HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.11.04. 01:36 Balogh Zsolt

Érdekességek Münchentől Kecskemétig

Október 28. és 31. között Magyarországra látogattam, és az út során több, számomra érdekes fotótémába is botlottam. Talán ezek csak nekem, a messziről ismét Magyarországra tévedt utazóknak különlegességek, mindenesetre ha már a szülőhazámban jártam, fotóztam is! :)

München Hauptbahnhof ÖBB WerbelokKözvetlenül indulás előtt október 27-én este München Hauptbahnhofon az ÖBB legújabb reklámmozdonya

Kétszáz éve, 1813-ban született a két neves operaszerző, Giuseppe Verdi és Wilhelm Richard Wagner. E jeles évforduló alkalmából a két művészre emlékezik új matricás mozdonyával az Osztrák Államvasút. Az ÖBB 1216 019-es Taurust érte a megtiszteltetés, hogy a két művésznek emléket állítson.

szlovák mozdony kocúrCegléd felé közeledve egy Kocúr tölti pihenőjét munkára várva

Nagykőrös állomás hibrid IC vonatkereszt posta bhvHibrid-vonat a javából! A vonat elején IC kocsik, majd néhány koros és öreg gyorsvonati kocsi, a sort pedig egy "posta-bhv" zárta

A hazaúton, Kecskemét felé, szokás szerint Nagykőrösön történt a vonatkereszt a Szegedről érkező "Hibrid-IC"-vel (Szeged felé 2006 decemberétől Magyarországon először egyedülálló módon az InterCity kocsik mellé – helyjegy nélkül igénybe vehető – gyorsvonati kocsikat soroltak egy szerelvénybe. Ezt az összeállítást a köznyelv tréfásan „öszvérnek”, hibrid-IC-nek, illetve „hibridvonatnak” nevezte el).

A mai napon azonban a szegedi vonat a szokásos kocsik mellé még egy elővárosi közlekedésre használt, felújított bhv kocsit is kapott, ki tudja, mi okból?

Budapest Kőbánya Kispest amxz bvhmotEz már visszafelé készült Budapest Kőbánya-Kispest állomáson. A BVhmot az egyik betétkocsija helyett egy BVmotból származó amxz kocsit kapott!

A visszaúton is találtam érdekességet, bár a se az idő, se a helyszín nem tette lehetővé, hogy szép képet készítsek erről a ritka? pillanatról. A főleg elővárosi forgalomban használt négyrészes BVhmot az egyik elsőosztályú betétkocsija helyett egy BVmotból származó amxz kocsit kapott! Ilyen összeállításban én még soha nem találkoztam vele, bár műszaki szempontból nézve gond nélkül képesek az együttműködésre.

München Hauptbahnhof Ludmilla Kálmán Imre EuroNight DR 130És az igazi meglepetés! Az éjszaka folyamán valahol egy dízelmozdonyt is kaptunk! A Kálmán Imre EuroNight némi késéssel bár, de dízelvontatással érkezett meg Münchenbe!

A Budapest-München vonatút unalmasnak és eseménytelennek indult, a hálókocsiból amúgy sincs sok látnivaló, főleg éjjel a vaksötétben. Reggel a kalauz azzal ébresztett, hogy bizonytalan késés várható, a tíz perctől az egy óráig bármi elképzelhető. Kilesve az ablakon, amennyire a sötétben láthattam, kerülő útirányon át jöttünk, tippem szerint Mühldorfon és Markt Swaben állomásokon át.

Az igazi meglepetés leszállás után ért, ugyanis az éjjel a Taurus kapott egy Ludmillát is előfogatként, hogy azután végig az orosz dízelmozdony vontasson minket! Ez a típus már rég nem vesz részt személyforgalomban, Münchenbe pedig alig-alig jár, ugyanis két vonal kivételével már minden ide befutó vasútvonalat villamosítottak. A maradék kettő vonal közül az egyiken csak egy kétrészes motorkocsi ingázik, a másikat pedig a DB 218-as mozdonyok és a Siemens Herculesei uralják.

Október 31.-e azonban kivételes nap lett, így újra egy ex DR 130 sorozatú 122 tonnás orosz erőgép öblös hangja remegtette meg a bajor főváros főpályaudvarának csarnokát!

1 komment

Címkék: magyarország münchen


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr415613614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n.ritus 2013.11.04. 02:33:32

Oktober 31-e volt az:-)
süti beállítások módosítása