HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (2) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.11.04. 23:29 Balogh Zsolt

A Tramvia Blau - Barcelona Kék villamosa

Barcelonai kalandozásaim során több tömegközlekedési hálózat térképpel is találkoztam, ahol a sűrű metróhálózaton kívül (ne feledjük, a katalán főváros metróhálózatának hossza 129 km!) mindig láttam egy nagyon rövid, hat megállónyi villamost is, a Tramvia Blau-t. Nem igazán érdekelt a dolog, hiszen nem vagyok villamos mániás...

barcelona kék villamosA Tramvia Blau - Barcelona nosztalgia-villamosa

De miután a FEVE kipróbálása után pont érintettem a Kék alsó villamos végállomását, egy gyors döntés alapján a visszaúton leszálltam ott, néhány fotó kedvéért. Majd megláttam a Tramvia Blau kék nosztalgiavillamosát és egyből elvarázsolt! Így a hazaút helyett inkább a villamosozást választottam!

barcelona kék villamosVárakozás az alsó végállomáson

A villamosra a végállomáson a villamos személyzetétől lehet venni jegyet, mely nem épp olcsó. A városi jegyek és bérletek nem jók rá, így mindenki kénytelen jegyet is venni, aki utazni is akar. De persze lehet menni busszal is, mely ugyanazon az útvonalon jár és ugyanazokat a megállókat érinti.

A pálya katasztrofális állapotban volt, így igen lassan haladtunk. De még így is zörgött, csattogott, recsegett-ropogott az egész.

barcelona kék villamosKereszt a másik Kék villamossal

A Kék villamos egyike Barcelona három különálló villamoshálózatának. A Plaça Kennedy nevű térről indul, fel a várost körülvevő hegyekbe. Végállomása Plaça del Doctor Andreu, ahol átszállhatunk a Tibidabo nevű hegyre menő fogaskerekűre. Ez a vonal fő funkciója, hogy a fogaskerekű alsó állomását összekapcsolja a város szélével, ahonnan metróval vagy a FEVE magánvasúttal lehet továbbutazni a belváros felé. Eközben több mint egy km hosszan halad el Barcelona luxus villái és házai között.

barcelona kék villamosA kicsi villamos tömve volt turistákkal

A vonalat a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) üzemelteti, de nem része a Autoritat del Transport Metropolità (ATM) tarifaközösségnek. a jegyeket csak a villamost üzemeltető alkalmazottaktól lehet megvásárolni.

barcelona kék villamosLeágazás a remíz felé

A villamosvonalat 1901 október 25-én avatták fel, nagyobb átépítésekre és felújításokra 1922-ben és 1958-ban került sor. Az 1276 méter hosszú pályán összesen 10 megálló van. Egy kocsiba 113 utas fér be, egy óra alatt 12 járat indul, így az óránkénti kapacitása maximum 1356 fő. Összesen hat villamos üzemel a vonalon, melyek legnagyobb sebessége 14 km/h.

barcelona kék villamosA felső végállomás...

barcelona kék villamos...ahonnan siklóval lehet továbbutazni

A vonal normál nyomtávolságú (1435 mm) és kétvágányú, legnagyobb emelkedése (lejtése) legfeljebb 8%-os. Rövid útja során 93 méter szintkülönbséget győz le. Mindkét végén a két vágány egy kitérővel egy vágányra szűkül, néhány méter után pedig egy ütközőbakban végződik. A villamosok mindkét irányba képesek közlekedni, így nincs szükség hurokvágányra vagy körüljárásra. A vonal felénél található egy leágazás a villamosremíz felé.

barcelona kék villamosA kicsi kék jármű a gyengébbik nemnek is tetszett

1971-ben Barcelona felszámolta a villamosvonalakat, de a Tramvia Blau megmenekült, mert egyrészt messze volt a városközponttól, másrészt akkoriban még magánkézben volt. 1971 és 2004 között nem hogy Barcelona, de egész Katalónia egyetlen villamosvonalává vált! Több, mint 30 évet kellet várni arra, hogy újra újabb villamosvonalak nyíljanak az országban.

barcelona kék villamosUgyanott, ugyanakkor, de már csinos lányok nélkül

barcelona kék villamosKilátás a felső állomásról Barcelona és a tenger felé

barcelona kék villamosLefelé menet

barcelona kék villamosMég egy utolsó kép

Az én kék villamosomat 1904-ben gyártotta a La Industrial Elèctrica. Az akkori kor igényeinek tökéletesen megfelelt, mai szemmel nézve azonban már megmosolyogtató kis jármű. A mindkét oldalt megtalálható ajtókat kézzel kell nyitni, a két vezetőállás szinte egyben van az utastérrel, az ülések pedig egyszerűen csak lécekből vannak összeszögelve. Az ülőhelyek száma mindössze 32. De a kocsi többi része is főként fából készült.

barcelona kék villamosAz alsó állomáson egy reklámborításon is szerepel

Miután felértem a végállomásra, a siklóvasút helyett inkább kínkeservesen felgyalogoltam a Tibidabo hegy csúcsára, ahol egy csodálatos templom és egy vidámpark várja a látogatókat. De ez a történet már egy másik poszt lesz! ;)


A zöld nyíl jelöli a Tramvia Blau alsó állomását Nagyobb térképre váltás

2 komment

Címkék: barcelona villamos


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr815596593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása