HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.08.03. 00:45 Balogh Zsolt

Új vasútvonalat adtak át Egyiptomban

Egyiptom fővárosa, Kairó közel tízmilliós nagyvárossá duzzadt, érdemi tömegközlekedés nélkül. Az egyiptomi kormány a jelenlegitől nem messze egy új főváros alapításáról döntött, a nulláról felépülő település a tervek szerint sokkal élhetőbb lesz.

Egyiptom jelenlegi elnöke, Abd el-Fattáh esz-Szíszi avatta fel a 103 km hosszúságú, villamos elővárosi vasútvonal első szakaszát, a Capital Train "könnyűvasutat", amely Kairót a 10. Ramadán várossal és az Új Közigazgatási Fővárossal köti össze. Az ünnepségre 2022. július 3-án került sor, az utasforgalom másnap indult.

A 68,8 km hosszú első szakasz a kairói metró 3-as vonalának csomópontjánál, a Kairótól keletre fekvő Adly Mansour közlekedési csomópontnál kezdődik, és nagyrészt szintben halad kelet felé az Ismailia autópálya mellett 28,6 km hosszan Obouron, Shoroukon és New Heliopolis Cityn keresztül a Badr-i csomópontig. Ezután a vonal kettéválik, az egyik ága északra, a 10. Ramadán városában található Tudásvárosba, a másik pedig délre, az Új Közigazgatási Fővárosban található Művészeti és Kulturális Városba fut.

Kairó és a 10. Ramadánváros, valamint az Új Közigazgatási Főváros közötti villamos vasútvonal átadása

A vonalon 12 állomás található, köztük hét híd, három alagút és egy kocsiszín épült.

A második szakasz 18,5 km-rel és négy állomással hosszabbítja meg a NAC-ágat, a harmadik szakasz pedig 16 km-rel és három állomással bővíti a 10. Ramadan City központjának kiszolgálására.

A vonalat kínai finanszírozás és technológia felhasználásával építették meg a Nemzeti Alagútügyi Hatóság és a China Railway Engineering Corp. és az AVIC International Holding Corp. konzorciuma által 2017 augusztusában aláírt 1,24 milliárd dolláros szerződés alapján.

A projektben mintegy 20 egyiptomi és 15 kínai vállalat vett részt. Adly Mansour állomást a The Arab Contractors és az Orascom Construction, a többi állomást pedig a The Arab Contractors, a Petrojet, a Hassan Allam és a Concorde építette.

A TSO és az Orascom Construction közös vállalkozása 112,5 millió amerikai dollár értékű alvállalkozói szerződést kapott a pályafektetéshez.

A CASCO építette a biztosítóberendezést, amely a vállalat szerint az első CBTC-berendezés Egyiptomban. A szerződés a CASCO első teljes jelzőrendszer-integrációs projektje Kínán kívül, és 12 év karbantartást is tartalmaz.

2018-ban a CRRC Qingdao Sifang 22 hatkocsis villamos motorvonat szállítására és 12 éves karbantartására kapott szerződést. A 120 km/h sebességű motorvonatok 2222 utas befogadására alkalmasak, és szél- és homokálló alkatrészekkel tervezték őket.

2021 márciusában a Nemzeti Alagútügyi Hatóság az RATP Dev Mobility Cairo vállalatot bízta meg a vonal 15 évre szóló üzemeltetési és karbantartási szerződéssel, amely opcionálisan öt évvel meghosszabbítható.

A vonal a teljes üzemkész állapotában várhatóan mintegy 340 000 utast fog szállítani naponta.

Egyiptom épülő új fővárosa a Google térképén

Források

* www.railwaygazette.com - Electric railway opened to serve Cairo’s new cities

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4817895991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása