HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (15) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (18) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (91) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (2) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (20) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (62) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (74) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (65) index2 (271) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (12) jbss bahn (14) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (37) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (10) milánó (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (79) múzeum (40) nagysebességű vasút (156) nápoly (3) németország (80) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (50) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (65) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (21) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (1) terepasztal (9) tgv (39) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (21) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.09.17. 22:10 Balogh Zsolt

Újabb villamosok érkeznek Marseille-be

FRANCIAORSZÁG: A marseille-i közlekedési vállalat, az RTM 57 millió eurós szerződést kötött a CAF-val 15 villamos szállítására, amely további opciókkal bővíthető a hálózat jövőbeli bővítése érdekében.

Az új villamos látványterve (kép forrása: www.railwaygazette.com)

A hétrészes, alacsonypadlós kocsik a CAF Urbos termékcsaládjából 42,5 m hosszúak lesznek. A járművek stílusa hasonló lesz a Bombardier Transportation jelenleg a városban közlekedő, jellegzetes, tengerészeti ihletésű járműveihez.

A villamosok a három meglévő vonalon, valamint a T3-as északi és déli meghosszabbításán fognak közlekedni, amelyek a város közlekedési tervének kulcsfontosságú prioritásai.

A Marseille-i villamos története

Marseille villamosvonal-hálózata jelenleg három vonalból és 32 megállóból áll, teljes hosszúsága 15,8 km. Az újjáépített modern villamos 2007. július 7-én indult el.

Marseille villamoshálózatának története 1876 január 21-én kezdődött, ekkor indult meg az első lóvasút. 1899-ben jelentek meg a városban az első, elektromos árammal üzemeltetett villamosok. A város villamosüzeme különbözik a többi francia nagyvárostól, itt ugyanis nem szűnt meg a villamos az 1950-es években vagy később, mint sok helyen az országban vagy az egész világon. Az eredeti marseillei villamos egészen 2004-ig közlekedett.

Villamos Marseille-ban még 1984-ben. Ez a típus a Taxi című 1998-as filmben is feltűnik a város utcáin (kép forrása: Wikimedia Commons)

2004 és 2007 között a város újjáépítette a hálózatot a kor követelményeinek megfelelően, majd három év szünet után a villamos visszatért a város utcáira. Az üzem modernizálására és az újbóli beindítására 468 millió eurót szántak.

Az új hálózatra új járművek is érkeztek. A villamosokat a Bombardier Transportation gyártotta Bécsben 2006-ban.

A jelenleg a városban közlekedő Bombardier Flexity Outlook villamos (kép forrása: Wikimedia Commons)

A város egyedi villamoskocsikat kapott, a fehér színű járművek orra egy hajó orrát idézi, utalva arra, hogy Marseilleben található Franciaország legnagyobb kikötője. A hajó-hatást a villamos tetején található fa berakások is tovább erősítik, továbbá a belső tér is egy modern hajóra emlékeztet, a csüngő kötélre hasonlító kapaszkodókkal, a fából készült ülésekkel és a fehér, egyszerű belső térrel.

Tizenöt év elteltével a villamosüzem tovább bővül, azonban nem a korábbi Bombardier villamosokkal, hanem a szomszédos Spanyolország CAF Urbos villamosaival.

Az új villamos belső terének látványtere

A spanyol beszállító szerint a szeptember 15-én bejelentett megrendelés kiemeli a francia piac iránti elkötelezettségét, ahol már szerződést nyert Montpellier, Nantes, Besançon és St Etienne villamosainak szállítására. Jelenleg Franciaország második legnagyobb gördülőállomány-szállítója, és ez a megrendelés megerősíti pozícióját, mint "a világpiac egyik vezetője ebben az ágazatban".

Az új villamosok a korábbi Bombardier villamosokhoz hasonlóak lesznek, csak néhány apró részletben fognak eltérni a bemutatott látványterv alapján.

Források

* www.railwaygazette.com - Marseille orders maritime themed trams

Szólj hozzá!

Címkék: franciaország villamos marseille index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr5317933815

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása