2013 május 28-án bejártam az egykori Müncheni teherpályaudvar helyét, majd délután ellátogattam az új rendezőpályaudvarra is. A korábbi, borongós őszi képek helyett így most már néhány nyári képet is meg tudok mutatni!
Megérkezés Fasanerie állomásra, egy DB 111 sorozatú mozdony épp továbbhalad egy regionális vonattal
A pályaudvarra a müncheni S1-es számú S-Bahnnal is el lehet jutni, némi gyaloglással Fasanerie állomástól. A vágányok melletti úton München felé visszasétálva párszáz méter után el is érhető az állomás. Mivel az építése idején különleges figyelmet fordítottak a természet megóvására és a környező házak zajvédelmére, az egész terület körül magas földgátak vannak, sűrű erdővel betelepítve. Így csak ha már tényleg ott vagyunk, láthatjuk meg a vágányokat a vonatokkal.
Mesterséges földgáton vezetett út a pályaudvar és a lakóházak között
A területrendezésénél odafigyeltek a környezet megóvására is
Kilátás a mesterséges domboldal tetejéről
A rendezőpályaudvar indító vágányai a már átrendezett vonatokkal
Nyoma sincs a magyarországi rozsdatemetőnek
A rendezőpályaudvar rendező-vágányai a korábban már bemutatott fékező-kocsikkal
Egy DB 290 sorozatú dízelmozdony
Érdekes, hogy a német vasútnak nincs villamos tolatómozdony-sorozata, mint pl a MÁV-nál a MÁV V46 sorozat, vagy az osztrákoknál az ÖBB 1063 és ÖBB 1163 sorozat. DB 290 sorozatú mozdony már Magyarországon is dolgozik Győrben az Audi gyárnak és Kecskeméten a Mercedes gyárnak.
A müncheni, a stuttgarti és az ingolstadti autógyárak ontják magukból a személyautókat, melyeket aztán vonattal visznek tovább a vásárlóknak
Az állomás közelében található mesterséges tó
Hihetetlen, hogy még a városban, egy teherpályaudvar közelében járunk!
Jó időben ellepik a strandolók is!
A terület rendezésekor egy mesterséges tavat is kialakítottak a pályaudvar mellett, mely fürdésre is alkalmas. Ottjártamkor csupán öten merészkedtek a vízbe, gondolom a víznek még nem volt ideje felmelegedni a napok óta tartó esőzések után.
A tóparton három német nő előttem öltözött át, de erről nem készült fotó, és amúgy is, ez nem olyan blog... :)
A gurítódomb egy DB 290-es mozdonnyal
A pályaudvar melletti vágányokon folyamatosan érkeztek az új tehervonatok is
Egy egészen apró, kicsi tartálykocsi a nagyok között
A gurítódomb alatt alagút található, melyen a tehervonatok közlekednek
DB 185 sorozat (TRAXX), a német tehervonati mozdony, a több mint 500 db mellé a német vasút még 500-at rendelt a Bombardiertől!
Tehervonat érkezik szintén egy TRAXX mozdonnyal
A tavaly itt látott "dögsor" is eltűnt, talán evőkanál, talán szalagkorlát lett belőlük...
A pályaudvar és környéke jó lhetőség egy kis sétára vagy kikapcsolódásra, nem csak vasútbarátoknak! A környező erdők tele vannak sétálóutakkal, a vágányokat pedig három híd is keresztezi, így fotózni, nézelődni veszélytelenül lehet, dühös vasútőrök zaklatása nélkül.
Utolsó kommentek