Spanyolország is jelentős vasúti járműgyártással rendelkezik, ám csak ritkán sikerül nekik külföldön is értékesíteni. Emiatt nem is ismert annyira hazánkban a spanyol Talgo, mely mindig valamilyen különleges szerelvénnyel rukkol elő.
A normál nyomtávolságú Talgo Avril szállítása széles nyomtávolságú vágányokon
Legújabb fejlesztésük, a Talgo Avril már az első próbaköröket futja és ha minden jól megy, hamarosan utasként is utazhatunk benne!
A Talgo nevéhez fűződik az a különleges járműkialakítás, melynek során egytengelyes forgóvázakon nyugvó rövid kocsikat kapcsolnak össze egy teljes szerelvénnyé. a szokatlan megoldás simább futást biztosít, így a rosszabb minőségű pályákon is nagyobb sebességgel haladhat, mint a riválisai. Ezen kívül alacsonyabb beszállómagasság érhető el használatával. További hatalmas előnye, melyet persze csak a többféle nyomtávolságot használó Spanyolországban használhat ki, hogy ezek a különleges forgóvázak kerekei képesek a nyomtávolságuk módosítására is egy ún, nyomtávváltó állomáson áthaladva. Erre Európa nagy részén szerencsére nincs szükség, de a spanyol-francia vagy a lengyel-orosz határon bizony órákat lehet segítségével megspórolni! Nem is beszélve arról, hogy Spanyolországban a nagysebességű vonalak is már az európai normál nyomtávolsággal épültek ki, ellentétben a korábbi spanyol vasútvonalakkal.
A Talgo Avril egyértelműen egy szebb jövőért épül, hiszen a maximális sebességét már 360 km/h-ban határozták meg, melyet Európában még sehol nem tud maradéktalanul kihasználni.
A Talgo Avril szállítása
A motorvonat első útja, immár a saját kerekeit használva Madridból vezetett Valladolidba normál nyomtávolságon. A vontatást egy Talgo 730 sorozatú, kettős üzemű motorvonat biztosította az utazás éjszakáján.
A 200 méter hosszúságú Avril összesen 550 utast képes szállítani sűrű székezésének köszönhetően.
A szélesebb kocsiszekrény több ülés elhelyezését teszi lehetővé (kép forrása: Talgo)
A beszállóajtók nem a forgóvázak fölé, hanem mellé kerültek, így a beszállás könnyű és biztonságos. Mivel a kocsiknak nincsenek tengelyeik, a kocsik közötti átjárás is extrém alacsonyan valósul meg, a szerelvény teljes hosszában alacsonypadlós és akadálymentesített..
A szerelvény első útja a saját kerekein, bár még nem önerőből
A 30 megrendelt vonatból 15 lesz képes a nyomtáv-váltásra, így akár a nemzetközi forgalomra is Franciaország felé. A 30 szerelvény ára, mely tartalmazza a 30 évre szóló karbantartást is, 1,3 milliárd euró.
A kocsiszekrény szélessége 3200 mm, ami a legszélesebb a TSI szabvány keretein belül.
A videóban látható orr-rész ne tévesszen meg senkit, az orrban található kapcsolókészüléket normál üzemben egy áramvonalas burkolat fogja eltakarni, gömbölyűvé és barátságossá varázsolva ezzel az Avril kinézetét.
A tervek szerint az új motorvonatok már 2021-ben forgalomba állhatnak Spanyolország és Franciaország nagysebességű vasútvonalain! Üzemeltetőjük, a RENFE, azt szeretné, hogy ezekkel az új vonatokkal továbbra is megőrizze a versenyképességét, hiszen 2022-től nyílik a spanyol vasút személyszállítási piaca és új szolgáltatók megjelenése várható, mint például az olasz Trenitalia és a francia SNCF.
Utolsó kommentek