HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) amtrak (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (3) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) hamburg (1) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (21) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (17) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (3) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (3) Linz (1) lisszabon (1) london (2) los angeles (1) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (2) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2012.09.24. 00:41 Balogh Zsolt

Herrsching és az S8-as S-Bahn

A Münchentől körülbelül 35 km-re található Herrsching és az Ammersee nevű tó kedvelt kirándulóhely Bajorországban, érdemes télen is és nyáron is felkeresni! Én is többször ellátogattam már ide.

Az Ammersee 15 km hosszú, területe kb. 46,6 km², ezzel a 6. legnagyobb tó Németországban. Még a jégkorszakban alakult ki, igazi alpesi tó. Maximális mélysége 81 méter. Vize nagyon tiszta, de hideg és a partja kavicsos, ezért a magyarok számára fürdésre nem igazán alkalmas. De a németek nyáron gyakran fürdenek vagy úsznak benne. A tavon a nyári időszakban sétahajók is járnak, melyeket a Bayerische Seenschifffahrt GmbH üzemeltet.

Münchenből Herrschingbe és az Ammersee partjára legegyszerűbben az S8-as S-Bahnnal lehet eljutni.

01k.jpgAz S8-as S-Bahn megérkezett Herrsching am Ammersee-be

02k.jpgLugas az Ammersee partján

Az ide közlekedő S8-as S-Bahn visz ki a müncheni repülőtérre is. A járatot a városon belül számos pilóta, stewardress, üzletember és turista is használja. Még a sűrű követés ellenére is a belvárosi részen igen zsúfolt. Pasing után a vonal elhagyja várost, majd az Ammersee nevű tó felé veszi az irányt a München–Herrsching-vasútvonalon. Ez a vonal egy normál nyomtávú, 30,9 km hosszú, 15 kV, 16,7 Hz-cel villamosított, Weßling-ig kétvágányú vasútvonal München és Herrsching között. Herrsching fejállomás, a vonal innen már nem folytatódik tovább.

A vonalat 1903. július 1-én nyitották meg és 1925-ben villamosították. Kezdetben naponta csupán három pár vonat közlekedett itt, de ez hamar kevésnek bizonyult. Ez a vonal lett a régió legforgalmasabb helyi érdekű vasútvonala. 1972-től a müncheni S-Bahn hálózat része lett, kezdetben a DB 420 sorozatú villamos motorvonatokkal, majd később már a modernebb DB 423 sorozattal.

Napjainkban 20-40 percenként, ütemesen járnak a kettesével vagy hármasával csatolt S-Bahn szerelvények. Csúcsidőben további szerelvények közlekednek Germering-Unterpfaffenhofen állomásig, így 10 percenként követik egymást a vonatok.

03k.jpgA Kurparkschlösschen, kedvelt helyszín esküvők lebonyolításához. Akinek jó szeme van, a képen is láthat egy csinos menyasszonyt

A tóparton található a Kurparkschlösschen is, melyet Benedikt Rehm polgármester és ácsmester építtetett a barátainak 1888-ban, historizmus stílusban. Az épület magán viseli a híres német festő, Ludwig Scheuermann keze nyomát is.

04k.jpgAz Ammersee partja, a háttérben a móló a kirándulóhajóknak

05k.jpgAz S-Bahn hamarosan visszaindul Münchenbe, majd tovább a repülőtérre

A nyári képek után következzen pár téli kép is! Télen is érdemes ellátogatni ide, kisebb a zsúfoltság. Sajnos ilyenkor a hajóforgalom is szünetel és a part menti éttermek közül is a legtöbb zárva van.

06k.jpgWestkreuz, itt ágazik el az S8-as és az S6-os vonal, az S6-os vonal folytatása a Mittenwaldbahn

07k.jpgA Kurparkschlösschen télen

08k.jpgAz Ammersee partja télen

09k.jpgÉs a lugas még egyszer...

Télen csak ezért a fent látható képért utaztam ide. Az akkori barátnőmnek megígértem, hogy elhozom ide nyáron és együtt romantikázunk itt egy kicsit. És hogy tudja, mire is számítson, lefotóztam neki a helyszínt. Azonban a  történet folytatása inkább már ebbe a társblogba való, úgyhogy inkább térjünk vissza gondolatban az Ammersee partjára.

Különösen amiatt, hogy végül az álmom teljesült, de már egy másik lánnyal! 2012 november 1-én csütörtökön végre én is kipróbálhattam, milyen romantikázni az Ammersee partján!

11k.jpgA lugasban ülve ez a látvány tárul a szerelmesek szeme elé, már ha épp a tó felé néznek és nem egymás szemébe!

10k.jpgGermering-Unterpfaffenhofen, átszállási lehetőség buszra Planegg és más városok felé. A járatok egy része csak eddig közlekedik, majd rövid tartózkodás után fordul vissza München felé

1 komment

Címkék: münchen s bahn


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr474798605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

prophecy942 2016.12.18. 18:38:55

Itt élek Herrschingben három éve már. Gyönyörű város, és teljesen otthon érzem benne magam. :) De azért van itt látnivaló a tavon és a Kurparkon kívül is...
süti beállítások módosítása