HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (14) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (2) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (134) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (4) barcelona (12) bari (1) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (7) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (5) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (70) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (89) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (119) index2 (324) india (4) innsbruck (5) interrail (18) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (49) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (40) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (181) nápoly (5) németország (95) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (29) olaszország (62) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) pozsony (1) prága (10) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szicília (1) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (7) terepasztal (12) texas (1) tgv (49) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (4) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (5) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2020.10.04. 12:59 Balogh Zsolt

Tovább folytatódik a vasútvillamosítás Izraelben

A második világháború után, 1948-ban alapított Izrael rohamosan fejlődik, mind a népesség, mind a gazdaság többszörösére nőtt az alapítás óta. Az egyre többet utazó lakosságot korszerű vasúthálózat építésével próbálják kiszolgálni. A járművek többnyire Európából érkeznek, a kezdetben dízelüzemű vonalakat apránként villamosítják.

Villamos mozdony indul emeletes kocsijaival. Szokatlan európai járműveket látni ázsiai környezetben. A kocsik a kanadai Bombardier 4. generációs emeletes kocsijai, a mozdony pedig szintén a kanadai cég TRAXX mozdonya, mely Németországban mint DB 187 sorozat ismert

Az Izraeli Vasutak szeptember 6-án megkezdte a villamos vonatok próbaüzemét Jeruzsálem, a Tel Avivi Egyetem és Hertzliya között, miután befejezték a 25 kV 50 Hz-es villamosítást az Ayalon folyosó északi szakaszán.

Micha Maiksner, az ISR vezérigazgatója szerint a Hertzliya felé történő villamosítás a tervezetthez képest hat hónappal korábban befejeződött. A munka felgyorsult, miután a közlekedési és pénzügyminisztérium parancsára a SEMI spanyol vállalkozóval egyeztetett egy módosított szerződésről. "Köszönöm a vállalkozók erőfeszítéseit", nyilatkozta Maiksner, „az A1-es vonal teljes hosszában történő villamosításának befejezése, valamint az Ashqelonig és Keshet Hasharonig vezető vonalak villamosítására irányuló erőteljes munka együtt bizonyítja a villamosítási program gyorsításának életképességét”, fűzte hozzá.

A korszerűsített Hertzliya állomás légi felvétele északra, Haifa felé. A középen látható villamos mozdony és vonata indul Jeruzsálem Navonba a próbaüzem során; jobb oldalon a SEMI vállalat felsővezeték-szerelő vonata látható, a vasútvonal jobb és bal oldalán pedig a 20-as autópálya fut. Fotók: ISR / Cloud View

Az utasok nélküli  tesztelést követően a kereskedelmi szolgáltatások várhatóan 2020 szeptemberében-októberében kezdődik. Az ISR azt tervezi, hogy óránként két vonat fog közlekedni, 160 km/h maximális sebességgel, lehetővé téve a jeruzsálemi Yitzhak Navon állomástól  a tel-avivi egyetemig 47 perces és Hertzliyáig az 55 perces tartó menetidőt. Hertzliya állomáson átszállhatunk Ra’anana, Hod Hasharon / Sokolov és Kfar-Sava Nordau állomások felé.

Izrael vasúthálózata (kép forrása: Wikimedia Commons)

„A Jeruzsálem Navon és Hertzliya közötti villamosvonat befejezése a vasúti hálózat villamosításának részeként jobb megoldást nyújt, mint a személygépkocsival való utazás, csökkenti a légszennyezést, és zöld és csendes utazást biztosít” - kommentálta Miri Regev. „Ahogy korábban is mondtam, amikor miniszterként munkába álltam, az izraeli forgalmi dugók problémájának egyetlen megoldása az elérhető, kényelmes és fejlett tömegközlekedés.”

Tel Aviv University vasútállomás még a villamosítás előtt (kép forrása: Wikimedia Commons)

Források

* Railway Gazette: Jerusalem – Tel Aviv electrification completed

Szólj hozzá!

Címkék: afrika izrael index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1616206852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása