HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 9euroticket (2) afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (2) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (90) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (10) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (20) egyiptom (4) éjszakai vonat (2) elon musk (2) érdekességek (59) euronight (3) európa (7) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (73) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (6) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (61) index2 (257) india (4) innsbruck (4) interrail (14) izrael (1) japán (11) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (11) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (4) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (40) nagysebességű vasút (152) nápoly (3) németország (78) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (50) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (4) skoda (1) söll (1) spanyolország (64) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (20) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (9) tgv (39) tibee (5) tibet (1) törökország (3) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (10) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.07.09. 20:47 Balogh Zsolt

Újabb nagysebességű vonalak nyíltak meg Kínában

A cikkben a kínai földrajzi nevek többnyire angolos átírásban szerepelnek

Kína továbbra is rohamléptekben bővíti nagysebességű vasúthálózatát. A már így is a hosszát tekintve világelső vasúthálózat 2021. év végén már meghaladta a 40 ezer km hosszúságot, amit 2035-re 70 ezer kilométeresre terveznek bővíteni.

002-11.jpgXiangyang East vasútállomás látványterve. Mára már valósággá vált!

Június 20-án újabb 619 km hosszúságú nagysebességű vonalat adtak át az országban.

Június 20-án megnyílt a Csungking-Csengcsou (Chongqing-Zhengzhou) nagysebességű vasúti folyosó 424 km-es Hsziangyang-Wanzhou (Xiangyang-Wanzhou) szakasza és a Csengcsou-Csinan (Zhengzhou – Jinan) útvonal 195 km-es Csengcsou-Pujang (Zhengzhou-Puyang) szakasza, és ugyanezen a napon nyitotta meg újra kapuit a többéves modernizálást követően Peking Fengtai állomása.

A Hsziangyang-Wanzhou vonal 91 hidat és 57 alagutat tartalmaz, a 184 km hosszú Wanzhou-Wushan szakaszon 32 híd található, összesen 10,8 km hosszan, és 28 alagút 169,7 km hosszan, vagyis az utazás majdnem fele alagútban zajlik 300-350 km/h maximális sebesség mellett.

Jelentős jelentőségű a 18,9 km hosszú Xiaosanxia alagút Csungkingban. Ezt a Kínai Vasúti Második Kutatóintézet tervezte, és a Kínai Vasúti Alagút Iroda építette 2017 februárja és 2020. július 26-a között.

További nagyobb alagutak vannak Hszinhuánál (18,8 km), Wushanban (16,6 km), Xianglupingban (15,2 km), Baokangban (14,6 km), Fengjie-ben (13,5 km), Badongban (13,2 km), Xiangshuwanban (12,5 km), Ganxigou-ban (11,9 km), Luojiashanban (10,6 km) és Xingshanban (10,1 km).

wushan.jpgWushan új vasútállomása

A kétcsöves, alagutanként egyvágányú alagutakban a próbafutás során két vonat ellenkező irányban 403 km/h sebességgel közlekedett, ami 15%-kal haladta meg a 350 km/h maximális üzemi sebességet.

A megnyitással a Csungking-Zhengzhou személyszállító folyosón a végponttól végpontig tartó menetidő 8 óráról 4 óra 23 percre csökkent, a Csungking-Peking közötti leggyorsabb menetidő pedig több mint 20 óráról kevesebb mint 7 órára csökkent.

A Peking-Vuhan vonalon a maximális sebességet június 20-án 310-ről 350 km/h-ra emelték, ami 7%-kal növelte a kapacitást és 3 óra 48 percre csökkentette a leggyorsabb menetidőt az 1136 km-es távon.

Források

* Railway Gazette - Two more Chinese high speed routes opened

Szólj hozzá!

Címkék: kína index2 nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr2617878719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása