Az európai vasúti járműgyártás nem tétlenkedik, folyamatosan érkeznek az új járművek Európa vasútjaihoz, hogy felváltsák a régi, elavult vonatokat. Szinte hetente érkezik hír arról, hogy egy európai országba megérkeznek a már évekkel korábban megrendelt új szerelvények.
Egy ÖBB 1116 sorozatú "Taurus" mozdony vontatja az új szerelvényt két betétkocsival együtt az Arlberghágón keresztül (fotó: Hans-Peter Prugg)
2024. július 26-án ismét egy újabb szerelvény indult el a svájci Stadler gyárából, hogy új otthonra leljen Ausztriában. A képeket Hans-Peter Prugg készítette az Arlberghágó nyugati rámpáján.
Érkezik a menet! (fotó: Hans-Peter Prugg)
A hosszú hatrészes szerelvény (fotó: Hans-Peter Prugg)
Elől-hátul egy-egy konténerszállító kocsi is be volt sorozva a Stadler konténereivel (fotó: Hans-Peter Prugg)
A szerelvény egy ÖBB 1116 sorozatú mozdonyból, két konténerszállító kocsiból és magából a hatrészes Stadler KISS szerelvényből állt. A konténerszállító kocsik kettős szerepben voltak, nem csak a konténereket vitték, hanem egyúttal áthidalták a szabványos csavarkapocs és a motorvonatokon alkalmazott Scharfenbergkupplung közötti ellentétet is.
Az ÖBB 4736 sorozatba tartozó emeletes motorvonatból összesen 34 érkezik az ÖBB-hez, ebből 20 a regionális-(mint CityJet), 14 pedig a távolsági forgalomba (mint Railjet) fog kerülni.
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek