HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (13) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (84) autó (2) autómúzeum (4) ave (16) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (2) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (55) index2 (246) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (40) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (2) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (38) nagysebességű vasút (149) nápoly (3) németország (73) nürnberg (11) öbb (10) olaszország (42) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (62) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.01.22. 21:50 Balogh Zsolt

A kapruni Vötter's Oldtimer-Museum

A 2019 óta tartó koronavírus-járvány első pozitív hatásaként úgy alakult, hogy az egész munkahelyem egyszerre kapott szabadnapot csütörtökre. Ezt kihasználva egy autós kirándulást tettünk Söllből Zell am See felé, ám a rosszra forduló idő miatt már kora délután hazaindultunk, de Leogang helyett Kaprun felé. Mindannyiunk meglepetésére egy oldtimer autómúzeum iránytáblájába botlottunk, majd néhány kitérővel, de végül a múzeumot is megtaláltuk az alig 3000 fős hegyi faluban, Kaprunban.

Régi szép autók a hotel alatt!

Az ausztriai Salzburg tartomány Kaprun településén található oldtimer múzeumot egy hotel pincéjében alakították ki, ahol több, mint 200 régi autónak, teherautónak, motorkerékpárnak és traktornak nyújt menedéket. A kiállított járművek többnyire az 1950-es évektől az 1970-es évekig tartó időszak gyártmányai, de találunk azért még ettől is öregebb járgányokat a múzeumban!

Kaprun kereken 100 km-re található Salzburgtól és csupán néhány kilométerre Zell am See-től vagy a Zelli-tótól. Autóval, vagy akár a keskeny nyomközű Pinzgauer Lokalbahn kisvonattal is megközelíthető. A település ismert síközpont, továbbá a közelben található a 3200 méter magas Kitzsteinhorn hegycsúcs is.

Ilyen látványosságok mellett szinte eltörpül az oldtimer múzeum, pedig a gyűjteménye vetekszik a müncheni Verkehrszentrum autóival!

Megtalálható itt Európa több olcsó "népautója", mint például a kelet-német Trabant, a francia "Kacsa" vagy a világszerte ismert német 'Bogárhátú", de a luxus- és sportautók sem hiányoznak. Számos Mercedes, Porsche és Jaguár parkol itt, sőt még egy réges-régi Rolls-Royce is vár ránk! A kollekciót kevésbé ismert autómárkák színesítik, mint például a Hans Glas, a Wartburg, a Borgward vagy az NSU (Az NSU Wankel-motoros változata is megtalálható itt!).

A kiállított darabokat angol és német nyelvű információs tábla egészíti ki, melyről megtudjuk a modell nevét, a gyártás évét, a motor hengerűrtartalmát és teljesítményét, a jármű végsebességét és egy rövid történetet arról, miért is érdekes darab.

Belépés után az első teremben traktorokkal találkozunk. Ausztria gépgyártása fejlett, többek között különféle traktorokat is gyártanak már régóta. A Steyr Landmaschinentechnik AG minőségi mezőgazdasági gépeket is gyárt, így ebből a múzeumból nem hiányozhat a gyártó néhány terméke.

A traktorgyűjtemény

A traktorokat elhagyva egy kisebb lejtő után jutunk a nagyobb terembe, ahol már inkább a luxusautók dominálnak: Jaguárok és Mercédeszek.

Jaguar 420, mellette pedig egy Jaguar XJ 12

Jaguar E-type Cabrio

A kevés hely miatt ilyen módszerekkel zsúfolták össze az autókat: az előtérben egy svéd Volvo, mellette egy régi Mercedes, felettük pedig egy Steyr Daimler Puch és egy számomra ismeretlen kabrió

Rolls-Royce egy Volvo társaságában, háttérben a kapruni siklóvasút megmaradt kocsija

Citroën "Kacsa", hivatalos nevén Citroën 2CV, a francia népautó, válasz a német Bogárhátúra

Összesen négy különböző méretű teremben vannak az autók szétosztva, figyeljünk rá, nehogy egyet is kihagyjunk.

Mercedesek egy újabb teremben

Ford Taunus

Opel GT4 és Land Rover

BMW és Trabant, kelet és nyugat... Míg azonban Nyugat-Németország továbblépett és fejlődött, a keleti szomszéd nem sokat módosított a Trabantokon

Jobb oldalt a "klasszikus" kétütemű Trabant, bizonyára sok olvasó emlékszik még azokra az időkre, mikor tömegével láthattuk, hallhattuk, sőt érezhettük az utakon ezeket az egyszerű szerkezeteket

A Volkswagen tömeg gyártott népautója a VW Bogár. Összesen több, mint 21 millió 500 ezer ilyen autó hagyta el a különböző gyárakat 1938 és 2003 között!

Egy amerikai veterán Dodge Weapon megbújik az egyik sarokban. Matt zöld színe és a rajta található fehér csillag alapján katonai jármű, talán még a világháborúból maradt itt?

Kelet-német Wartburg, egy másik, gyakori típus volt Magyarországon is a Trabantok és a Ladák mellett

Ha az a fránya oszlop ne volna... Porsche és VW bogár egymás mellett, a kettő közötti rokonság letagadhatatlan, az első Porschék a Bogarak átépített, feltuningolt változatai. A farmotoros kialakítás mind a mai napig megmaradt a sportkocsi-vonalon.

Két Borgward Isabella egymás társaságában. Mára már ez a gyártó és ez a márka is a múlté..., a háttérben egy Opel Diplomat, ez altípus volt az Opel utolsó olyan modellje, mely a felső kategóriát célozta meg

Ahol a két kocsi között vagy épp felett volt még egy kis hely, oda kisebb autókat vagy épp motorkerékpárokat pakoltak. Mondanom sem kell, ezeket is csak messziről lehetett szemügyre venni. Az utolsó teremben azonban láthatunk közelebbről is jó párat, de itt is két emelet magasban.

Motorkerékpárok fent és lent

Az utolsó teremben pedig egy kisebb 1950-es évekbeli lakást rendeztek be, régi rádiókkal, konyhával és egyéb háztartási eszközökkel.

A múzeum egyedüli negatívuma, hogy a hatalmas gyűjtemény nagyon kicsi helyre van összezsúfolva, így a legtöbb autó csak szemből és hátulról tekinthető meg, oldalról egyáltalán nem, a fotózást pedig minduntalan akadályozza a többi autó, az autók elé/közé tett információs táblák és a felső szintet tartó hatalmas betonoszlopok. Tágasabb helyen, az autókat szellősebben elrendezve sokkal informatívabb és emlékezetesebb látogatást tudna biztosítani ez a páratlan látványosság.

A múzeumlátogatás során készült képek hiánytalanul és nagyobb felbontásban megtalálhatóak a Wikimedia Commons Vötter's Oldtimer-Museum kategóriájában.

Források

* A múzeum hivatalos oldala

A múzeum a Google térképén

2 komment

Címkék: index ausztria érdekességek autómúzeum


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7916820874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quattroman 2022.01.24. 18:09:08

Ha a poszternek egy kicsit nagyobb affinitása lett volna a régi autókhoz, és picit figyelmesebben olvassa a feliratokat akkor talán rájön hogy, nem diplomata Opel, hanem Opel Diplomat amit látott. A számára ismeretlen katonai jármű egy Dodge Weapon, és ha a szintén ismeretlennek aposztrofált kabrióról egy képet kattint, 99% hogy nagyon rövid időn belül beazonosítja valaki hogy mit látott.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.01.24. 20:26:34

@Quattroman: Igazad van, semmiféle affinitásom nincs az autókhoz, de szerettem volna megosztani másokkal is a múzeumot, hogy mások is odataláljanak. Sajnos mi csak rövid időt töltöttünk ott, nem tudtunk alaposan mindent megnézni. Az általad felvetett hiányosságokat javítottam.
süti beállítások módosítása