HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (16) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (18) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (3) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (57) index2 (248) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (40) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (149) nápoly (3) németország (74) nürnberg (11) nyomtáv (1) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (6) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (62) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (1) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.04.15. 20:13 Balogh Zsolt

Az első "klasszikus Ouigo" vonat átkelt Burgundián

A Francia Államvasutak, az SNCF már régóta próbálkozik "fapados", azaz alacsonyabb szolgáltatásokat nyújtó vonatok indításával. A szolgáltatást még 2013. február 19-én jelentette be Guillaume Pepy, és még ugyanez év április másodikán el is indultak az első járatok. Azóta az utasszám dinamikusan növekszik, 2018-ban már 13 millió utast szállítottak az Ouigo vonatai a francia nagysebességű vasúthálózaton. Eddig ezek az Ouigo márkanevű vonatok csak a TGV járatok alternatívájaként közlekedtek, most azonban megpróbálkoztak a "klasszikus", azaz nem nagysebességű járatoknál is egy olcsóbb változat indításával.

fqe4ytjwuaksnzd.jpgSNCF 22000 sorozatú villamos mozdony rózsaszínben

Április 11-én, hétfőn az SNCF felavatta az új klasszikus Ouigo-t: egy lassabb, de olcsóbb vonatot, amely új ügyfélkört hivatott megszólítani. A vonat Párizs és Lyon között közlekedik, Dijon, Chalon-sur-Saône és Mâcon érintésével.

Az első "Ouigo Train Classique" április 11-én, hétfőn reggel 8.12-kor érkezett meg a dijoni állomásra. Egy élénk rózsaszín vonat, néhány kék színárnyalattal, a szokásos Ouigo vonatok pontos ellentéte. De nem csak a megjelenés változik, hanem a sebesség is.

Valóban, ne akarjon sietős utazó lenni, ha fel akar szállni ezekre a vonatokra. Az SNCF visszahelyezte a régi, 1975-ös Corail-kocsikat a sínekre. Csak a szőnyeg és az asztalok lettek kicserélve. Egy vonat, amely vállalja a retro oldalát: nincs konnektor és nincs wifi sem... A menetidő pedig hosszabb, mint a TGV-k esetében.

A vonatokat a szintén rózsaszínre átfestett SNCF 22200 sorozatú villamos mozdonyok vontatják. Ezek a mozdonyok négytengelyesek, 5400 KW teljesítményűek, legnagyobb sebességük 200 km/h. Karakteres megjelenésűek az ún. "törött orr" kialakításuk végett.

Kétszer olyan lassú, de akár háromszor olcsóbb vonat.

Az SNCF jelenleg két útvonalat kínál: Párizsból Nantes-ba és Párizsból Lyonba. A társaság napi két menettérti járatot kínál Párizs (Austerlitz vagy Bercy) és Lyon-Perrache között, amely időtartama 4 óra 45 és 5 óra 15 perc közötti, azaz szinte ugyanannyi ideig tart, mint autóval, Villeneuve-Saint-Georges (júniustól), Melun, Dijon, Chalon-sur-Saône és Mâcon megállókkal.

A szolgáltatás térlépe

Ez az új ajánlat tehát nagy előnyére válik a burgundi utazóknak, akik így pénzt takaríthatnak meg. Bár ez a vonat kétszer olyan lassú, mint a TGV, de akár háromszor olcsóbb is lehet. A jegyeket az utazás hosszától függően 10 és legfeljebb 30 euró közötti áron lehet megvásárolni, kizárólag az interneten.

Az ár az értékesítés megkezdésétől (45 nappal az utazás időpontja előtt) az indulás napjáig fix. Az SNCF 2022 végéig kínálja a további poggyászok szállítására vonatkozó lehetőséget, ennek ára egységesen 5 euró.

(A MÁV hasonló távolságra, gyorsvonati pótjeggyel együtt kb. 8000 Ft-ot kér el, ami hozzávetőlegesen 21 euró, vagyis a MÁV minden vonata versenyképes árban az Ouigo vonatokkal)

OUIGO vonat érkezése

Az új, alacsony árú ajánlatnak köszönhetően az SCNF azt reméli, hogy egy új közönséget vonz majd: a szerényebb utazókat, akiknek van idejük a lassabb utazáshoz, például a nyugdíjasokat. De az autóvezetők, vagy a telekocsi-közösséget alkotók is, mint például a BlaBlaCar vagy a Flixbus utasai is lehetséges új utasok.

Ez a kezdeményezés része annak a globálisabb politikának, amelynek célja, hogy 2030-ra megduplázzák a vasúti közlekedés arányát. Ha a modell beválik, az SNCF két éven belül további útvonalakat fog kialakítani Franciaországban.

Bár ezek a "klasszikus Ouigo vonatok" általában jól kihasználtak voltak az indulás napján, a vasutasok elégedetlenségüknek adtak hangot. Hétfőn reggel néhány százan gyűltek össze Paris-Austerlitz pályaudvaron a SUD-Rails felhívására, hogy tiltakozzanak az új vonalak üzemeltetése ellen. Elítélték az új "klasszikus Ouigo" működtetését az Oslo leányvállalat által, amely a szakszervezetek szerint évente 15-20 nappal növelné a vasutasok munkamennyiségét.

Források

* www.france3-regions.francetvinfo.fr: Le premier "Ouigo classique" a traversé la Bourgogne : un train plus lent mais surtout moins cher

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország index2 ouigo


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9817808851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása