HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 900 mm (1) 9euroticket (2) afrika (9) agv (1) alagút (13) alex (1) állatok (2) állomás (22) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arlbergbahn (4) arosa (1) árvíz (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (132) autó (3) autómúzeum (5) ave (23) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (6) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (4) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (3) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (69) euronight (3) európa (10) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (88) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (7) heide volm (2) híd (4) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (22) iho.hu (1) index (115) index2 (318) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (2) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (15) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (11) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) los angeles (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (4) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (44) nagysebességű vasút (178) nápoly (4) németország (94) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (27) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (3) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) sncf (1) söll (2) sopron (1) spanyolország (75) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (5) szaud-arábia (3) szeged (2) szimulátor (1) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (6) terepasztal (12) texas (1) tgv (48) tibee (7) tibet (1) tirol (5) (1) törökország (5) train simulator (1) transport tycoon (2) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (3) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (2) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (10) vízesés (1) vonatjegy (2) vorteilscard (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) wunderland (2) würzburg (1) zillertal (6) zürich (2) Címkefelhő

2015.07.27. 02:03 Balogh Zsolt

Siklóval a Tibidabóra

A Barcelonától északra fekvő Tibidabo a Serra de Collserola hegység legmagasabb pontja, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a városra, a környező hegyekre, na és persze a tengerre! A csúcs legmagasabb pontján épült fel a Sagrat Cor templom is, mely Barcelona szinte minden pontjáról látható.

barcelona tibidabo Sagrat Cor templomSagrat Cor templom

Feljutni a Tibidabora többféleképpen lehet, tanulva a korábbi vaddisznós kalandomból idén én inkább a siklót és az autóbuszt választottam.

Bár Barcelona elsősorban a tengerparton terül el, egyenes utak és utcák hálózzák be sakktábla-szerűen, de távolodva a központtól hamarosan elérjük a Serra de Collserola hegység lejtőit is. A város terjeszkedése nem állt le itt, így a határ is egyre távolodott a tengerparttól. Ez pedig magával hozta a magasabban fekvő területek beépítését is, ahová a közlekedést meg kellett oldani.

A Tibidabora legizgalmasabban (na és persze a legdrágábban) a Kék Villamossal és a hozzá csatlakozó siklóval lehet feljutni. Ám ahogy haladt az idő, szükségessé vált újabb lehetőségek kiépítésére is. Ma már a Kék Villamos és a végállomásáról induló sikló turistalátványossággá vált, ehhez mérhető jegyárakkal.

A Kék Villamos a város egykoron kiterjedt villamoshálózatának utolsó eredeti darabkája. Ez persze nem jelenti azt, hogy a villamost végleg száműzték a városból, épp ellenkezőleg, néhány éve feltámadt hamvaiból és megújult formában közlekedik immár hat további vonalon is.

Legolcsóbban feljutni az 512 méteres csúcsra legolcsóbban a vonat-sikló-autóbusz kombinációjával tudunk. A város alatti kiterjedt metróhálózatnak hála szinte bárhonnan elérhetjük az S1-es vagy S2-es vonatjárat valamelyik vasútállomását, majd vonattal a Peu del Funicular állomást.

Barcelona, Peu del Funicular, sikló, tibidaboIndulás lentről Peu del Funicular állomásról

A Funicular de Vallvidrera nevezetű siklóvasút a városi tömegközlekedés része, így elfogadja az összes jegy- és bérletfajtát is. Az 1906 október 24-én megnyitott siklóvasút 1000 mm-es nyomtávolsággal épült, 729 méter hosszú, miközben 165 méteres szintkülönbséget győz le. Útja során egy köztes megállója is van, továbbá az egyvágányú pályába egy kereszteződési lehetőséget is beépítettek. A két kabin folyamatosan ingázik a két végállomás között, az üzem teljesen automatikus. A belépést jegyellenőrző forgókapuk biztosítják.

A pálya lejtése többször is változik, legnagyobb meredeksége 30,9%. A kis kabinok szorosan a házak mellett, kőfalak között, bevágásokon át érik el a felső állomást.

2013-ban több, mint 760 ezer utas vette igénybe a siklót.

Barcelona, Peu del Funicular, sikló, tibidaboA sikló végállomása, a rekkentő hőségben csak a legelszántabbak bújtak ki házaikból

Barcelona, Peu del Funicular, sikló, tibidaboA buszra várva a megállóból elénk táruló panoráma

A siklóvasút végállomásánál található közvetlenül a 111-es autóbuszjárat végállomása. A járatot egy apró minibusz szolgálja csupán ki, mely feljutva a Tibidabóra, néhány perc várakozás után már fordul is vissza a következő utasokért.

Barcelona, Peu del Funicular, sikló, tibidabo minibuszÉrkezik a minibusz...

Barcelona, sikló, tibidabo...mely egészen a templomig hoz fel minket

Fent a végállomásnál található a A Tibidabo másik nevezetessége a Don Bosconak emléket állító Sagrat Cor templom, amelyet a hegycsúcsra építettek 1902 és 1961 között. A templom két részből, egy al- és egy feltemplomból áll, a tetejéről pedig a Megváltó Krisztus-szobor tekint le a városra. A templom teraszán körbesétálva minden irányba messzire elláthatunk, többek között látható a város és mértani pontossággal tervezett utcahálózata, az évi 37,5 milliós utasforgalmat lebonyolító El Prat repülőtér, a Serra de Collserola hegység, a város csillagvizsgálója és Spanyolország legrégebbi vidámparkja.

Barcelona, tibidaboA kilátás a csillagvizsgáló felé, a távolban a város ikonikus modern épületei, majd a Földközi-tenger

Barcelona, tibidabo, Sagrat Cor templomFelfelé a lépcsőn

Barcelona, tibidabo, Sagrat Cor templomAz altemplom...

Barcelona, tibidabo, Sagrat Cor templom...majd onnan fel a magasba, a feltemplomba

Barcelona, tibidabo, Sagrat Cor templomEgyszerű, de mégis szép forma, mely teljesen ellentéte a Sagrada Famillának

Barcelona, tibidabo, Parc d'Atraccions del Tibidabo, vidámparkA templom melletti vidámpark, a Parc d'Atraccions del Tibidabo

Az 1901-ben megnyitott Parc d'Atraccions del Tibidabo korával nem csak Spanyolországban az első, de egész Európában is csak a bécsi az idősebb tőle. A 25 látványosságot magába foglaló park hét hektáron terül el, a belépés ingyenes, a látványosságok kipróbálásáért viszont egyenként fizetni kell. A hangulatos vidámpark megőrizte egykori hangulatát, az építők maximálisan kihasználták a hely adta lehetőségeket.

Szinte minden látványosság megérne egy külön posztot a formája, a hangulata, a funkciója vagy a története végett. A leghíresebb attrakció kétségtelenül a piros repülőgép, mely egy egyszerűen csak egy torony körül köröz fáradhatatlanul, bemutatva a repülés élményét azoknak, akiknek az igazi még kimaradt az életéből. A kis repcsi látható a park hivatalos logójában is.

Vajon hol máshol épült még így egybe egy vallási épület és egy szórakoztató park?

Barcelona, tibidabo, Parc d'Atraccions del Tibidabo, vidámpark, siklóA sikló vágánya lent, keresztbe a hullámvasút sínjei

Barcelona, tibidabo, Peu del FunicularÉrkezik a sikló az állomásra

Barcelona, tibidabo, Peu del FunicularBent a kabinban

Barcelona, tibidabo, Peu del FunicularFélúton a keresztezési lehetőség

Kétségtelen, hogy Barcelona leglátványosabb vallási épülete a Sagrada Familla, ám az erre nyitott látogatóknak érdemes a kevésbé ismert és reklámozott, a Tibidabo csúcsán található Sagrat Cor templomot is meglátogatniuk. Kevesebb látogató, izgalmasabb eljutási lehetőség, kikapcsolódásként vidámpark, és a templomba még belépő sincs... Szerintem mindenképp megéri!

A Tibidabo csúcsa a Google térképén

2 komment

Címkék: barcelona sikló index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr147638528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jegkoko 2015.07.30. 10:45:50

Templomba belépő? Még a kölni dómba se kellett fizetni , csak ha fel mentem a toronyba

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2015.08.04. 16:57:21

@Jegkoko: Minden nagyobb templom szed belépőt, így volt ez Londonban is, Párizsban is és Barcelonában is.

Aki imádkozni akar, az keressen kisebb, ingyenes templomot! :)
süti beállítások módosítása