Az ausztriai Ziller völgyben található a Zillertalbahn nevű kisvasút, melyen félóránként közlekednek ütemes menetrend szerint az élénkpiros szerelvények. A szárnyvonal fontos szerepet tölt be a völgy közlekedésében, ezért a fejlesztése is folyamatos.
Az állomás az utolsó napon, valamikor október és december között (kép forrása: Georg Kuen)
2024. októberében kezdődött a szabadságom, és mire visszaértem december közepén, a tiroli Zell am Ziller faluban komoly változtatások fogadtak: a Zillertalbahn zelli állomását az utolsó morzsáig elbontották, a törmeléket pedig nyom nélkül eltakarították. Igen csak meglepő visszaérkezni úgy, hogy az állomás helyén mindössze néhány konténer maradt, bekerítve drótkerítéssel.
Szerencsére a távollétem alatt volt, aki megörökítette a bontást, így ezekkel a képekkel búcsúztathatom a régi zelli állomást.
Ennyi maradt az állomásból december elejére, azóta már az alapot is eltakarították (kép forrása: U. S.)
A bontás előtti állapot (kép forrása: Georg Kuen)
A körbekerített állomás (kép forrása: Georg Kuen)
Az állomáson váróterem, jegypénztár, mosdó és még egy kisebb gyrosos is üzemelt (kép forrása: Georg Kuen)
A melléképületek után a főépület következett (kép forrása: Georg Kuen)
(kép forrása: Georg Kuen)
Egyetlen markoló elegendő volt a bontáshoz (kép forrása: Georg Kuen)
A vasúti forgalom zavartalanul haladt tovább (kép forrása: Georg Kuen)
A markoló munka közben (kép forrása: Georg Kuen)
Lassan elfogy az épület... (kép forrása: Georg Kuen)
Érdekes azonban, hogy a beruházásról szinte semmi információ nem érhető el, se egy óriásplakát, se egy hirdetmény, hogy mi is épül itt és mikorra lesz kész... Egyedül egy fizetős honlapot találtam, de előfizetés nélkül sajnos nem tudtam megnézni.
Nincs információ a hivatalos oldalon, se a hivatalos FB oldalon...
A tető bontása (kép forrása: Georg Kuen)
A vasútvonalak modernizálása együtt jár a pénztárak bezárásával, a járatok számának növekedésével, ami még a várótermeket is feleslegessé teheti.
Tető nélkül (kép forrása: Georg Kuen)
A Zillertalbahn hosszútávú tervei között villamosítás vagy a hidrogénüzemre való áttérés szerepel, továbbá a jelenlegi 30 perces ütem további sűrítése, sőt némi nyomvonal-korrekció, hogy a sípályákat jobban kiszolgálja. Az immár öt évvel ezelőtti videón, ahol már a hidrogénüzemű motorvonatok szolgálják ki az állomásokat, még látható a most elbontott állomásépület is.
A kerítés túloldalán (kép forrása: Georg Kuen)
Korábban jelentették, hogy a Zillertalbahn jelentős infrastruktúra-fejlesztésekre készül, melyek közé tartozik az állomások modernizálása is. Az új állomás terveiről és a projekt idővonaláról azonban még nem érhető el hivatalos információ. A fejlesztések célja, hogy a régió turizmusát és fenntartható közlekedését támogassák, miközben megfelelnek a modern utazási igényeknek
Az egykori váróterem és a szociális helyiségek (kép forrása: Georg Kuen)
(kép forrása: Georg Kuen)
A munka gyorsan haladt... (kép forrása: Georg Kuen)
Vége! December közepére az alap is elfogyott (kép forrása: Georg Kuen)
Vajon merre fog folytatódni tovább az idén 122 éves vasútvonal története? Remélhetőleg hamarosan újabb információkkal gazdagodunk és megtudjuk, mi a terve a Zillertalbahn-nak a jövőben a kisvasúttal!
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek