HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (126) autó (3) autómúzeum (4) ave (22) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (2) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (102) index2 (314) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (92) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (2) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (73) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2020.10.02. 21:27 Balogh Zsolt

Úton az első Talgo Avril

Spanyolország is jelentős vasúti járműgyártással rendelkezik, ám csak ritkán sikerül nekik külföldön is értékesíteni. Emiatt nem is ismert annyira hazánkban a spanyol Talgo, mely mindig valamilyen különleges szerelvénnyel rukkol elő.

34055_esfirstavrilleavesfactorynavarro_547661.jpgA normál nyomtávolságú Talgo Avril szállítása széles nyomtávolságú vágányokon

Legújabb fejlesztésük, a Talgo Avril már az első próbaköröket futja és ha minden jól megy, hamarosan utasként is utazhatunk benne!

A Talgo nevéhez fűződik az a különleges járműkialakítás, melynek során egytengelyes forgóvázakon nyugvó rövid kocsikat kapcsolnak össze egy teljes szerelvénnyé. a szokatlan megoldás simább futást biztosít, így a rosszabb minőségű pályákon is nagyobb sebességgel haladhat, mint a riválisai. Ezen kívül alacsonyabb beszállómagasság érhető el használatával. További hatalmas előnye, melyet persze csak a többféle nyomtávolságot használó Spanyolországban használhat ki, hogy ezek a különleges forgóvázak kerekei képesek a nyomtávolságuk módosítására is egy ún, nyomtávváltó állomáson áthaladva. Erre Európa nagy részén szerencsére nincs szükség, de a spanyol-francia vagy a lengyel-orosz határon bizony órákat lehet segítségével megspórolni! Nem is beszélve arról, hogy Spanyolországban a nagysebességű vonalak is már az európai normál nyomtávolsággal épültek ki, ellentétben a korábbi spanyol vasútvonalakkal.

A Talgo Avril egyértelműen egy szebb jövőért épül, hiszen a maximális sebességét már 360 km/h-ban határozták meg, melyet Európában még sehol nem tud maradéktalanul kihasználni.

A Talgo Avril szállítása

A motorvonat első útja, immár a saját kerekeit használva Madridból vezetett Valladolidba normál nyomtávolságon. A vontatást egy Talgo 730 sorozatú, kettős üzemű motorvonat biztosította az utazás éjszakáján.

A 200 méter hosszúságú Avril összesen 550 utast képes szállítani sűrű székezésének köszönhetően.

A szélesebb kocsiszekrény több ülés elhelyezését teszi lehetővé (kép forrása: Talgo)

A beszállóajtók nem a forgóvázak fölé, hanem mellé kerültek, így a beszállás könnyű és biztonságos. Mivel a kocsiknak nincsenek tengelyeik, a kocsik közötti átjárás is extrém alacsonyan valósul meg, a szerelvény teljes hosszában alacsonypadlós és akadálymentesített..

A szerelvény első útja a saját kerekein, bár még nem önerőből

A 30 megrendelt vonatból 15 lesz képes a nyomtáv-váltásra, így akár a nemzetközi forgalomra is Franciaország felé. A 30 szerelvény ára, mely tartalmazza a 30 évre szóló karbantartást is, 1,3 milliárd euró.

A kocsiszekrény szélessége 3200 mm, ami a legszélesebb a TSI szabvány keretein belül.

A videóban látható orr-rész ne tévesszen meg senkit, az orrban található kapcsolókészüléket normál üzemben egy áramvonalas burkolat fogja eltakarni, gömbölyűvé és barátságossá varázsolva ezzel az Avril kinézetét.

A tervek szerint az új motorvonatok már 2021-ben forgalomba állhatnak Spanyolország és Franciaország nagysebességű vasútvonalain! Üzemeltetőjük, a RENFE, azt szeretné, hogy ezekkel az új vonatokkal továbbra is megőrizze a versenyképességét, hiszen 2022-től nyílik a spanyol vasút személyszállítási piaca és új szolgáltatók megjelenése várható, mint például az olasz Trenitalia és a francia SNCF.

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország index2 talgo


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1116225216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása