2012 június 26-án tettem egy kisebb kört München S-Bahn hálózatán. Az itteni S-Bahnon (de lehet más német nagyvárosokban is) a havi bérlet nem névre szóló, és igazolvány sem kell hozzá. Egyszerűen csak ellenőrzéskor fel kell mutatni. Ez azért jó nekem, mert több kollégám is bérlettel jár, és míg dolgoznak, el tudom tőlük kérni. Így én ingyen tudok utazni a városban és a környékén. Persze azért némi korlátozások akadnak: addig nem indulhatok, míg a kollégám nem jön meg, és a munkaidejének a végére mindenféleképp vissza kell érnem, különben oda a barátság...
David bérlete jó a teljes hálózatra (innenraum és ausraum is), de csak reggel kilenc órától. Jozef bérlete jó egész nap, de csak a belső zónára.
Ezen a kedden az egész hálózatra érvényes bérletet kaptam meg, és bejártam egy olyan S-Bahn vonalat is, melyen még korábban nem utaztam. Erről a rövidebb útról osztanék meg most néhány képet.
Az S7-es S-bahn a végállomáson
Planeggből az elmentem egészen Müncen-Ostbahnhofig, mely a bajor főváros harmadik legnagyobb vasútállomása, több S-Bahn járat végállomása, és szinte az összesnek közbenső megállója. Ettől a megállótól ágaznak szét a vonalak a szélrózdsa minden irányába. Továbbá innen indulnak a DB Autozug járatai is, melyek olyan nagytávolságú éjszakai járatok, amik autószállító vagonokat is továbbítanak.
München Ostbahnhofban pedig átszálltam egy S7-es S-Bahnra. Meglepett, hogy a szerelvény az állomáson irányt váltott, majd úgy haladtunk egészen Kreuzstraße megállóig.
Kreuzstraße megálló Valley település állomása, némileg messzebb a lakott területtől, teljesen körbeveszi az erdő. Itt vártam kb. fél órát, és készítettem néhány képet. A vágányok innen Rosenheim irányába vezetnek tovább.
A jelenlegi Müncheni S-Bahn hálózat térképe
DB 425 sorozatú motorvonat érkezik Holzkirchen irányából
Míg várakoztam, megérkezett egy DB 425 sorozatú Regionalzug Holzkirchen irányából, mely néhány perc után tovább is haladt Rosenheim irányába. Nekem még várakoznom kellett egy kicsit, ugyanis én a másik irányba szerettem volna utazni, egy jó nagy kört leírva a város déli felén.
DB 423 és DB 425 sorozatú motorvonatok együttállása. Az apró különbségek csak nehezen vehetők észre
Az S7-es S-bahn a végállomáson
Egyike a kevés S-Bahn útátjárónak. Szintbeli átjárók szinte csak a város külső szélein vannak.
A vágányok Holzkirchen irányába
A DB 425 sorozat kívülről szinte teljesen úgy néz ki, mint a DB 423 sorozat, a különbségeket csak a gyakorlott szem veszi észre. A fő különbség a két sorozat között a felhasználásukban található: Míg a DB 423 sorozatot kimondottan S-Bahn forgalomhoz tervezték, a DB 425 sorozatot regionális forgalomhoz. Emiatt az ajtóknál lépcső található, hogy könnyebben fel lehessen szállni az alacsonyabb peronokról, tartalmaz első osztályú részt és WC-t is, a szakaszokat pedig üvegfal választja el. Kevesebb ajtaja is van, míg a 423-as sorozatnak 12 ajtaja van oldalanként, a 425-ös sorozatnak csak 8. A szemetes más kialakítású, az ülések felett csomagtartó található. Továbbá az üléseknek kartámasza is van.
A DB 425 sorozat belső utastere
A nagy várakozás és nézelődés közt majdnem lekéstem a vonatomat, így az én szerelvényemről már nem volt idő fotót készítenem, csak a belsejéről. Holzkirchen volt ennek a járatnak a végállomása, így ott én is leszálltam. Erről a megállóból vissza Münchenbe vagy BOB-bal vagy az S3-as S-Bahnnal lehet visszajutni Münchenbe. Én a BOB-ot választottam, mert hamarább is jött, és közvetlenül a főpályaudvar csarnokába visz, nem pedig a föld alatti strammstrecke alagútba. Továbbá jóval kevesebb helyen áll meg a városközpontig.
A két irányból érkező BOB motorvonatok ezen az állomáson egyesülnek München felé, vagy válnak szét Bayrischzell és Tegernsee irányába. Az összekapcsolódás csupán pár percet vesz igénybe, hála az automatikus Scharfenbergkupplungnak. Az érkező vonat homlokfalán az ütközővonó készüléket rejtő burkolat még csukva volt, azonban menet közben a mozdonyvezető ezt is kinyitotta, így megállás nélkül kapcsolódott össze a már bent álló másik motorvonathoz, mellyel én is érkeztem.
BOB VT 105 Integral típusú dízel motorvonat érkezik Holzkirchenbe
>
Innen már hamar beértem a városba, ahol még készítettem néhány képet a főpályaudvaron, majd a szokásos módon az S6-assal tértem haza Planeggbe.
Utolsó kommentek