A „Vonattal Európában" - Minden ami vonatos utazás nevű Facebook csoportban találtam rá Ádám Péter vasúti utazásos élménybeszámolójára, melyben elmeséli, hogyan jutott el Tatabányáról az olaszországi Pompeiig majd vissza vonattal. Egy gyors kapcsolatfelvétel után hozzájárult, hogy a képeit és élményeit megosszam itt a blogomon is.
A Trenitalia Frecciargento motorvonata mellett
Következzenek Péter képei erről a hosszú, 3450 km-es vonatos utazásról!
Április 28 - Május 7 között, tettünk egy olaszországi túrát.
Az eredeti terv az volt, hogy Bécsből simán megyünk Rómába, de ez hamar megbukott, mivel már nem tudtunk rá jó áron jegyet szerezni. Így néhány módosítás után, az alábbi útvonalon mentünk:
Az olaszországi körút a Googel térképén
Április 28-29
Az első vonatunk az Rj 60 (Budapest)-Tatabánya - Bécs Railjet volt, mellyel Bécsig utaztunk. Mehettünk volna az egyel későbbi nemzetközivel is, de azért annyira én nem bízom a vasútban �
Bécs és Udine között
Bécs és Udine között
Bécs és Udine között
Utunkat az RJ 133 (Bécs - Velence) vonattal folytattuk egy bécsi átszállás után, amivel nem sokkal 18 óra után meg is érkeztünk az olaszországi Udinebe, ott tartottunk egy gyors bevásárlást és vártuk a következő vonatunkat.
Az Olaszországba közlekedő hálókocsiban
A kétágyas hálókocsihoz járt fejenként két palackozott víz, tisztasági csomag, egyszer használatos
szobapapucs és egyéb pipere cuccok. A következő napokat Rómában töltöttük.
Reggeli a vonaton
Ami akkor InterCity Notte 770 számon futott éppen (jó tanács annak, aki Olaszországban vonatozik: töltse le a trenit alkalmazást, egész jól lehet benne követni az olasz vonatokat). A vonatnak 20:59 kor kellett volna elindulnia Udinéből, de mivel késett, ez kb +40 perccel később valósult meg. Viszont, biztos dolga volt Rómában a mozdonyvezetőnek, mert 20 perccel korábban állt meg a menetrendhez képest.
Megérkezés Rómába
A római Colosseum
A Trevi-kút
Ebéd Rómában
Május 4-5-6
A Róma-Salerno-Pompeii (Frecciargento 8863) szakaszt egy nagysebességű vonattal, illetve a Metropolitanoval került teljesítésre. Itt egyébként lehetett volna nápolyi átszállással is utazni, és onnan a circumvezuvianaval menni. De az előbbi útirány lett megszavazva.
A nagysebességű vonat utastájékoztató monitora. Az aktuális sebesség pillanatnyilag 244 km/h.
Pompeii
A Vezúv tetején
Azért mentünk így, mert akkor belefért az is, hogy az ember első nap felmegy a Vezúvhoz és másnap van idő a Vezúv által megölt és egyben az utókor számára konzervált romvárost is bebarangolni.
Ezután gyakorlatilag tükör utazás következett Pompei -( metropolitan)- Salerno - (Frecciargento 8832) - Róma - (ICN 774) Udine vonalon. Mivel a vonat túl korán ért volna Velencébe, így szándékosan túlutaztunk, hogy tudjunk pihenni az éjszakai vonaton, most a 4 ágyas kivitelezés mellett döntöttünk, és határozottan érződött, hogy mekkora különbség volt a 2 illetve a 4 ágyas utazás között minőségben.
Május 6-7.
Velencében eltöltöttünk kellemesen 4-5 órát.
Majd Velence - München( EC1280) járattal Innsbruckba érkeztünk, ahol volt szerencsénk 20 órától 00:44 ig várni a Bécsig közlekedő vonatra (NJ447) , ami sajnos ülős is volt, és fütés helyett a klíma ment egész éjjel a vonaton, így nem volt igazán kellemes a hazaút.
A Venezia Santa Lucia pályaudvar előtt, a vonatról leszállva egyből belecsöppenünk a velencei hangulatba
Inssbruck a késői órákban
Negyven perccel később ugyan lett volna egy közvetlen vonat Budapestre tovább , de úgy voltunk vele, hogy inkább legyünk úton és Bécsből sűrűn el lehet jutni már haza Magyarországra. A dolog piakntériája, hogy lett volna esélyünk máshol is még átszállni arra a vonatra amivel nem jöttünk végül, de kimerülten már csak vergődtünk hazafelé. Végül utunkat a Rj 41 Railjet vonattal zártuk.
Utolsó kommentek