Az Ouigo a Francia Államvasutak diszkont ("fapados") TGV szolgáltatása. Az Ouigo járatok olyan módosított TGV Duplex motorvonatokból állnak, melyeken mintegy 20%-kal több az ülőhely. A szolgáltatást 2013. február 19-én jelentette be Guillaume Pepy, és még ugyanez év április másodikán el is indultak az első járatok.
Az SNCF Voyageurs nemzeti személyszállító vállalat célja, hogy fapados leányvállalatánál, az Ouigónál 2030-ra megduplázza az utasszámot, és évi 50 millió utasra növelje az Ouigo részesedését a hazai nagysebességű vasúti piacon. Ezzel a részesedése a nagysebességű utazásokból 20%-ról 30%-ra nőne.
Alain Krakovitch, az SNCF TGV-Intercités vezérigazgatója június 14-én ismertette az üzemeltető ambícióit, és elmondta, hogy az első járatok 2013-as elindítása óta már 140 millió utas utazott az Ouigóval. A cél az, hogy évente legalább 50 millióan válasszák az Ouigo járatokat.
Elmondta, hogy az Ouigo szolgáltatás bevezetése 20%-kal növelheti az utasok számát egy útvonalon, és a márka modális váltást vált ki, mivel az utasok fele egyébként nem utazott volna vasúton.
Az Ouigo vonatok utastere
Krakovitch elmondta, hogy az utasok 50%-a 30 euró alatt, 80%-a pedig 50 euró alatt fizet, és az Ouigo jegyek maximális ára 99 euró.
További útvonalak
Az Ouigo jelenleg 60 állomást szolgál ki. A tervek szerint 2025 végéig elindul egy Párizs-Hendaye útvonal, amely Bordeaux, Dax, Bayonne, Biarritz és St-Jean-de-Luz városokat érint. Párizs és Rennes között is lesz egy további napi menettérti járat.
Az Ouigo járatopk által kiszolgált állomások 2023-ban
A tervek szerint 2026 után Párizs-Lille járat indul, valamint további járatok indulnak Párizsból Lyonba és Montpellier-be. Olyan járatokat is terveznek, amelyek nem közvetlenül Párizst szolgálják ki.
Flottabővítés
Az Ouigo jelenleg 38 Alstom Duplex Haute Densité szerelvényt üzemeltet, és 2025-2027-ben további 12 szerelvényt kívánnak átadni a flottának, hogy évente 7 millióval több ülőhelyet tudjanak biztosítani.
Az 50 szerelvényből 40-et teljesen felújítanak a Duplex Tango szabványnak megfelelően.
Az Ouigo szerelvények új ülése
Az elsőn 2025 januárjában fejeződnek be a munkálatok, teljes felújítással és új, egyedi tervezésű belső terek beszerelésével.
Jérôme Lafon, az Ouigo ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a kapacitást 653 ülésre növelik, mindegyikhez USB-töltő jár majd , a csomagtereket újratervezik, és nyolc kerékpárnak is helyet biztosítanak. A jobb szigetelést biztosító új ablakok csökkentik a vonatok belső terének napfény általi felmelegedését.
A fennmaradó 10 szerelvényt enyhén felújítják, és megtartják a jelenlegi 634 ülőhelyet.
Az Ouigo Train Classique sikere
Lafon elmondta, hogy a nagysebességű vonalak helyett hagyományos vonalakat használó Ouigo Train Classique járatok jövőjéről még nem született döntés.
Egy Ouigo Train Classique szerelvény
Elmondása szerint a Párizsból Lyonba és Nantes-ba 2022-ben indított járatok sikeresnek bizonyultak, jelenleg 2,5 millió utast szállítanak évente. Az SNCF várakozásai szerint ez a szám 3 millió utas/évre emelkedhet.
A Párizs-Austerlitzből Rennes-be 2024 áprilisában indított járat szintén jól indult - tette hozzá.
Forrás
* Railway Gazette - Low-cost high speed train operator Ouigo aims to double ridership
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot a Facebookon is!
Utolsó kommentek