A Müncheni S-Bahn München legfontosabb tömegközlekedési eszköze a metró (U-Bahn) után. Az 1972-ben megnyitott hálózaton közlekedő piros motorvonatokat naponta már 850 ezer utas veszi igénybe.
Érthető tehát, hogy ha fejlesztik vagy meghibásodik, akkor egyből az újságok címlapjára kerül. Ezekből pedig nincs hiány, szinte minden héten megjelenik egy cikk a helyi újságokban, mely a Müncheni S-Banról szól.
A müncheni Donnersbergerbrücke alatt egy regionális ingavonat halad át, a fotó az azonos nevű S-Bahn megállóból készült
2013-ban folytatódik a tavaly megkezdett pályafelújítás. 2012-ben hat héten át volt forgalomkorlátozás az S-Bahnon, ami idén, 2013-ban is folytatódik. Ebben az évben összesen 101 napon keresztül számíthatunk leállásokra vagy buszos pótlásra az úgynevezettt Stammstreckén (törzsvonalon) Pasing és Ostbahnhof között.
De lássuk pontosan, hogy mikor és miért!
A fenti ábrán látszik, hogy azért igyekeztek a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozni az utasoknak. A vágányzár július 6-án kezdődik és egészen december 29-ig tart a Stammstreckén, ami Pasing és Ostbahnhof között húzódik. Így aki csak a külső zónákban utazik, azokat nem érinti. És szerencsére nem minden nap lesz a 101 nap alatt lezárva a teljes Stammstrecke sem!
A teljes vágányzár elsősorban a hétvégi napokon lesz (szombat-vasárnap), ezek az ábrán szürke színnel vannak jelölve.
Hackerbrücke és Laim között hétköznapokon 22:45 és 4:45 között egyvágányon zajlik majd a közlekedés a kettő helyett összesen 56 éjszakán át. Várakozás közben érdemes erre is odafigyelni, nehogy az orrunk előtt menjen el a sz S-Bahn az ellenkező irányba! Ezeket a napokat az ábrán kék színnel jelölték.
Péntek 22:45-től hétfő 4:45-ig négy hétvégén át Ostbahnhof és Hirshgarten között teljes vágányzár lesz, buszos pótlással. Ezeket a napokat zöld szín jelöli.
Péntek 22:45-től hétfő 4:45-ig három hétvégén át Hackerbrücke és Hirshgarten között teljes vágányzár lesz, buszos pótlással. Ezeket a napokat sárga szín jelöli.
Péntek 22:45-től hétfő 4:45-ig nyolc vagy kilenc alkalommal Hackerbrücke és Laim között ismét egyvágányon zajlik majd a közlekedés a kettő helyett. Ezeket a napokat piros szín jelöli.
A munkák során felújítják a vágányokat, és átépül Donnersbergerbrücke állomás. Itt liftet építenek be a fogyatékkal élők számára. Bernhard Weisser S-Bahn vezető szerint a munkákat nem lehet megcsinálni a forgalom fenntartása mellett, létfontosságú az üzemszünet.
A Stammstrecke földalatti szakasza
A Stammstrecke földalatti szakaszán is fejlesztik az állomásokat. Erre a megváltozott és szigorúbb tűzvédelmi előírások miatt van szükség. Remélhetőleg ha elkészül a második alagút is, a hosonló munkák a jövőben kevesebb fennakadást és kellemetlenséget okoznak majd.
Az A jelű S-Bahn járat Dachauban. München egyetlen dízel-s-bahn vonala
Az idei év fejlesztése lesz az utolsó dízelüzemű S-Bahn vonal villamosítása is Dachau és Altmünster között. A villamosításnak hála kevesebb lesz a károsanyag kibocsátás és a zajártalom. A villamos járművek üzemeltetése olcsóbb és a nagyobb gyorsulásnak köszönhetően a menetidő is rövidülni fog. És elbúcsúzik a kétrészes dízel DB 628 sorozat is a müncheni S-Bahn forgalomból.
A Müncheni S-ban 1972-ben nyílt meg. Akkor napi 250 ezer utasra tervezték a rendszert. Ma már napi 850 ezren utaznak a vonatokon, így többszörösen elérte a kapacitása határát. Az utasszám pedig még jelenleg is évi 1,7 %-kal növekszik!
Utolsó kommentek