HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (176) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2023.06.19. 23:31 Balogh Zsolt

Forgalomba állt Törökország saját gyártású villamos motorvonata

A Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık (TCDD - Török Államvasutak) üzembe helyezte az első, hazai tervezésű és gyártású villamos motorvonatot, a National Train-t (Nemzeti vonat). A 25 kV 50 Hz-es áramrendszer alatt működő villamos motorvonat május 27-én állt forgalomba az északnyugati Adapazarı és az Isztambul keleti külvárosában lévő Gebze közötti vasútvonalon.

torok3.jpgRecep Tayyip Erdoğan, a Török Köztársaság elnöke büszkén áll az új motorvonat előtt

Az új szerelvény naponta öt alkalommal közlekedik majd oda-vissza a 100 km-es útvonalon, akár 160 km/h sebességgel haladva, 11 állomást szolgálva ki.

Az motorvonatot az állami tulajdonú Türasaş gördülőállomány-szolgáltató fejlesztette ki és gyártotta le a Tübitak nemzeti tudományos és technológiai kutatószervezet tervezési támogatásával. Úgy tervezték, hogy megfeleljen az európai műszaki átjárhatósági előírásoknak, és 18 tonna alatti tengelyterhelést érjen el.

Nemzeti vonat - a tesztelés megkezdése

A motorvonat öt alumíniumvázas kocsival rendelkezik, köztük egy első osztályúval és egy büfékocsival. Összesen 324 ülőhellyel, két mozgáskorlátozott utas számára kialakított hellyel, LED-világítással és öt WC-vel rendelkezik.

A projekt fő alvállalkozói közé tartozik az Aselsan, amely a fedélzeti vonatvezérlő és forgalomirányító rendszereket tervezte, valamint a Bozankaya, amely a forgóvázakat szállította. A vontatási berendezéseket a Türasaş házon belül gyártotta.

torok1.jpg

Többéves várakozási idő után a Nemzeti Vonat 2020-ban állt volna forgalomba, de a Covid-19 járvány és maga a Türasaş megalakulása miatt ez késett. A vállalat három másik állami tulajdonú járműgyártó vállalat, a Tüvasaş személyszállító kocsikat gyártó, a Tülomsaş mozdonyokra specializálódott és a Tüdemsaş vagonokat gyártó vállalat összeolvadásából jött létre.

A Nemzeti vonat tesztelése

Adil Karaismailoğlu közlekedési miniszter május 27-én, a TCDD Taşımacılık számára a motorvonat átadását jelző ünnepségen elmondta, hogy a Nemzeti Vonat három, négy, öt és hat kocsiból álló összeállításban készülhet regionális vagy városközi útvonalakon való bevetésre.

Elmondta, hogy mivel rendelkezik ÁME tanúsítvánnyal, az Európai Unión belüli vasúti hálózatokon is közlekedhet, de az esetleges exporttervekről nem nyilatkozott.

Eddig két előszériás prototípus és egy sorozatgyártású szerelvény készült el. Áprilisban Karaismailoğlu azt mondta, hogy 2024 végéig további négy vonat fog közlekedni, 2025 végére 15-re, 2030 végére pedig 56-ra emelkedik a számuk.

torok2.jpg

Egy új vasúti jármű kifejlesztése és forgalomba helyezése rengeteg időbe és pénzbe kerül (egy vasúti jármű megalkotásánál szinte az összes iparág képviseli magát a gyengeáramtól kezdve az erősáramú berendezéseken át a fém-, az üveg-, a vegy-iparon át), a szükséges engedélyek megszerzése pedig még további éveket is igénybe vehet. Ezért egy ország számára a saját vasúti jármű fejlesztése és gyártása rendkívül nagy pénzügyi és szellemi tőkét igényel, és ha elkészül, büszkén mutathatja a világnak, hogy igen, erre is képesek vagyunk!

Forrás

* A Railway Gazette weboldal Turkey’s National Train enters service című cikke

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

Szólj hozzá!

Címkék: törökország motorvonat


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7618149800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása