HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (15) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (18) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (91) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (2) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (20) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (62) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (74) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (65) index2 (271) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (12) jbss bahn (14) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (37) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (10) milánó (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (79) múzeum (40) nagysebességű vasút (156) nápoly (3) németország (80) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (50) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (65) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (21) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (1) terepasztal (9) tgv (39) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (21) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.09.14. 23:10 Balogh Zsolt

Terepasztal Bécsben

Legjobb barátom, Tibenszky Tibor hívta fel a figyelmemet arra, hogy Bécsben is található egy hatalmas H0-s (1:87 méretarány) terepasztal, hasonló mestermunka, mint amilyen a budapesti Miniversum vagy a müncheni Miniland. A bécsi Praterben található Königreichder Eisenbahnen osztrák témát dolgozott fel. A hatalmas modellpálya-tervünk első része a szövetségi fővárost, Bécset ábrázolja.

Bécs részlete a főpályaudvarral (kép forrása: Wikimedia Commons)

A hatalmas terepasztal ma már 270 m²-es területet foglal el (A budapesti Miniversum 300 m² volt), de ez még csak a kezdet. A következő témák várhatóak még a jövőbenk: Wachau, a Semmering, a Schneeberg fogaskerekű vasút népszerű Szalamandrája, a Mariazelli kisvasút és az OMV olajfinomítója.

Később az összes osztrák tartomány egy-egy részletét szeretnék felépíteni, amíg a modellvilág mérete el nem éri az 1000 m²-t. Ez nagyobb lesz, mint a legtöbb sportcsarnok alapterülete!

A terepasztalon kívül még számos érdekes és izgalmas lehetőséget találunk itt, hogy egy család minden tagja, nem csak a vonatrajongók, találjanak programot maguknak. A H0 méretarányú vonatokat egy LEGO vasúthálózat, vájatvezetéses autóversenypálya, távirányítós autók, labirintus és elektromos kisautók egészítik ki, tartalmas szórakozást biztosítva nagyoknak és kicsiknek egyaránt.

A Duna folyó (kép forrása: Wikimedia Commons)

A modellt, ahogy több másik hasonló kiállítás esetében is, a nappalok és éjszakák váltakozása teszi még élethűbbé és látványosabbá. ahogy elhalványulnak a fények a teremben úgy kapcsolódnak fel a házak ablakaiban a lámpák, ragyognak be a sugárutak és tündökölnek fényárban az állomások és a vonatok.

Bécs éjszakai fényekben (kép forrása: Wikimedia Commons)

A városi hangulatot a közúti forgalom teszi teljessé: a Faller cég elektromos autói és autóbuszai járják az utakat és utcákat, ha kell, megállva vagy várakozva a megállókban.

A Königreichder Eisenbahnen a Google térképén

A Königreichder Eisenbahnen hétfőtől vasárnapig, minden nap 10-től 19 óráig várja a látogatókat. A felnőtt belépő ára 16,50 euró, a 16 évnél fiatalabb, de már egy méternél magasabb (lol!) gyermekeknek 6,75 euró, míg az egy méternél alacsonyabb gyermekeknek 0 euró.

Megközelíthető a Bécsi főpályaudvartól a Stammstreckén az S1, S2 vagy S3 S-Bahnnal, vagy a főpályaudvartól az U2-es metróval, vagy szintén a főpályaudvartól a O jelű villamossal Wien Praternstern megállóig, majd onnan gyalogosan.   

További információk

* A terepasztal hivatalos oldala

5 komment

Címkék: bécs index2 terepasztal tibee


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr7117931445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.09.15. 14:46:02

Klassz!

Jut eszembe, a keszthelyi se kicsi ám!

Projekt678 2022.09.15. 21:07:26

Hozzá nem értőként: lenyűgöző ! A belépőár meghatározás okvetlenül lemásolandó.

Jegkoko 2022.09.16. 06:19:05

@gigabursch: igen és sajnos olyan is. A méret nem egyenesen arányos a minőséggel.

gigabursch 2022.09.16. 09:30:19

@Jegkoko:
Nem tudom korrekten összehasonlítani a fenti kettővel, ugyanis nem ismerem azokat

Viszont kétszer is ellődörögtem Keszthelyen bő másfél-két órát és lekötött, élményt adott.
Sajnos a Gigant nem ment és M63 sem volt...

Jegkoko 2022.09.16. 15:07:47

@gigabursch: én voltam idén nyáron Keszthelyen így van némi rálátásom a dologra. Iszonyatosan gyenge kivitelezés wc kefe fák tucatjával a balaton egyszerűen csak kékre lett festve. A kivitelezés minősége sajnos nagyon a 80 as évek színvonalát tükrözi. Az egész a csináljunk vmit nem baj, hogy fog kinézni de legyen minnél nagyobb elvet követi. Ezzel szemben itt ilyennel nem találkoztam.
süti beállítások módosítása