Október 28. és 31. között Magyarországra látogattam, és az út során több, számomra érdekes fotótémába is botlottam. Talán ezek csak nekem, a messziről ismét Magyarországra tévedt utazóknak különlegességek, mindenesetre ha már a szülőhazámban jártam, fotóztam is! :)
Közvetlenül indulás előtt október 27-én este München Hauptbahnhofon az ÖBB legújabb reklámmozdonya
Kétszáz éve, 1813-ban született a két neves operaszerző, Giuseppe Verdi és Wilhelm Richard Wagner. E jeles évforduló alkalmából a két művészre emlékezik új matricás mozdonyával az Osztrák Államvasút. Az ÖBB 1216 019-es Taurust érte a megtiszteltetés, hogy a két művésznek emléket állítson.
Cegléd felé közeledve egy Kocúr tölti pihenőjét munkára várva
Hibrid-vonat a javából! A vonat elején IC kocsik, majd néhány koros és öreg gyorsvonati kocsi, a sort pedig egy "posta-bhv" zárta
A hazaúton, Kecskemét felé, szokás szerint Nagykőrösön történt a vonatkereszt a Szegedről érkező "Hibrid-IC"-vel (Szeged felé 2006 decemberétől Magyarországon először egyedülálló módon az InterCity kocsik mellé – helyjegy nélkül igénybe vehető – gyorsvonati kocsikat soroltak egy szerelvénybe. Ezt az összeállítást a köznyelv tréfásan „öszvérnek”, hibrid-IC-nek, illetve „hibridvonatnak” nevezte el).
A mai napon azonban a szegedi vonat a szokásos kocsik mellé még egy elővárosi közlekedésre használt, felújított bhv kocsit is kapott, ki tudja, mi okból?
Ez már visszafelé készült Budapest Kőbánya-Kispest állomáson. A BVhmot az egyik betétkocsija helyett egy BVmotból származó amxz kocsit kapott!
A visszaúton is találtam érdekességet, bár a se az idő, se a helyszín nem tette lehetővé, hogy szép képet készítsek erről a ritka? pillanatról. A főleg elővárosi forgalomban használt négyrészes BVhmot az egyik elsőosztályú betétkocsija helyett egy BVmotból származó amxz kocsit kapott! Ilyen összeállításban én még soha nem találkoztam vele, bár műszaki szempontból nézve gond nélkül képesek az együttműködésre.
És az igazi meglepetés! Az éjszaka folyamán valahol egy dízelmozdonyt is kaptunk! A Kálmán Imre EuroNight némi késéssel bár, de dízelvontatással érkezett meg Münchenbe!
A Budapest-München vonatút unalmasnak és eseménytelennek indult, a hálókocsiból amúgy sincs sok látnivaló, főleg éjjel a vaksötétben. Reggel a kalauz azzal ébresztett, hogy bizonytalan késés várható, a tíz perctől az egy óráig bármi elképzelhető. Kilesve az ablakon, amennyire a sötétben láthattam, kerülő útirányon át jöttünk, tippem szerint Mühldorfon és Markt Swaben állomásokon át.
Az igazi meglepetés leszállás után ért, ugyanis az éjjel a Taurus kapott egy Ludmillát is előfogatként, hogy azután végig az orosz dízelmozdony vontasson minket! Ez a típus már rég nem vesz részt személyforgalomban, Münchenbe pedig alig-alig jár, ugyanis két vonal kivételével már minden ide befutó vasútvonalat villamosítottak. A maradék kettő vonal közül az egyiken csak egy kétrészes motorkocsi ingázik, a másikat pedig a DB 218-as mozdonyok és a Siemens Herculesei uralják.
Október 31.-e azonban kivételes nap lett, így újra egy ex DR 130 sorozatú 122 tonnás orosz erőgép öblös hangja remegtette meg a bajor főváros főpályaudvarának csarnokát!
Utolsó kommentek