A párizsi 4-es vonal a párizsi Métro gyorsvasúti metrórendszer tizenhat vonalának az egyike. Többnyire Párizs város határain belül helyezkedik el, északon a Porte de Clignancourt-t és délen a Bagneux-Lucie Aubrac-ot köti össze, a város szívében haladva. 2013 előtt, amikor a déli végállomást a Porte…
2022.04.08. 20:33 Balogh Zsolt
A párizsi négyes metróvonal
3 komment
Címkék: franciaország párizs metró index2
2022.04.06. 23:15 Balogh Zsolt
Lehet pár mm-rel több? A Lärchwandschrägaufzug!
A legtöbb vasútvonal a világon 1435 mm-es nyomtávolságot használ, ezután következik az 1520/1524 mm-es széles nyomtávolság, mely főleg a szovjet utódállamokban terjedt el, továbbá Finnországban. Afrikában inkább keskenyebb nyomtávolsággal építkeztek, leggyakrabban 1067 mm-rel. Ezzel a hárommal le is…
2 komment
Címkék: index ausztria
2022.04.05. 23:55 Balogh Zsolt
Színes mozdonyok
Minden vasúttársaság igyekszik kialakítani egy egységes arculatot a vasúti járművei számára. Néhány szabály a biztonságot szolgálja (vitatható eredményességgel), más színelemek az utasoknak nyújtanak segítséget és persze ott a rengeteg kivétel, mozdonyok, melyeket sehogy sem lehet beilleszteni az…
4 komment
Címkék: index magyarország ausztria olaszország
2022.04.04. 22:27 Balogh Zsolt
Lombardia szíve: Stazione di Milano Centrale
Olaszország hamar ráérzett a vasúti közlekedés előnyeire, így a nehéz terepen sorra épültek a vasútvonalak, a vasútvonalakhoz pedig az egyre pompásabb állomások. Milánó csakhamar a vasúti közlekedés fontos csomópontjává vált és az első vasútállomását csakhamar bővíteni kellett. Ám még ez sem oldotta…
Utolsó kommentek