponta kétszer, vagy Bukarestből éjszakai vonattal, mindkettőt próbáltam."

moldova vasútA vonat Iasi-Socola állomásról indul naponta kétszer. Az állomás a város szélén van, én Lime rollerrel közelítettem meg, de hétköznap talán a tömegközlekedést is lehet értelmesen használni. A közelben van egy Lidl is. A környék szakadt, de nem tűnt túl veszélyesnek. Megközelítés a Lidl felől a híd mellett a vágányokon keresztül.

Mivel a moldovai vasúthálózat szélesebb, mint az európai, ezért vagy átszállással vagy tengelyátszerelt kocsikkal lehet a határt átlépni. A romániai határon található Iași Románia 3. legnagyobb városa, ahová már átnyúlik egy darabka a szélesebb poszt-szovjet vasúthálózatból. Itt lehet felszállni a moldovai vonatra, mely a célországba viszi az utasokat.

"A Iași-ból induló vonat kifejezetten európai szintű, italokat és kisebb harapnivalókat is lehet vásárolni rajta, kártyás fizetés lehetséges. Könnyen használható erős wifi van a vonaton.

Az éjszakai vonat régi NDK kocsikkal közlekedik, de van wifi és konnektor is. Étkezőkocsi is közlekedik, ez 23 óráig van nyitva, csak készpénzes fizetés lehetséges.

Mindkét vonat kimondottan tiszta volt, a wc is, bár papír csak korlátozottan található."

moldova vasútFelszállás Iași-ban a széles nyomtávolságú moldovai dízelmotorvonatra. A vonaton három osztály van. A 3. osztály 90 MDL, a második 100 MDL, az első talán 130 MDL árban van. Az ár nem változik. Sebessége lassú volt és a határellenőrzés is lassú, bár egyik irányban sem különösebben körülményes.

moldova vasútEz a második osztály a vonaton. Eredetileg magyar Ganz gyártmányú D1 motorvonat, melyet 2017-től kezdve felújítottak. WiFi, vákuum wc, bisztró részleg is található rajta.

Moldovába a másik lehetőség, ahogyan el lehet jutni, a Bukarestből induló éjszakai vonat. Ezeknek a tengelyeit átszerelik a román-moldovai határon, hogy a normál nyomtávolságú vágányok után a szélesebben gördülhessen tovább (nyugatabbra, pl.: a spanyol-francia határon ez már gyorsabb művelet, a vonat alacsonyabb sebességgel átgurul egy nyomtávváltó-állomáson).

moldova vasút A határon a vonat sokat időzik a forgóvázak cseréje miatt. Az ellenőrzés hosszú, de nem sokat kérdeznek és vám se nagyon van.

Moldova fővárosa Chișinău (Kisinov, magyarosítva Kisjenő), ahová a szerző érkezett. A 640 ezres város kiterjedt trolibusz-hálózattal rendelkezik. Az ide érkező szinte visszarepül az időben, a város máig örzi az egykori szovjet kapcsolat nyomait.

4.jpgKisinyov vasútállomás. Az állomáson szállás is van, továbbá pénzváltó, egy kávézó és wc. A wc guggolós, de elfogadható tisztaságú, használata 2 MDL (kb. 40 Ft).

moldova vasútUngheni állomás, már a moldovai-román határon. Az ide érkező vonatom egyébként egy órát késett, de Bukarestben egyébként sincs csatlakozás hazafelé. Talán Ploiesti átszállással kivitelezhető.

Az országon belül egyébként értelmezhető vasúti közlekedés nincs, csak buszokkal lehet utazni. Kétnaponta van egy vonat Kijevbe is.

Ha valakinek felkeltett az érdeklődését egy moldovai kaland, az tekintse meg az alábbi Youtube-vidt is még 2014-ből:

Köszönöm a képeket és az élménybeszámolót Fábián Atillának.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: moldova vendégposzt index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr818196677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása