HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2020.12.01. 19:26 Balogh Zsolt

Megkezdődtek a tesztek a Jincsuan-Hszian nagysebességű vasútvonalon Kínában

Kína továbbra is gőzerővel fejleszti vasúthálózatát és szédületes sebességgel épülnek a hagyományos- és nagysebességű vonalszakaszok is. 2020 végén újabb átadások várhatóak, hiszen az építkezések ebben az évben sem álltak le.

Jincsuan-Hszian nagysebességű vasútvonal Kína

Jincsuan (Yinchuan) és Hszian (Xi'an) között is sikeresen lefektették a vágányokat Északnyugat-Kínában, a tesztfutások pedig 2020. októberében elkezdődtek.

A 616,5 km hosszúságú, kétvágányú, 25 kV 50 Hz váltakozó árammal villamosított vasútvonalon összesen 20 állomás lesz, a vonatok legnagyobb sebessége 250 km/h.

Az új vasútvonal összekapcsolja a 12 milliós Hszian nagyvárost, mely már most is nagysebességű vasúti csomópont az északnyugatra található 2,3 milliós Jincsuannal. Jincsuannak már volt egy rövidebb nagysebességű vasútvonala, azonban az szigetüzemként működött, távol az országos hálózattól. Ezzel a beruházással ez a régió is bekapcsolódik az országos nagysebességű vasúti közlekedésbe.

Épülő viadukt a vonalon (kép forrása: Wikimedia Commons)

Ezen a szakaszon nem volt szükség rekordhosszúságú hidak és alagutak építésére, a vonal két legjelentősebb műtárgya egy 1,318 km-es híd és a 14,25 km-es Binxian-alagút.

Az építkezést 2015 végén kezdték el 125 millió jüan/km becsült építési költséggel, a Binxian-alagút kifúrása 2019 decemberében készült el, a pályaépítést hivatalosan 2020. augusztus 27-én fejezték be.

A vonalat 250 km/h sebességgel tervezték és várhatóan 14 óráról 3 órára rövidíti le a két város közötti utazási időt.

A China Railway nagysebességű főterve alapján az útvonal a 07-es észak-déli folyosó részét képezi, amely végül összekapcsolja majd északon Yinchuant és Baotou-t a Hainan-szigeten található Haikou-val.

Hszian Északi pályaudvar váróterme (kép forrása: Wikimedia Commons)

kína nagysebességű vasúti térkép 2020Kína nagysebességű- és hagyományos vasútvonalai. Vastag piros vonallal jelölve a most tesztelés alatt álló Jincsuan-Hszian nagysebességű vasútvonal (alaptérkép forrása: Wikimedia Commons)

A vasútvonal építése

A forgalom az új vasútvonalon 2020. végén indul meg.

Források

* Az angol Wikipédia Yinchuan–Xi'an high-speed railway című szócikke
* A Railwaygazette.com Yinchuan – Xi’an PDL nears completion című cikke

4 komment

Címkék: kína index nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1016311146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

okleveles naiv 2020.12.02. 09:43:55

"Ezen a szakaszon nem volt szükség rekordhosszúságú hidak és alagutak építésére, a vonal két legjelentősebb műtárgya egy 1318 km-es híd és a 14,25 km-es Binxian-alagút."

Lehet, h csak 13,18 km az a híd, ha 616,5 km a teljes vonal. :)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2020.12.02. 10:40:49

@okleveles naiv: Köszi! Egy vessző lemaradt! :) Már ki is javítottam.

gigabursch 2020.12.03. 14:43:04

Huhh, azért ez egy másik világ...

@okleveles naiv: :-)

Measurer 2020.12.03. 22:50:08

Jincsuan a Ningszia-Hui Autonóm Terület fővárosa.
A hui muzulmán népcsoport, de az ujgirokkal szemben a többségi han-nyelvet beszélik.
süti beállítások módosítása