A második világháború után, 1948-ban alapított Izrael rohamosan fejlődik, mind a népesség, mind a gazdaság többszörösére nőtt az alapítás óta. Az egyre többet utazó lakosságot korszerű vasúthálózat építésével próbálják kiszolgálni. A járművek többnyire Európából érkeznek, a kezdetben dízelüzemű vonalakat apránként villamosítják.
Villamos mozdony indul emeletes kocsijaival. Szokatlan európai járműveket látni ázsiai környezetben. A kocsik a kanadai Bombardier 4. generációs emeletes kocsijai, a mozdony pedig szintén a kanadai cég TRAXX mozdonya, mely Németországban mint DB 187 sorozat ismert
Az Izraeli Vasutak szeptember 6-án megkezdte a villamos vonatok próbaüzemét Jeruzsálem, a Tel Avivi Egyetem és Hertzliya között, miután befejezték a 25 kV 50 Hz-es villamosítást az Ayalon folyosó északi szakaszán.
Micha Maiksner, az ISR vezérigazgatója szerint a Hertzliya felé történő villamosítás a tervezetthez képest hat hónappal korábban befejeződött. A munka felgyorsult, miután a közlekedési és pénzügyminisztérium parancsára a SEMI spanyol vállalkozóval egyeztetett egy módosított szerződésről. "Köszönöm a vállalkozók erőfeszítéseit", nyilatkozta Maiksner, „az A1-es vonal teljes hosszában történő villamosításának befejezése, valamint az Ashqelonig és Keshet Hasharonig vezető vonalak villamosítására irányuló erőteljes munka együtt bizonyítja a villamosítási program gyorsításának életképességét”, fűzte hozzá.
A korszerűsített Hertzliya állomás légi felvétele északra, Haifa felé. A középen látható villamos mozdony és vonata indul Jeruzsálem Navonba a próbaüzem során; jobb oldalon a SEMI vállalat felsővezeték-szerelő vonata látható, a vasútvonal jobb és bal oldalán pedig a 20-as autópálya fut. Fotók: ISR / Cloud View
Az utasok nélküli tesztelést követően a kereskedelmi szolgáltatások várhatóan 2020 szeptemberében-októberében kezdődik. Az ISR azt tervezi, hogy óránként két vonat fog közlekedni, 160 km/h maximális sebességgel, lehetővé téve a jeruzsálemi Yitzhak Navon állomástól a tel-avivi egyetemig 47 perces és Hertzliyáig az 55 perces tartó menetidőt. Hertzliya állomáson átszállhatunk Ra’anana, Hod Hasharon / Sokolov és Kfar-Sava Nordau állomások felé.
Izrael vasúthálózata (kép forrása: Wikimedia Commons)
„A Jeruzsálem Navon és Hertzliya közötti villamosvonat befejezése a vasúti hálózat villamosításának részeként jobb megoldást nyújt, mint a személygépkocsival való utazás, csökkenti a légszennyezést, és zöld és csendes utazást biztosít” - kommentálta Miri Regev. „Ahogy korábban is mondtam, amikor miniszterként munkába álltam, az izraeli forgalmi dugók problémájának egyetlen megoldása az elérhető, kényelmes és fejlett tömegközlekedés.”
Tel Aviv University vasútállomás még a villamosítás előtt (kép forrása: Wikimedia Commons)
Források
* Railway Gazette: Jerusalem – Tel Aviv electrification completed
Utolsó kommentek