HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.07.06. 01:06 Balogh Zsolt

Igen! Igen! Van JBSS BAHN 4.0!!!

Aki sokat játszott már a JBSS BAHN nevű játékkal, annak bizonyára feltűntek a játék bosszantó korlátai. Ebből a legszembetűnőbb, hogy a beépíthető játéktér 16*16 méteres négyzetekre van osztva, egy négyzetbe pedig csak egy elem helyezhető el. Emiatt az egyvágányú vasút területfoglalása 16 méter. Ez még annyira nem zavaró, rá lehet fogni a töltésre, vízelvezető árokra... De ahogy a vágányok száma nő, ez a hiba is egyre nyilvánvalóbb! Egy négyvágányos vasútvonal már 64 méter széles, a kb. 16 méter helyett! A pályaudvaroknál ez még rosszabb: egy 16 vágányos állomás már 256 méter széles, a kb. 64 méter helyett!

De lássuk az utakat is: egy egysávos egyirányú utca 16 méter széles, egy négysávos autópálya, leállósávval pedig már 84 méter széles! A valóságban ennek negyede se, kb. 20 méter! Így 64 méterrel szélesebb csíkot foglal el az úttest, melyen a járművek meglehetősen ritkán közlekednek...

Ennek a hibának a kijavítása, vagy legalább csökkentése a teljes program átírását igényelné, így már évek óta csak álom egy jobb verzió... Ahogy a grafika egyre részletesebb lett, ez a hiba egyre feltűnőbbé vált!

JBSS Bahn MÁV V48 sorozatA program főbb újdonságai egy képen: a sínek közelebb kerültek egymáshoz, 45 fokos és 22,5 fokos kitérő, szélesperonnak hely, külön letehető építőelemek...

De ennek úgy tűnik hamarosan vége, ugyanis megjelent a 2012. november 10-én a Bahn 4.0 béta (majd utána még 2013 március 4-én a JBSS BAHN 3.87r1), amely eddig úgy tűnik mindenki figyelmét elkerülte!

Újdonságok:
* a 4.0-s verzió legnagyobb újdonsága, hogy a pálya már csak 8*8-as mezőkre van osztva, vagyis egy korábbi elem helyére most már négy másikat is rakhatunk. Ezzel a vágányok és az autóutak sűrűbbre építhetőek.
* emiatt új vágánygeometriára is szükség van, amivel rengeteg új sínelem is bekerült a játékba, az amúgy sem egyszerű játékot tovább bonyolítva.
* további látványos újdonság az eddigi 45 fokos kereszteződések, kitérők és vágányelemek mellett a 22,5 fokos elemek megjelenése is. Valós pálya építésénél így a virtuális vasút jobban tudja követni az eredeti nyomvonalat!
* az építkezés menete is megváltozott, a sok új elem miatt némi egyszerűsödés következett be a régi elemek között. Már nem lehet külön választani timing pointot, stop pointot, data change pointot, jelzőket..., helyette egy kattintás a sínen, majd a felbukkanó menüben kiválaszthatjuk, hogy milyen elemet akarunk oda telepíteni. Így most már íves vágánymezőre is tehetünk bármilyen jelzőt vagy táblát, és nem kell keresgélni a többszáz elem között, hogy ha csak egy lassújelet akarunk kitűzni. Ez mindenképp könnyebbség lesz!

JBSS Bahn MÁV V48 sorozatAz új párbeszédablak a vágányépítésnél

* egy vonatra kattintva, most már megtudhatjuk, hogy hány méter hosszú a szerelvény.
* Járműrajzolás közben a kurzor egy kereszt lett.
* a jelzők és táblák grafikája elkülönül a tényleges funkciótól, így bármi helyett tervezhetünk új elemet;
* az alagutkapuk új funkciót kaptak, akárcsak a rámpák, így még rafináltabb alagutakat és hidakat építhetünk;
* a saját készítésű elemeinknek saját színt állíthatunk be a sematikus nézethez.

JBSS Bahn MÁV V48 sorozatA  MÁV V43 és a MÁV V48 találkozása a régi verzióban, a két sín közötti távolság feltűnően zavaró!

Néhány további újdonság is ebben a verzióban jelent meg először, de ezek már bemutatásra kerültek a korábbi Bahn cikkemben.

Persze mivel még csak béta programról beszélünk, ezért senki ne kezdjen benne új hálózatot építeni, egyelőre csak próbálgassa mindenki. A korábbi mentéseket megnyitja, kivéve ha a legújabb Bahn 3.87r1-ben mentettük el, mert az újabb már, mint a Bahn 4.0 (eléggé ellentmondásos ez a verziószámozás, de mindegy...).

A konverzió meglepően jól működik, a pálya ugyanúgy használható marad, mint korábban, de minden eddigi szomszédos elem közé még újabbakat is építhetünk. A kitérők, kereszteződések működőképesek maradnak, sőt az egyirányú utcákat automatikusan kétirányúvá építi át (végül is a hely megvan hozzá).

A korábban rajzolt vizeket automatikusan kiegészíti, akárcsak a síneket, utakat. Nem kell egyesével végigmenni az összes úton, betömködni a lyukakat.

Hiányosságok, hibák:
* ha a Build area funkciót használjuk, végtelen ciklusba kerül, és nem tudunk visszajutni a pályánkhoz;
* megszűntek a peronnal rendelkező vágányok, ezután azt külön kell építeni a sín mellé, cserébe viszont építhetünk majd magyaros viacolort is;
* a korábban felhasznált egyedi grafikai elemek nem mindig jelennek meg;
* a béta csak 2013 áprilisáig működik.

További részletes bemutatást találtok a http://www.gerdinoack.de/Bahn/400/b400en.html címen! A Béta pedig letölthető a JBSS BAHN weboldaláról.

Egyelőre ennyi, ha még találok érdekességet, majd megírom ebben a cikkben, ezért érdemes lesz később is visszanézni ide!

Szólj hozzá!

Címkék: virtuális vasút jbss bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr465393071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása