HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.10.02. 01:25 Balogh Zsolt

A Stanberger See-n a Bayern-nal

Édesanyám régi álma, miután megnézte már többször is a legendás Álomhajó című német filmsorozatot, hogy egyszer ő is részt vesz egy Atlanti-óceáni vagy egy Földközi-tengeri hajóúton. Ám se egyedül, se édesapámmal nem vállalkozna egy ilyen útra, anyagi és nyelvi akadályok miatt. Így az álom álom maradt sokáig...

Starnberger see bayern őszA Bayern hajóra várva a Stanberger See partján Tutzingba

Én idén nyáron részt vettem a barátnőmmel egy tavi hajóúton a Seehaupt nevű hajóval a Starnberger See-n. Már akkor eldöntöttem, hogy ha tengeri útra nem is futja, de egy németországi hajókirándulás mindenképp bele fog férni, ha ismét meglátogatnak a szüleim.

Eredetileg a Königsee-re vittem volna őket, de a rossz idő és a hosszú út miatt végül egy közelebbi célpontot választottam nekik, a Stanberger see-t.

Starnberger see bayern őszA Starnberger See

Az eljutás a tóig egyszerű, hiszen Münchenből Stanbergig 20 percenként, Tutzingig 40 percenként járnak az S-Bahnok, én ráadásul már majdnem félúton lakok Planeggben, így onnan 24 perc alatt ott is voltunk a végállomáson, Tutzingban. Onnan még egy rövidebb séta lett volna a kikötő, de én az egyik kereszteződésnél rossz irányba fordultam, így tettünk egy kisebb kerülőt még. De legalább a hajóra nem kellett sokat várni!

Starnberger see bayern őszA kikötő keresése közben...

A rossz idő miatt kifogtunk mindent, esőt, szelet, ködöt, de napsütést is. Hánykolódtunk kicsit a vízen, ültünk a fedélzeten, majd melegedtünk bent. Ráadásul az utószezon és a már hetek óta tartó esőzések miatt rajtunk kívül csupán egy-két utas volt, de ők sem végig, így elmondhatom, hogy a szüleimnek kibéreltem egy 600 fős hajót 3 és fél órára teljes személyzettel együtt! :)

Starnberger see bayern őszVárakozás a hajóra néhány kíváncsi sirállyal együtt

Én a Seehaupt nevű hajóval szerettem volna menni, de az más időpontban járt, így helyette a Bayern nevűvel jártuk körbe a tavat. Utólag jöttem rá, hogy sokkal egyszerűbb lett volna S-Bahnnal csak Starnberg megállóig menni, majd ott felszállni, de végül is jobban jártunk, mert akkor az első egy órát szakadó esőben tettük volna meg. A hajójegy egy teljes körre szól, függetlenül attól, hogy hol szálltunk fel.

Starnberger see bayern őszIndulás még viszonylag jó időben

A hajóút Starnbergből indul és oda is érkezik vissza, miközben érinti a fontosabb part menti városokat is. Útja során mind hosszában, mind keresztbe keresztülhajózza a tavat.

Starnberger see bayern őszAz idő sokat tisztult, így reménykedtem egy szép napban

Starnberger see bayern őszSeehaupt felé

Starnberger see bayern őszA hegyeken túl már Innsbruck van!

Starnberger see bayern őszSeehaupt, a tó legtávolabbi csücske

Starnberger see bayern őszVisszafordulunk München felé

Starnberger see bayern őszKisütött a nap is

Starnberger see bayern őszÚjabb megálló

A 600 férőhelyes Bayern nevű sétahajó 1939-ben állt szolgálatba, teljes hossza 48 méter, vízkiszorítása 260 tonna, legnagyobb sebessége 23 km/h. A meghajtásáról 2 db 370 lóerős dízelmotor gondoskodik. A tó többi személyszállító hajójával együtt ezt is a Bayerische Seenschifffahrt GmbH üzemelteti.

Starnberger see bayern őszA Bayern belseje

Starnberger see bayern őszLépcső a fedélzetre

Starnberger see bayern őszA felső szint

Starnberger see bayern őszA fedélzet

Starnberger see bayern őszIsmét Tutzing

Starnberger see bayern őszA Seehaupt nevű hajó

Starnberger see bayern ősz

Starnberger see bayern őszItt halt meg II. Lajos Bajor király. Letartóztatása után két nappal máig tisztázatlan körülmények között kezelőorvosával együtt a vízbe fulladva találták meg.

Starnberger see bayern őszSötét felhők gyülekeznek

Starnberger see bayern ősz

Starnberger see bayern őszAz Alpok havas csúcsai

Starnberger see bayern őszMegérkezés Tutzingba

A rossz idő ellenére sikerült örömet okoznom a szüleimnek, mindennel nagyon elégedettek voltak! Az út hossza is épp megfelelő volt, a táj látványa pedig két (velem együtt három) alföldi embernek meg egy örök élmény lett!

A hajó menetrendje megtekinthető a www.seenschifffahrt.de weboldalon. A teljes kör ára egy főnek 16 euró 50 cent, rövidebb szakaszokra pedig valamennyivel olcsóbb. A teljes árlista szintén elolvasható a hajózási vállalat honlapján. Azoknak, akik MVV jeggyel vagy BayernTickettel érkeznek, további 10 % kedvezmény jár!


Nagyobb térképre váltás A térképvázlat mutatja a sétahajó útvonalát is

A tó megközelíthető az S6-os S-Bahnnal München felől (Starnberg és Tutzing megállóknál lehetséges az átszállás) vagy pedig regionális vonattal München vagy Innsbruck felől (Tutzing és Seehaupt megállóknál lehetséges az átszállás).

Szólj hozzá!

Címkék: hajó bajorország


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr625546945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása