2012 október 5-én a szabadnapomon ismét útrakeltem. Az úticélom ezúttal a Königssee volt a Berchtesgaden Nemzeti parkban (Google térkép, + Google 3D térkép)!
Münchenből a már többször beutazott München-Salzburg útirányon át elindultam Freilassingba, ahol legutóbb a Lokwelt Freilassing múzeumot néztem meg. Most azonban nem álltam meg itt, hanem a Berchtesgadener Land Bahn magánvasúttal elutaztam a Freilassing–Berchtesgaden-vasútvonalon Berchtesgadenig, majd onnan busszal el egészen Schönau am Königsee városkáig.
(A képeket utólagosan módosítottam, mert az ottani fényviszonyok miatt nagyon rossz minőségűek lettek)
A Königssee a Berchtesgaden Nemzeti parkban
Münchenből a már szokás módon egy regionalzuggal és egy Bayerntickettel keltem útra Salzburg felé. Októberhez képest nagyon jó idő volt, így az odaúton is készítettem néhány képet a vasútvonalról és a mellette elterülő bajor tájról.
Salzburg felé a Chiemsee tó partján
Az Alpok
Railjet jön Salzburg felől
Münchentől Freilassingig 146 km-ert tettem meg. A vonatom szokás szerint egy DB 111-es villamosmozdony volt, néhány régi Silberling kocsival és az elmaradhatatlan vezérlőkocsival. Gondolom az Oktoberfest miatt teljesen tele volt, ülőhelyet is alig találtam. Később aztán átmentem a vonat elején található kerékpárszállító kocsiba, mert csak itt van nyitható ablak, mert innen jobban lehet fényképezni. Az ékrezés után tudtam meg, hogy a mozdonyom korábban reklámfestést is kapott. A teljes mozdony az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V.) német autóklubbot reklámozta.
Megérkezés Freilassingba. A mozdonyom szokás szerint egy DB 111 sorozatú mozdony, de ez most ráadásul Werbelok is!
Itt történt egy apró baki is, mert a már bent álló BLB magánvasút Flirtjére szálltam fel, anélkül, hogy az iránytábláját elolvastam volna. Ez a társaság üzemelteti a Freilassing–Berchtesgaden-vasútvonalat is. De az én motorvonatom az ellenkező irányba indult, így néhány perc után az én hibámból már Ausztriában voltam. Onnan kénytelen voltam visszajönni a Salzburgi S-Bahn Talentjével, majd várhattam közel fél órát a következő vonatomra. De mivel nem siettem, ez még belefért! :)
A következő vonat, mely a tó irányába ment, csak félútig, Bad Reichenhall állomásig közlekedett. Gondoltam, inkább itt várok, mint Freilassingba, így itt is tudtam pár fotót készíteni.
ÖBB 4023 sorozatú motorvonat Bad Reichenhall állomáson
Bad Reichenhall állomást épp átépítették, így elég nagy volt a kavarodás.
A Berchtesgadener Land Bahn háromrészes Stadler Flirt motorvonata indul vissza Freilassing felé
Hamarosan megérkezett az én vonatom is, így végre eljutottam a végállomásra, Berchtesgaden-be!
Berchtesgaden egy kisváros a Berchtesgadeni-Alpok lábainál mintegy 550-600 méter magasan. A város környéke nemzeti park (1978-ban alapították), valamint itt található Németország 3. legmagasabb pontja, a 2713 méter magas Watzmann. A várostól alig 3 km-re található Kehlstein 1835 méter magas hegye, amely a Harmadik Birodalom idején Adolf Hitler üdülőhelye volt Sasfészek néven. A korábbi kirándulásom alkalmával már megpróbáltam ide is eljutni, de akkor még a nagy hó miatt nem jártak a buszok, később pedig már nem volt időm bepótolni.
Közvetlenül a vasútállomás előtt található a város buszpályaudvara, ahonnan a 841-es busszal végre elértem az utazásom célját, Schönau am Königssee-t
Megérkezés Schönau am Königssee-be
A buszra külön jegyet nem kellett már vennem, a Bayernticket szerencsére a buszra is jó volt.
