HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (15) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (18) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (93) autó (2) autómúzeum (4) ave (18) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (2) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (21) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (62) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (76) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (70) index2 (277) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (43) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (8) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (10) milánó (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) mozdony (3) münchen (79) múzeum (40) nagysebességű vasút (158) nápoly (3) németország (81) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (12) olaszország (52) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (10) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (66) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (22) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (3) terepasztal (10) tgv (40) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (24) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.11.23. 20:27 Balogh Zsolt

Katar vasútja

Napjainkban sok ember figyeli Katart és az ott zajló világbajnokságot. A sivatagi ország hatalmas pénzeket keresett a szénhidrogén-vagyonával és néhány évtized alatt komoly szereplővé lépett elő a nemzetközi piacokon.

doha_metro.jpgÉpül a metró a fővárosban, Dohában 

Katar állampolgárainak száma nem sokkal haladja meg a 300 ezret, de az ország lakossága mégis megközelíti a 3 milliót a sok vendégmunkásnak köszönhetően.

Az apró területű ország jelentős összegeket fektetett a közlekedés javításába is, a Qatar Airways a legjobb légitársaságok egyike, a közúti forgalom új autópályákon bonyolódik és 2013-ban megkezdődött a Dohai metró építése az addig vasút nélküli országban.

A Katari vasút története

Mivel az országban nem volt vasút, így se a járműgyártásnak se a vasútépítésnek nem volt semmi előzménye, hagyománynak. Az ország ezért külföldi partnereket vont be és először a szervezeti felépítést és partneri viszonyokat fektették le.

2008 augusztusában a Qatari Diar Real Estate Investment közös vállalatot hozott létre a német Deutsche Bahn társasággal, a Qatar Railway Development Company-val, hogy vasúthálózatot tervezzenek Katarban. 2009. november 22-én a Deutsche Bahn és Katar megállapodást írt alá nagysebességű vasútvonalak és földalatti közlekedési hálózatok építéséről Katarban és Bahreinben, amelyet azonban soha nem hajtottak végre. A Katari Vasútfejlesztési Társaságot (Qatar Railways Development Company, QRDC) 2011-ben hozták létre, és nem sokkal ezután úgy döntöttek, hogy a Qatar Railways Company lesz a katari vasúthálózat kizárólagos tulajdonosa és kezelője, és felelős lesz a teljes vasúthálózat és rendszerek tervezéséért, építéséért, üzembe helyezéséért, üzemeltetéséért és karbantartásáért, míg a Deutsche Bahn a globális szárnyával, a DB Internationalnel (2016 óta DB Engineering & Consulting) átvette a fő tanácsadó és a szükséges vasúti szakértők forrása szerepét.

Közlekedés dohában

A Qatar Railways Company, közismert nevén Qatar Rail, állami tulajdonú vasúttársaság, amely a vasúti közlekedésért felelős Katarban. Tulajdonosa és üzemeltetője a katari kormány. A 2011-ben alapított vállalat felelős a teljes vasúti hálózat és rendszerek tervezéséért, építéséért, üzembe helyezéséért, üzemeltetéséért és karbantartásáért. Az első vasútvonalak üzembe helyezést követően Katar vasúthálózatát is irányítja.

Projektek

Az egyes vasúti projektek közé tartozik a dohai metró, egy nagyrészt földalatti vasúthálózat, amely összeköti a Dohában és annak külvárosaiban lévő településeket, a Lusail Light Rail Transit (LLRT), egy villamoshálózat, amely kényelmes és kényelmes utazást biztosít a katari Lusail új városában, valamint a távolsági személy- és teherforgalmat lebonyolító hálózat, amely összeköti az északi és nyugati városokat Dohával, valamint az országot az öböl menti országok készülő, közös vasúti rendszerével.

Katar meglévő és tervezett vasútvonalai

A katari fővárosban található dohai metró a világ egyik legfejlettebb vasúti közlekedési rendszere. Három vonalból áll, megközelítőleg 300 km teljes hosszal és 37 állomással. Két szakaszban épül: az első szakasz a 2019-ben megnyitott piros, arany és zöld vonal, 37 állomással. A második fázisban egy további vonal (Kék) bevezetésére és a meglévők bővítésére kerül sor, több mint 60 további állomással.

Épül a metróállomás Dohában

Lusail LRT: A Lusail egy közelgő vízparti fejlesztés, ahol az innovatív fenntarthatóság és a városi technológiák legjobbjait fogják felhasználni egy olyan város létrehozásához, amely a jövőben akár 200 000 lakosnak is otthont adhat. A Lusail Light Rail Transit (LLRT) hálózat, egy villamos alapú rendszer, a város minden fontosabb látnivalóját összeköti majd. A hálózat négy fő villamosvonalból (piros, zöld, lila, sárga) és 37 megállóból, ebből 10 földalatti, áll majd.

A Lusaili könnyűvasút

A Qatar Rail a hosszú távú személy- és áruszállító vasúti közlekedés projektje egy hosszú távú személy- és áruszállító vasúti hálózat fejlesztését irányozza elő, amely összeköti a főbb lakossági központokat és a katari ipart, és a tervezett Öböl-menti Együttműködési Tanács (GCC) vasúti hálózatának részét képezi, amely a régió hat országát (Katar, Szaúd-Arábiai Királyság, Egyesült Arab Emírségek, Kuvait, Bahreini Királyság és Ománi Szultánság) köti össze. A hálózat négy szakaszban valósul meg. Öt fővonal lesz: 1 teherszállító vonal, 3 vegyes személy- és teherszállító vonal és 1 nagysebességű személyszállító vonal. Az 1. fázis közel 143 km vasúti pálya építését foglalja magában egy állomással, három teherpályaudvarral, egy intermodális pályaudvarral, 59 híddal és 36 áteresszel.

A GCC hálózat célja, hogy a hat tagállamot 2177 km hosszú vasúti hálózattal kösse össze. Katar és a többi érintett ország között fennálló feszültségek miatt azonban bizonytalanság övezi az Öböl-menti vasútvonal jövőjét.

Hozzájárulás a Katari Nemzeti Vízió 2030-hoz

A 2030-ig szóló nemzeti jövőkép célja, hogy Katar 2030-ra olyan fejlett országgá váljon, amely képes fenntartani saját fejlődését és magas életszínvonalat biztosítani minden lakosa számára az elkövetkező generációk számára.

A tervezett vasúthálózat is része ennek a jövőképnek.

Gazdasági téren a Qatar Rail arra kívánja ösztönözni a magánszektort, hogy vegyen részt a katari vasúti projektekben. A dohai metró- és a Lusail villamosprojektek keretében a magánszektornak odaítélt szerződések aránya elérte a 70%-ot, szemben a nemzetközi vállalatoknak odaítélt 30%-kal.

Ezek közé tartoznak az útvonalak tervezésével, az állomások alagútépítésével, az építőanyagok szállításával és egyebekkel kapcsolatos munkálatok. Ezenkívül a magánszektor részesedése a dohai metró- és a Lusail Tram-projektek tervezésével és építésével foglalkozó közös vállalkozásokban 15%. Hasonlóképpen, a szerződések 61%-át a nyersanyagok és szállítóeszközök helyi gyártóinak ítélték oda, hogy biztosítsák azt, ami e fejlesztések befejezéséhez szükséges (cement, a homok és a vasanyag).

A magánszektort támogató egyéb kezdeményezések, amelyek becslések szerint 222 millió Katari riál-t (3,6 Riál egyenlő egy amerikai dollárral) tesznek ki, közé tartoznak a biztosítási és technológiai innovációs szerződések - amelyek 80%-át a magánszektornak ítélik oda.

A katari vasúthálózat teljes hossza kb:

* 750 km pálya,
* 100 állomás (személy- és teherforgalom együtt)

lesz, ha minden projekt elkészül.

2013 júniusában a Qatar Rail négy tervezési és építési szerződést ítélt oda mintegy 8,2 milliárd dollár értékben a dohai metró első szakaszára. A projekt négy vasútvonalat és egy földalatti szakaszt foglal magában a főváros, Doha központjában, és összeköti a 2022-es labdarúgó-világbajnokság stadionjait. A szerződések a Red Line North projektre, a Red Line South projektre, a Green Line projektre, valamint egy másik, a metró főbb állomásainak tervezésére és építésére vonatkozó szerződésre vonatkoztak. A projektek a becslések szerint több mint 20 000 munkavállalót foglalkoztattak csúcsidőszakban. A metró építését eredetileg 2010 első negyedévében tervezték megkezdeni.

A dohai metró vörös vonala lett az első vonal, amelyet hivatalosan 2019. május 8-án nyitottak meg a nagyközönség előtt. Ezt követte az arany vonal elindítása 2019. november 21-én, majd a zöld vonal megnyitása 2019. december 10-én következett.

A dohai metró

A nagyszabású tervekből egyelőre a dohai metró készült el, így erről a projektről található a legtöbb kép és információ.

Épül a magasban vezetett pálya

A katari fővárosban található dohai metrót a világ egyik legfejlettebb vasúti közlekedési rendszerének tervezték. A dohai metró első fázisa 2019-ben kezdte meg működését a 2022-es FIFA világbajnokságra való felkészülés jegyében.

Az új gyorsvasúthálózat várhatóan hatékony és megbízható tömegközlekedési rendszert biztosít majd, miközben ösztönzi a jövőbeli fejlődést a Doha nagyváros és az állam területén.

A vasúti tranzitrendszert a katari kormány 130 milliárd eurós diverzifikációs és modernizációs stratégiájának részeként fejlesztik ki, állami és magánberuházások bevonásával. A kampány célja továbbá, hogy csökkentse Katar földgázexporttól való függőségét.

2012 októberében tartották a projekt alapkőletételi ünnepségét, és megkezdődött az építkezés a Msheireb csomóponti állomáson, amely a metró működésének csomópontjaként fog szolgálni.

2019 decemberéig a metróprojekt részeként 76 km hosszú hálózat készült el három vonallal és 37 állomással. A vágányok már zúzottkő nélküli kivitelben készültek, az automata üzem miatt a peronokon peronkapuk épültek az utasok biztonsága érdekében.

A DB International (DBI), a Deutsche Bahn nemzetközi szárnya és a Qatari Diar koncepcionális terveket készített a katari vasúthálózat összevont fejlesztésére.

A Qatari Diar és a DB 2009 novemberében megállapodást írt alá egy közös vállalat, a Qatar Railways Development Company (QRDC) létrehozásáról a vasúti terv megvalósítására, fejlesztésére és koncepciójának irányítására. A Qatari Diar 51%-os, a DBI pedig 49%-os részesedéssel rendelkezett a közös vállalatban (JV).

2011-ben a Qatar Railways Company (Qatar Rail) megvásárolta a DBI által a közös vállalatban birtokolt részvényeket, és a QRDC kizárólagos tulajdonosa lett.

A projektet most a QRDC helyett közvetlenül a Qatar Rail hajtja végre, a DB International támogatásával. A metróhálózatot az RKH Qitarat, a Hamad Group, a Keolis és az RATP Dev közös vállalkozása üzemelteti és tartja fenn.

Tervezési részletek

A 36 milliárd dolláros becsült költséggel a metróprojekt két szakaszban épült, és a világ egyik legmodernebb metróthálózatává vált.

A teljes üzembe helyezést követően a metró várhatóan 300 km hosszú hálózattal fog rendelkezni

A projekt első fázisában a Piros, a Zöld és az Arany vonal, valamint 37 állomás épül. A második fázisban a kék vonallal bővül a hálózat, és a meglévő vonalakat is bővítik. Várhatóan 2026-ig mintegy 60 további állomással bővül a városi metróhálózat.

A dohai metró vonalai

A Piros vonal, más néven Parti vonal a déli Al Wakra és az északi Lusail között halad a Hamad Nemzetközi Repülőtéren keresztül. A 40 km hosszú vonal 18 állomást foglal magában, köztük a Legtaifiya állomást, amely lehetővé teszi az utasok számára az átszállást a Lusail villamosjáratokra.

A vörös vonal egyik állomása (kép forrása: Wikimedia Commons)

A zöld vonal 22 km hosszú, és Al Riffa és Al Mansoura között halad. A vonal 11 állomást érint, köztük Msheireb, Hamad Hospital, Qatar National Library és Education City állomásokat.

A Historic Line, vagy Gold Line Ras Bu Aboud és Al Aziziya között közlekedik. A 14 km hosszú útvonalon 11 állomás található.

A Blue Line, vagy City Line egy 17,5 km hosszú félköríves vonal lesz, amely a West Bay és az Airport City North területeket köti össze a C-Ring főút mentén, és négy állomást köt össze.

Gördülőállomány

A Mitsubishi Heavy Industries (MHI), a Mitsubishi Corporation, a Hitachi, a Kinki Sharyo és a Thales konzorciuma 2014 márciusában nyújtott be ajánlatot a teljesen automatizált, vezető nélküli metrórendszer kulcsrakész megépítésére, és 2015 februárjában megkapta a feltételes elfogadásról szóló levelet (LCA).

A dohai metró szerelvénye  (kép forrása: Wikimedia Commons)

A munkacsomag 75 darab háromkocsis szerelvény, vágányok, peronszellőző ajtók, pályaudvar, jelzőrendszer, áramelosztás, alagútszellőztetés és távközlés szállítását tartalmazta. A dohai metró első négy szerelvényét 2017 augusztusában adták át.

Egy metrókocsi belseje (kép forrása: Wikimedia Commons)

A konzorcium vezetőjeként az MHI felelős a teljes projektmenedzsmentért, a rendszerintegrációért és az alagút szellőztetési munkákért. Emellett szállította az energiaelosztó rendszert, a peronok árnyékoló ajtóit és a vágányokat is.

A vasúti kocsikat a Mitsubishi Corporation szállította a Kinki Sharyóval együttműködve. A fejlett kommunikációs alapú vonatirányító (CBTC) jelző-, távközlési és biztonsági rendszereket, az integrált üzemirányító központot és az automatikus viteldíjbeszedő rendszereket a Thales szállítja.

A Zöld vonal szerelvényei (kép forrása: Wikimedia Commons)

A Hitachi végezte a projektmenedzsment-feladatok és a karbantartás egy részét, beleértve a vasúti pályák és a villanyvonatok ellenőrzésére szolgáló speciális karbantartó járművek szállítását.

2018 októberében a Kinki Sharyo további 35 vonat szállítására kapott megrendelést, így a teljes flotta 110 vonatra emelkedett. Az új flotta a 2022-es FIFA-világbajnokság idején megnövekedett utasszámot hivatott kiszolgálni.

A dohai metró vasúti infrastruktúrájának részletei

A metró négy vonala megkönnyíti az összeköttetést a város főbb helyszínei, például az Education City és a West Bay, a Lusail városfejlesztési terület, a dohai repülőtér, az üzleti és konferencia központ, valamint a 2022-es FIFA világbajnokság stadionjai között.

A metró infrastruktúrájának nagy része a föld alatt épül, és alagutak építésével jár. A földalatti szakaszok kiásásához alagútfúró gépeket (TBM) használtak. A piros és a zöld vonal emelt és szint alatti szakaszokat is tartalmaz.

A 100 km/h sebesség elérésére képes dohai metró a világ egyik leggyorsabb vezető nélküli vonata.

