HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (5) agv (1) alagút (1) alex (1) állatok (2) állomás (6) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (14) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (68) Ausztria (1) autó (2) autómúzeum (3) ave (6) ázsia (3) baden-württemberg (2) bajorország (59) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (53) euronight (2) európa (1) filmek (3) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (55) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (5) horvátország (2) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (28) index2 (184) india (2) innsbruck (4) interrail (12) japán (6) Japán (1) jbss bahn (13) jövő (1) kanton (1) kastély (7) kecskemét (14) kenya (1) kína (27) kindertojás (2) kisvasút (9) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (1) Linz (1) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (29) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (4) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (106) nápoly (3) Németország (1) németország (58) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (30) Olaszország (1) oroszország (2) párizs (7) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (2) prága (9) puchberg (7) railjet (8) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (43) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) Svájc (1) svájc (18) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (5) tarragona (1) TEE (6) terepasztal (7) tgv (31) tibee (3) törökország (1) trieszt (2) USA (10) vasútállomás (9) velence (6) villamos (7) virágok (1) virtuális vasút (9) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2019.06.13. 17:02 Balogh Zsolt

Az Erdinger Ringschluss

2018. decembere óta Regensburg felől is elérhető kényelmesen és gyorsan a Müncheni repülőtér, ám ezzel a munkálatok még korántsem értek véget! További két vasútvonal bekapcsolása is szerepel a tervekben, melyekhez az első kapavágások már meg is történtek.

dsc_0994.JPGAz építkezés elindulása 2018 szeptemberében (kép forrása: www.bahnausbau-muenchen.de)

Hosszas tervezés után 2018. szeptemberében megkezdődtek a munkálatok az Erdinger Ringschluss vasútvonal megépítéséhez, mely ha befejeződik, alapjaiban változtatja majd meg a repülőtér és környezetének a vasúti forgalmát. Az új átkötés további két vasútvonalat kapcsol majd be a repülőtér forgalmába, tovább javítva ezzel a légikikötő elérhetőségét. Elkészülte után Mühldorf irányából is érkezhetnek vonatok, továbbá az Erdingnél véget érő csonka-vasútvonal is átmenővé alakul.

Az Erdinger Ringschluss a korábbi posztban bemutatott regensburgi átkötés folytatása lesz. Jelenleg a repülőtéri S-Bahn állomás egy fejállomás, a vágányok véget érnek egy ütközőbakkal. Ennek az állapotnak vetne véget az Erdinger Ringschluss, mely folytatná a félbehagyott vasútvonalat a reptér alatt, majd kerülgetve a kisebb településeket Erding közelében ismét a föld alá süllyedne. Itt kettéágazna, az egyik ág az erdingi vasútállomást venné célba, megszüntetve annak is a fejállomás jellegét. A másik ág pedig a kétvágányú, még nem villamosított München-Mühldorf vasútvonalat célozná meg és kapcsolná a repülőtérhez.

Bahnhof Erding, egyelőre végállomás (kép forrása: www.merkur.de)

A 30,2 km-es vasútvonal két vágánnyal épül meg és végig villamosítva lesz. Így nem csak az erdingi S-Bahnnok tudnak továbbközlekedni a reptér felé, hanem a távoli jövőben lesz Mühldorf-repülőtér-München járat indítására is lehetőség, sőt a vasútvonalnak még némi magyar vonatkozása is lesz: ha elkészül a München-Mühldorf-vasútvonal villamosítása és a folytatása Salzburg felé, akkor a budapesti Railjetek sem a túlterhelt rosenheimi utirányt választják majd, hanem Salzburg-Mühldorf-repülőtér-München Hauptbahnhof útvonalat. Ez nem csak új átszállási lehetőségeket, hanem rövidebb menetidőket is jelent majd.

erdingerringschluss.jpgÁtkötés a München-Regensburg-vasútvonal és az S1/S8-as S-Bahn vágányai között. A kivitelezők nagyon nagyvonalúak voltak, a kapcsolat szintbeli kereszteződés nélkül valósult meg (kép forrása: Youtube)

Forgalom

A repteret ezután a napi többszáz S-Bahn járaton felül (óránként összesen hat pár!) az alábbi járatok fogják még érinteni:
* 20 vonatpár naponta Salzburgból Regensburgba Mühldorf, Dorfen, Erding, repülőtér, Freising, Moosburg és Landshut állomásokon át (órás ütem, röviden: ÜFEX);
* 20 vonatpár naponta Mühldorfon át Landshutba a repülőtéren és Freisingen át, megállva több kisebb megállóban is (órás ütem, röviden FEX);
* Új S-Bahn járat Erdingből a repülőtéren keresztül Freisingba (15 perces ütem csúcsidőben, 30 perces csúcsidőn kívül, röviden: S-Bahn)

  Youtube videó az új vasútvonalról

Az építkezés tehát megkezdődött, a terv összesen 42 km vasútvonal korszerűsítését, építését jelenti, ebből 33 km lesz a teljesen új vasútvonal. Szükség lesz egy 1,4 km-es új alagútra, továbbá 85 híd építésére/átépítésére. Tizenöt állomás is megújul, továbbá három új S-Bahn megálló is születik.

Az építkezés befejezése 2029 előtt nem várható.

A Müncheni repülőtér 1992-ben nyílt meg, kiváltva ezzel a korábbi városi repülőteret. A forgalom azóta is dinamikusan növekszik, 2018-ban már több, mint 46 millió utas fordult meg itt.

További információk

* Vasúti beruházások Münchenben és környékén
* www.bahnausbau-muenchen.de

Szólj hozzá!

Címkék: repülés münchen


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7714889994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.