HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) usa (1) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.05.21. 13:54 Balogh Zsolt

Sétahajóval a Starnbergi-tavon

München környékén több nagyobb alpesi tó is található: Az Ammersee, a Kochelsee, a Walchensee és a Starnberger See. Ezek a tavak Münchentől csupán fél-egy óra távolságra találhatóak, emiatt kedvelt kirándulóhelyek a városlakók számára. Az Ammersee és a Starnberger See ráadásul a müncheni S-Bahnnal is könnyedén elérhető. Mindegyiken több hajójáratot üzemeltet a Bayerische Seenschifffahrt GmbH.

 MünchenbenMegérkezés Starnbergbe az S6-os S-Bahnnal

Én már régóta terveztem egy hajóutat az egyik ilyen tavon, de eddig még mindig elmaradt. Azonban 2013 május 18-án, egy szombati délután a barátnőmmel végre tettünk egy háromórás hajóutat a Starnberger See nevű tón!

 MünchenbenA Starnberger See, a szép környezet gyakran fotózásoknak is helyet ad

Starnberg Münchentől S-Bahnnal mindössze 27,9 km-nyire, vagy időben kifejezve csupán 33 percnyire található, ráadásul még az Innenraum csoportba tartozó zónákon belül van, így a 7,80 euróba kerülő München XXL napijeggyel is elérhető.

A Starnbergi S-Bahn állomás közvetlenül a vízparton van, egy aluljárón átsétálva már a vízparton és a kikötőben is vagyunk.

 MünchenbenA tó vize rendkívül tiszta, ivóvíz-minőségű!

Mint Bajorországban minden kisebb vagy nagyobb tónál, itt is rengeteg vízimadár él. Találkozhatunk nyári lúddal, kanadai lúddal, vízi szárcsával, többféle kacsával és persze hattyúkkal. A sok embernek hála, mind nagyon szelíd, örömmel elfogadnak egy kis kenyeret akár kézből is!

 MünchenbenBefutott a hajónk, a 800 férőhelyes Seeshaupt sétahajó

Mi a 13:00-kor induló Seeshaupt sétahajóra váltottunk jegyet, mely az egész tavat bejárja 3 óra alatt, fejenként 16 euró 50 centért.

A hajó egy 800 férőhelyes sétahajó, melyen étterem, bár, gyerekeknek játszótér, mellékhelyiségek és lift is található. Elődje az 1955-ben vízre bocsátott, szintén Seeshaupt nevű hajó volt.

Az új hajó nevéről szavazással döntöttek, a szavazók 57% szavazott a Seeshaupt-ra, 30% a Possenhofenre és 13% a Tutzing névre. A hajót a Lux-Werft nevű hajógyár építette 6,5 millió euróért, 2012 februárjában bocsátották vízre.

 MünchenbenFelszállás, a miénk a baloldali nagyobb Seeshaupt nevű

 MünchenbenA hajó ebédlője

 MünchenbenIndulás! Balra a kisebb hajók "garázsa", jobbra egy München felé tartó S-Bahn látható

 MünchenbenKilátás a felső szintről Starnberg irányába

A hajó a Starnberg-Berg-Leoni-Ammerland-Ambach-Seeshaupt-Bernried-Tutzing-Possenhofen-Leoni-Berg-Starnberg útvonalon közlekedett, melyet 3 óra 10 perc alatt tett meg.

 MünchenbenA tavon több, kisebb hajó is közlekedik, a képen az 1960-ban gyártott, 150 férőhelyes Phantasia nevű hajó látható

A Bayerische Seenschifffahrt GmbH összesen hat hajót üzemeltet a tavon, részletes lista és a hajók adatlapja itt található.

 MünchenbenAz első megállónk a tavon: Berg

A Starnberger See Németország ötödik legnagyobb tava a Boden-tó, a Müritz-tó, a Chiemsee tó és a Schwerin után. Keletkezését tekintve glaciális eredetű, a würm időszakban a visszahúzódó gleccser vájta ki medrét, melynek legnagyobb mélysége meghaladja a 127 métert. Hossza közel 20 km, szélessége valamivel több mint 4,5 km. Vízfelszínének kiterjedése 56,36 km². (forrás: a magyar Wikipédia Starnbergi-tó szócikke)

 MünchenbenÚton

 MünchenbenA vízparton több régi kastély, templom és villa található, a képen a Votivkapelle látható

A tóhoz egy ismert és szomorú esemény is fűződik: miután II. Lajos bajor királyt letartóztatták és Starnbergbe vitték, majd két nap múlva a jó úszó Lajost és kísérőjét a Starnbergi-tóba fulladva találták, máig tisztázatlan körülmények között. Talán öngyilkosság történt, talán gyilkosság? Ez mindmáig rejtély...

A halála helyén egy vízbe állított kereszt alakú emlékmű emlékeztet a tragédiára a Votivkapelle előtt.

 MünchenbenÚjabb régi műemlék mellett hajózunk el

 MünchenbenA Schloss Ammerland

 MünchenbenA távolban az Alpok havas csúcsai

 MünchenbenA hegyeken túl már Innsbruck található...

 Münchenben... vonattal a Mittenwaldbahnon lehet átszelni

 MünchenbenPanoráma a hajóból

 MünchenbenSeeshaupt felé közeledve

 MünchenbenÚjabb sétahajó, az 1983-as, 300 férőhelyes Bernried

 MünchenbenA tó kedvelt kirándulóhely és vízisport központ

 MünchenbenTutzing, télen már jártunk itt

 MünchenbenA 800 férőhelyes Starnberg nevű katamarán

 MünchenbenVisszaérkezés Starnbergbe, az állomáson épp egy emeletes vonat halad Garmisch-Partenkirchenből München felé


Nagyobb térképre váltás

Ha valaki kedvet kapna egy hajókörúthoz akkor az alábbi lehetőségekből választhat idő és pénztárca függvényében:

* Nördliche Rundfahrt: 8,80 euró,
* Südliche Rundfahrt 10,80 euró
* Grosse Schlössefahrt 12,80 euró
* Grosse Rundfahrt 16,50 euró

A hajókon kerékpárt és kutyát is lehet szállítani. és van csoportos, családi és gyerekkedvezmény is.

Szólj hozzá!

Címkék: hajó münchen


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr265310724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása