HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2022.02.18. 23:34 Balogh Zsolt

Kétvágányú lesz a Kaliforniai nagysebességű vasút?

Jelenleg az Amerikai Egyesült Államokban csak a keleti parton üzemel nagysebességű vasútvonal, de az európai és ázsiai hasonló vonalaktól még ez is elmarad. Ez a vonal az utasok körében rendkívül népszerű, miközben az országban a távolsági vasúti utazás a többi közlekedési módhoz képest kevesebb, mint 1%-ot jelent.

wascodrone_05_260874.jpgA kezdeti üzemeltetési szakasz nagy része a Közép-völgyben olyan útvonalon épül, amelyet a BNSF észak-déli fővonala már használ; ez a felüljáró Wasco közelében épül, ahol a nagysebességű vonal keresztezi a BNSF fővonalát

Ez azonban hamarosan módosulni fog, ugyanis már épül a Kalifornai Nagysebességű Vasúthálózat első szakasza. Ha minden a tervek szerint halad, több, mint 1400 km-rel bővül majd a nagysebességű vasútvonalak hossza az USA-ban.

A kaliforniai nagysebességű vasúti hatóság 2022-es üzleti tervezetében a 2020 végétől követett politika jelentős fordulatát jelenti, hogy a tervezett San Francisco-Los Angeles nagysebességű vasútvonal első szakaszát a Közép-völgyön keresztül kétvágányú villamosított vasútvonalként fogja megvalósítani ,szemben a korábbi tervel, mely csak egy vágánnyal számolt.

A február 8-án a nagysebességű program kilátásairól szóló optimista értékelésében a hatóság arról számolt be, hogy megújult a bizalom a 2009-ben meghatározott 800 km hosszú, "Bay to Basin" elnevezésű 1. fázis megvalósítása iránt. A CHSRA szerint a 2021 januárjában bekövetkezett szövetségi kormányváltás növelte a vasúti projektek további finanszírozásának rövid távú kilátásait, különösen a kétpárti infrastrukturális törvény és a kongresszuson most áthaladó "Build Back Better" törvényjavaslat révén. Ezek együttesen több milliárd dollárnyi szövetségi finanszírozást biztosíthatnak a közlekedési projektek számára, beleértve a nagysebességű vasutat is.

terkep.jpgAz épülő Kaliforniai nagysebességű vasúthálózat térképe. Jelenleg a kék vonal középső szakasza épül mintegy 190 km hosszan Merced és Bakersfield között

A CHSRA szerint e finanszírozási források rendelkezésre állása, valamint az előző Trump-kormányzat által visszakövetelt közel 1 milliárd dollárnyi szövetségi pénz tavaly júniusban történt visszaadása lehetővé teszi, hogy a munka gyorsabb ütemben és nagyobb bizalommal folyjon.

Kalifornia állam 15 milliárd dolláros költségvetést javasolt a közlekedési beruházásokra 2022-23-ban, de a CHSRA elhalasztotta az aktualizált költségvetés véglegesítését mindaddig, amíg az állami törvényhozás jóvá nem hagyja az 1A javaslat (Proposition 1A) alapján benyújtott 4,2 milliárd dolláros támogatási kérelmét, amely törvényt a kaliforniai választók a 2008. novemberi állami választásokon fogadták el a nagysebességű programra szánt források elosztására. Tavaly decemberben azonban a CHSRA igazgatótanácsa 2,3 milliárd dollárral növelte a 2020-as üzleti tervben jóváhagyott 15,6 milliárd dolláros "alapköltségvetést", hogy figyelembe vegye a Covid-19 pénzügyi hatását és a helyi kárenyhítési intézkedések növekvő költségeit.

A földszerzés előrehaladása

A 2022. évi üzleti terv tervezete szerint a Merced, Fresno és Bakersfield közötti 191 km hosszú kezdeti üzemeltetési szakasz tervezése június végére befejeződik. A CHSRA jelentése szerint a Közép-völgyi szakasz megépítéséhez szükséges földterületek több mint 90%-át már megvásárolta. "Több év óta először mondhatjuk, hogy az útjogok megszerzése stabil és megbízható úton halad" - jegyzi meg a közlemény. Ez pedig lehetővé tette, hogy az építkezésen naponta dolgozó emberek száma a 2018-as 300-ról mára 1000-re emelkedett.

ice.jpgFantáziarajz a vasútvonalról és a rajta haladó nagysebességű szerelvényről. A vasút most már biztosan megépül. a rajta közlekedő jármű fajtája azonban még mindig kérdéses. Eddig láthattunk már francia TGV-t, japán Sinkanszent is a reklámképeken. Lehet inkább egy Siemens ICE lesz a befutó?

A hatóság várhatóan február végéig ír ki pályázatokat egy sor szerződésre, amelyek a Merced és Bakersfield környéki útvonal, valamint a Merced, Fresno, Kings/Tulare és Bakersfield négy állomásának részletes tervezésére és előkészítő munkálataira vonatkoznak.

cedarviaductdrone.jpgÉpül a pálya Kaliforniában

A hatóság a DB Engineering & Consulting USA-t jelölte ki a korai vonatüzemeltetőnek, és folyamatban van a potenciális utasszám-előrejelzés felülvizsgálata, amely tükrözi a közelmúltban végzett piaci felméréseket, amelyek szerint a Közép-völgyi nagysebességű vonatokra több utas szállna át az Amtrak, a Caltrain, az Altamont Corridor Express és mások által nyújtott hagyományos vasúti szolgáltatásokból. A Merced és Bakersfield közötti vasúti menetidő az IOS üzembe helyezésével várhatóan 90 percre csökken, ami körülbelül a fele a jellemző közúti menetidőnek. Az összeköttetés megkönnyítése érdekében a CHSRA azt mondja, hogy vizsgálja, hogyan tudja támogatni további összekötő útvonalak villamosítását az államban.

A 2022-es üzleti tervről most nyilvános konzultációra kerül sor, mielőtt május 1-jéig benyújtják az állami törvényhozásnak.

A vonalon közlekedő járművekről még nagy a csend, a járműbeszerzés pályázatát még nem írták ki, a jelenlegi fantáziarajzok alapján a német Siemens tűnik a befutónak, de azt is érdemes még megemlíteni, hogy a képeken látható járműveket már nem gyártják, csak azoknak az utódját.

Források

* www.railwaygazette.com - California reverts to double-track high speed line through Central Valley

Szólj hozzá!

Címkék: kalifornia nagysebességű vasút USA


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1317632742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása