HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (90) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (20) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (59) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (73) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (6) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (61) index2 (257) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (11) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (4) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (40) nagysebességű vasút (152) nápoly (3) németország (78) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (50) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (64) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (20) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (9) tgv (39) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2014.01.27. 00:12 Balogh Zsolt

Az Estació Intermodal de Palma

Az Estació Intermodal de Palma Mallorca fővárosának, Palmanak busz-metró-vonat állomása. Kialakítása, integrált közlekedési funkciói miatt úgy gondoltam, megérdemel egy saját posztot itt a blogomban, sok-sok fényképpel.

Estació Intermodal de PalmaLent a föld alatt a vonat- és metróállomáson

Az állomást 2005 és 2007 között kezdték el építeni Palma központjában, a két új metróvonallal együtt. Korábban a helyén szintén vasútállomás volt.

mallorcaA régi végállomás, háttérben már az új építése látható (kép forrása: Wikimedia Commons)

A legalsó szinten 844 autó tud kényelmesen parkolni.

A középső szinten 10 vágány található, melyből 4 a metróé (bár ebből ténylegesen csak kettőt használ), hat vágány pedig a SFM társaság távolsági vonataié. Az állomás mellett közvetlenül, de még mindig a föld alatt a buszállomás van, 30 buszöböllel, melyből 29 van használva.

Estació Intermodal de PalmaLejárat az autóbuszokhoz

Estació Intermodal de PalmaA buszállomás

Estació Intermodal de PalmaAutóbusz indul Sollerbe

Estació Intermodal de PalmaMásnap pedig egy másik Porto Cristoba

Estació Intermodal de PalmaAutóbuszok ereszkednek le a föld alá

Az autóbuszok egy hosszú rámpán keresztül jutnak le vagy fel a mélyből. Hasonló, teljesen zárt buszállomást Triesztben láttam, mikor Szlovéniában nyaraltam és átugrottunk egy kicsit a határon.

Estació Intermodal de PalmaFent az információ, a jegypénztárak és a jegyautomaták

Estació Intermodal de PalmaDízel motorvonat az állomáson

Estació Intermodal de PalmaAz állomás vágányai

Estació Intermodal de PalmaA Palmai metró

Estació Intermodal de PalmaEz pedig fent a felszín, 2005 előtt itt vágányok haladtak Inca felé

Estació Intermodal de PalmaA föld alatti állomás felett végig park van fákkal, padokkal, játszótérrel

A felső szinten találhatóak a vasút jegypénztárai, és jegyautomatai, információs ablakok (mely közös a busznak és a vonatnak), váróterem, és a biciklikölcsönző is. Távolsági buszra buszjegyet csak a sofőrtől lehet vásárolni, viszont ő Magyarországgal ellentétben tud adni retúr- és átszállójegyet is!

Megépítése 2 évig tartott és 90 millió euróba került.

A solleri vonat vasútállomása érintetlenül megmaradt a szomszédban, azt már nem integrálták bele.


Ver mapa más grande

Források:
* A német Wikipédia Estació Intermodal de Palma szócikke

3 komment

Címkék: mallorca


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr345775388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaborbalk 2014.02.01. 13:36:58

Szia! Nézegetem a Google Streetview-n az állomás környékét. Hát nem is értem, hogy a solleri vonat-nak miért nem jutott hely. Nincs is tervben? Nagyon jó irományok! Kösz!

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2014.02.02. 14:53:22

@gaborbalk: Hely lett volna rá, sőt a mallorkai vasút vágányai egy darabig párhuzamosak a sólleri vasút vágányaival is. Valószínűleg azért maradt meg úgy, mert turista-látványosság + magántulajdonban van.

gaborbalk 2014.02.03. 18:39:16

@Balogh Zsolt: Szia. Megírtam, aztán elolvastam a következő posztot. :-) Igen, így tényleg jobb, mintha az is a föld alá érkezne. Nagyon jók a posztjaid. Kösz!
süti beállítások módosítása