A Francia Államvasutak, az SNCF már régóta próbálkozik "fapados", azaz alacsonyabb szolgáltatásokat nyújtó vonatok indításával. A szolgáltatást még 2013. február 19-én jelentette be Guillaume Pepy, és még ugyanez év április másodikán el is indultak az első járatok. Azóta az utasszám dinamikusan…
2022.04.15. 20:13 Balogh Zsolt
Az első "klasszikus Ouigo" vonat átkelt Burgundián
Szólj hozzá!
Címkék: franciaország index2 ouigo
2022.04.12. 22:46 Balogh Zsolt
Belgiumi kalandozások: a Liège-Guillemins vasútállomás
A szépen megépített vasútállomások és környezetük joggal büszkélkedhetnek a "város kapuja" címmel, hiszen a vonattal érkező utasok itt szerzik első benyomásaikat a városról. Egy állomás lehet zsúfolt és lerobbant vagy tágas és modern, mely nem csak a vonattal utazókat szolgálja, hanem vendéglátó…
Szólj hozzá!
Címkék: belgium állomás index2
2022.04.08. 20:33 Balogh Zsolt
A párizsi négyes metróvonal
A párizsi 4-es vonal a párizsi Métro gyorsvasúti metrórendszer tizenhat vonalának az egyike. Többnyire Párizs város határain belül helyezkedik el, északon a Porte de Clignancourt-t és délen a Bagneux-Lucie Aubrac-ot köti össze, a város szívében haladva. 2013 előtt, amikor a déli végállomást a Porte…
3 komment
Címkék: franciaország párizs metró index2
2022.04.06. 23:15 Balogh Zsolt
Lehet pár mm-rel több? A Lärchwandschrägaufzug!
A legtöbb vasútvonal a világon 1435 mm-es nyomtávolságot használ, ezután következik az 1520/1524 mm-es széles nyomtávolság, mely főleg a szovjet utódállamokban terjedt el, továbbá Finnországban. Afrikában inkább keskenyebb nyomtávolsággal építkeztek, leggyakrabban 1067 mm-rel. Ezzel a hárommal le is…
2 komment
Címkék: index ausztria
2022.04.05. 23:55 Balogh Zsolt
Színes mozdonyok
Minden vasúttársaság igyekszik kialakítani egy egységes arculatot a vasúti járművei számára. Néhány szabály a biztonságot szolgálja (vitatható eredményességgel), más színelemek az utasoknak nyújtanak segítséget és persze ott a rengeteg kivétel, mozdonyok, melyeket sehogy sem lehet beilleszteni az…
Utolsó kommentek