A Königssee partja, a másik oldalon már a tó található
A Königsee egy glaciális úton keletkezett mély vizű tó. Partjainál keleti, déli és nyugati irányból egyaránt 2000 méter feletti csúcsok magasodnak festői látványt nyújtva ezzel a világ minden tájáról ide érkező turistáknak. A tó és a körülötte lévő hegység nemzeti park. A tó 7,7 km hosszú, legnagyobb szélessége 1,7 km, legmélyebb pontja 190 méter. Teljes területe 5,2 km2. A felesleges víz a Königsseer Ache folyón keresztül folyik bele a Dunába.
A kikötő, a faházakban parkolnak a 95 személyes elektromos sétahajók
A sétahajókat a tavon a Bayerische Seenschifffahrt üzemelteti
A tavon csak a Bayerische Seenschifffahrt által üzemeltetett 17 db 95 személyes elektromos sétahajók járnak. ezek közül az első 1909-ben állt forgalomba! Fürdeni, úszni, vagy bármely más vízisportot űzni tilos! A hajók menetrendszerint járnak, szezonban és csúcsidőben 20 percenként. A tó több pontján is kikötnek, így túrázni is van lehetőség.
A hajójegy meglehetősen drága, egy teljes útra egy felnőttnek (oda-vissza, tetszőleges számú útmegszakítással) 16,5 euró.
A tó partján meredek sziklafalak találhatóak
A hely sajátossága még a szinte tökéletes visszhang is. Ebből mi is kaptunk egy rövid bemutatót a hajóval tartó idegenvezetőtől. A tó közepén megálltunk, majd egy pár perces trombitakoncertet adott elő nekünk. A körülöttünk lévő hegyek tökéletesen visszaadták az általa lejátszott dallamot.
A tó legmélyebb pontja 190 méter!
A tavat az Alpokban olvadó hó táplálja, vize mindössze 4 fokos!
A tóba a környező hegyekről több kisebb-nagyobb vízesés is torkollik.
A visszaút, a távolban pedig a St. Bertalan kápolna
A kirándulásom következő szerencsétlensége a fényképezőgépem miatt volt, ugyanis mire a fényviszonyok megfelelőek lettek, és a turisták hada is eltűnt, az akkumulátorom teljesen lemerült! Így sajnos nem sok jó képet sikerült készítenem.
A tó további nevezetessége a parton álló katolikus St. Bertalan kápolna. Nevét Bertalan apostolról kapta, aki egyike Jézus tanítványainak, a 12 apostol egyike volt. Ezen a helyen az első kápolna 1134-ben épült, 1697-ben barokk stílusban építették újjá.
A hajóról leszállva elsétáltam a buszmegállóig, és pár perc várakozás után meg is érkezett a buszom, mely visszavitt Berchtesgaden-be, ahonnan szintén pár perc múlva indult is vissza a vonatom.
Itt némileg meglepődtem, mert a villamos motorvonat helyett egy "igazi" vonat várt az állomáson. Egy fekete MRCE Dispolok Taurus (többé-kevésbé megegyezik a MÁV 1047-es sorozatával) és három fehér Deutsche Bahn IC kocsi várakozott az első vágányon. Mivel a jegyem csak regionalzugra érvényes, ezért először utánnajártam, hogy mi is a helyzet. Nos szerencsém volt, mert bár IC volt, de regionalzugként közlekedett Freilassing felé. Így ezt a rövid, vasútvonalat három különböző vasúttársaság üzemelteti, és én egy nap alatt mind a hármat igénybe is vettem! :)
Freilassingban pedig szintén pár perc tartózkodás után jött Salzburg felől a müncheni vonatom, mely most csupa emeletes kocsiból állt. Innentől már gond nélkül, hazajutottam!
A végére még néhány szóban az eljutási lehetőségekről:
München felől regionalzuggal Freilassingig, majd onnan a BLB magánvasúttal Berchtesgaden állomásig, onnan pedig a 841-es busszal Schönau am Königssee-ig.
Budapest felől Railjettel Salzburgig, a salzburgi s-bahnnal Berchtesgaden állomásig, majd onnan pedig a 841-es busszal Schönau am Königssee-ig.
Aki teheti mindenképp nézze meg, érdemes!
Utolsó kommentek