HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2021.05.14. 20:33 Balogh Zsolt

Előzzünk!

sokan gondolhatják azt, hogy a vonatok, mivel kötött pályán közlekednek, nem tudnak más vonatokat megelőzni. nos úgy nem is, ahogyan az autók teszik, de előfordul, hogy a párhuzamos vágányokon izgalmas "versenyek" alakulnak ki.

ice_1.jpgPárhuzamosan haladó ICE motorvonatok Németországban

A kétvágányú vasútvonalak mindkét vágánya alkalmas a kétirányú közlekedésre, így ha a menetrend vagy a forgalom miatt úgy adódik, könnyen összejöhet a párhuzamos közlekedés! Innen pedig már csak egy lépés az, hogy mindebben versenyt lássunk!

Vonat vonat ellen

Párhuzamosan haladó vonatok élményéhez nem is kell nagyon messzire utaznunk, Szolnokhoz közeledve, a 100-as és a 120-as vasútvonal párhuzamosan halad, összesen négy vágány egymás mellett. Itt kis szerencsével kifoghatunk egy kisebb versenyt.

Nagyobb eséllyel lehet részünk előzésben, ha átlépjük a határt és Linz felé indulunk. (Bécs)-St. Pölten-Linz között a Westbahn négy vágánya többé-kevésbé párhuzamosan halad, a távolsági járatok a gyorsabb vonalon közlekednek, így Linzig biztosan belefutunk egy-két tehervonatba vagy regionális vonatba.

ICE 1 az ICE 3 ellen

ICE 1 előz

Egy hosszabb verseny egy ICE-T-vel

Verseny Würzburg és Rotterdam között. Az ICE kicsit lemarad, de pár perc után behozza a lemaradását.

Gőzmozdonyos nosztalgiavonat előzése

Tehervonat utolérése

Vonat az autó ellen

Talán a legemlékezetesebb verseny a Taxi című film harmadik részében volt, amikor a marseille-i taxisofőr utasát olyan gyorsan vitte, hogy még a francia TGV-t is lehagyta!

Jelenet a filmből

A videót figyelmesen nézve azonban láthatjuk, hogy a TGV hátrányban volt, hiszen nem a számára épített pályán haladt, hanem egy hagyományos fővonalon. Itt a sebessége "csak" 160 km/h, amit azért, bár szabálytalan, le lehet gyorsulni egy jó autóval. A filmben az autó nyeri ezt a kis versenyt.

A másik általam ismert jelenet egy francia filmben zajlott egy TGV és egy autó között. Itt a TGV már nem hagyta magát és játszva lehagyta ellenfelét.

Jelenet a filmből

A videó szerint ez a kis verseny az autót is igencsak megviselte.

4 komment

Címkék: németország érdekességek index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr4816560140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sncf 2021.05.14. 21:59:57

"A kétvágányú vasútvonalak mindkét vágánya alkalmas a kétirányú közlekedésre,"
A spanyol poszthoz írt kommentemben éppen erről is akartam írni, de ide most jobban illik.
Franciaországban ugyanis nem csak egyedi jelleggel fordulnak elő olyan nagyvasúti fővonalak, ahol a biztosító berendezés egyirányú közlekedésre van kiépítve. A bal vágányon az egyik, a jobb vágányon a másik irányba lehet közlekedni... Nyilván sokat lehet vele spórolni, de havária esetén a vonalon a közlekedés megszűnik. Ha mondjuk egy baleset, felsővezeték szakadás vagy a vontatójármű meghibásodása miatt az egyik vágány nem járható, a másikon csak egyirányú közlekedés tartható fenn, már ameddig van minek mennie.

gigabursch 2021.05.15. 06:41:00

Kelenföld-Nagytétény? 4 vágány ott is!

A legutolsó filmnek mi a címe?

@sncf:
Hoppá! Mennyire igazad van!

gigabursch 2021.05.18. 10:42:46

Nem gondolnám, hogy a TGV vonalak ne lennének kétirányúak.
( www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc )

Mindemellett tanulságos a sok-sok hozzászólás...
süti beállítások módosítása