Fúrt alagutak

A metróhálózat a nagy dohai területet fogja lefedni, és a városközpontokat, valamint a főbb kereskedelmi és lakóövezeteket fogja összekötni. Doha központjában a metró a föld alatt, míg a külvárosokban főként földfelszínen vagy magasan lesz. A földalatti munkálatokhoz a Katari Vasúttársaság (Qatar Rail) alagútfúró gépeket (TBM) importált. 21 TBM-et használtak, hogy 20 méter mélyen a város alatt alagutakat vágjanak a vonalak számára.

Az egyik fúrópajzs

A dohai metróhoz használt TBM-ek mindegyike 7,05 m átmérőjű és 120 m hosszú volt. A sikeres szállítás érdekében a gépeket szakaszokra bontották, beleértve a vágófejet is.

Mindegyik TBM 7-9 km közötti távolságot tett meg, és kb. 2 évbe telt, amíg a saját alagútjukat elkészítették. A TBM átlagos sebessége a talajviszonyoktól függően 12m/nap és 21m/nap között volt. A napi feltárás mennyisége több mint 600m³ , a becsült teljes feltárás mennyisége pedig több mint 5 000 000 m³.

A Qatar Rail a Guinness-rekordok világrekordjai szerint "A legnagyobb számú, egyidejűleg működő alagútfúrógép egy projektben" rekord birtokosa, ami mérföldkő a katari és a régióbeli nagyszabású közlekedési projektek között. Ezzel az elismeréssel a vállalat megdöntötte a korábbi világrekordot, amely 19 egyidejűleg működő TBM-et jelentett.

2017-ben a Qatar Rail elnyerte a Nemzetközi Alagútépítési és Földalatti Terek Szövetségének ITA-díját a 2017-es év nagyprojektjéért. A dohai metróprojektet az "500 millió eurót meghaladó projektek" kategóriában jelölték, és a díjat azután nyerte el, hogy három másik, Kanadából, Iránból és Indiából származó megaprojekttel együtt került a szűkített listára.

IT-infrastruktúra

A számítógépeket, a hálózati infrastruktúrát és más kapcsolódó berendezéseket az IBM, a Lenovo, a Hewlett-Packard, a Siemens és a Cisco Systems biztosította.

Biztonság és védelem

A dohai földalatti metróépítési munkálatok fúrási fázisában végig biztonsági és védelmi intézkedéseket alkalmaznak. A tervezett eljárások olyan elemeket tartalmaznak, amelyek garantálhatják a biztonságos munkakörnyezetet, távol a sérülések kockázatától, beleértve a vészhelyzeti esetek kezelését és gyors kezelését. A Katari Vasút biztonsági és védelmi programja a vasúti hálózaton a vészhelyzetekre való tervezésre és reagálásra összpontosít, miközben a program tervezése és végrehajtása során figyelembe veszi a tömegközlekedési rendszerek egyedi jellegét. A közlekedési politikák, a jogi és szabályozási kérdésekkel foglalkozó biztonsági modellek, valamint az érintett intézmények közötti kapcsolatok szintén részét képezik annak a biztonsági és védelmi tervnek, amelyet a Qatar Rail Company vezet Dohában.

Peronkapuk a dohai metró piros vonalán

2014 szeptemberében a Qatar Rail, a katari vasúthálózat tulajdonosa és kezelője, valamint a teljes vasúti hálózat és rendszer tervezéséért, építéséért, üzembe helyezéséért, üzemeltetéséért és karbantartásáért felelős fél az Egyesült Királyság és Katar szakértőivel konzultálva stratégiai workshopot tartott az ország vasúti hálózatának biztonságáról, védelméről és ellenálló képességéről. A vállalat javaslatot tett biztonsági és védelmi programjára, valamint ajánlásaira és a vasút jövőbeli üzemeltetési szakaszára vonatkozó teljes útitervre.

2014 júniusában bejelentették, hogy a dohai metró zöld vonal projektje 6 millió munkaórát teljesített kiesett munkaidőben bekövetkezett sérülés nélkül.

Üzemeltetés

A metrórendszert automatikus vonatüzemeltetéssel, 4. szintű (GoA 4) üzemelési fokozatú rendszerként fogják üzemeltetni. A GoA 4 a felügyelet nélküli vonatüzem (UTO), ahol az indítás és megállás, az ajtók működtetése és a vészhelyzetek kezelése teljesen automatizált, a vonaton tartózkodó személyzet nélkül.

A projektben részt vevő vállalkozók

A Vörös vonal projektmenedzsmentjére és tanácsadó mérnöki szerződését 2013-ban a Jacobs Engineering kapta, míg a Gold Line-ra és a főállomásokra vonatkozó hasonló szerződést a Louis Berger és az Egis Rail alkotta csapat kapta. A Hill International a zöld vonal irányítására kapott szerződést. E három szerződés összértéke a becslések szerint 313,16 millió dollár.

Ugyanebben az évben a Lloyd's Registerrel kötöttek egy 55 millió Katari riál (15,1 millió USD) értékű biztonsági értékelési szerződést.

Az olasz Impregilo építőipari óriáscég által vezetett konzorcium, amelynek tagja volt a dél-koreai S K Engineering & Construction és a katari Galfar Engineering & Contracting is, 2013 áprilisában kapta meg az északi vörös vonal tervezési szerződését. A konzorciumot a Msheireb állomással kezdődően 13 km hosszú, kétcsöves földalatti alagút és hét földalatti állomás megtervezésére és megépítésére bízták meg.

A Qatar Rail 2013 júniusában ítélte oda a QDVC, a Qatari Diar és a francia Vinci Construction Grands Projects vegyesvállalat által vezetett konzorciumnak a Red Line South 1,82 milliárd dolláros tervezési-építési szerződését. A konzorcium, amelynek tagja a dél-koreai GS Engineering and Construction és a katari Al-Darwish Engineering is, megbízást kapott a Msheireb állomás és a New Doha International Airport közötti 12,8 km hosszú, kétcsöves földalatti vonal megtervezésére és megépítésére is.

A Msheireb és az Al Rayyan Stadion közötti zöld vonal megtervezésére és megépítésére 2013 júniusában az osztrák Porr, a szaúdi Binladin és a HBK Contracting Company konzorciuma kapott 2,5 milliárd dolláros szerződést.

A Samsung C&T, az Obrascon Huarte Lain (OHL) és a Qatar Building Company (QBC) konzorciuma ugyanebben a hónapban 1,4 milliárd dolláros szerződést nyert a projekt két fő állomásának megépítésére Msheirebben és Education Cityben.

Az FCC vezette konzorcium, amelynek tagjai az Archirodon (Görögország), a Yüksel (Törökország) és a Petroserv (Katar), 2014 márciusában 700 millió dolláros szerződést írt alá a Red Line 6,97 km hosszú szakaszának megépítésére, valamint három magaslati állomás megépítésére. Az Ellaktor görög cég által vezetett konzorcium, a török Yapi Merkezi és STFA, az indiai Larsen & Toubro és a katari Al Jaber Engineering mellett 2014 áprilisában 3,3 milliárd dolláros szerződést kapott a Gold Line tervezésére és építésére.

Ugyanebben a hónapban a SYSTRA-Parsons vegyesvállalat 170 millió eurós projektmenedzsment- és munkafelügyeleti szerződést kapott az első szakaszra.

Az Atkinst nevezték ki a Gold Line és a Red South metróvonal vezető tervezőjének.

Az UNStudio-t a Qatar Rail nevezte ki a katari integrált vasúti projekt főépítészének. A projekt első fázisában több mint 30 állomást tervezett 2014 szeptemberében.

A vörös vonal

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon is!

3 komment

Címkék: index metró ázsia


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9017986128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.11.27. 19:17:20

Nem jó, mert nincs kint a szivárványzászló, szóval ez fasiszta vasút.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.11.27. 22:33:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Köszönöm az építő jellegű, színvonalas hozzászólást, mellyel ismételten csak magadat járattad le.
süti beállítások módosítása