HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (17) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (15) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (19) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (6) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (59) index2 (253) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (41) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (7) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (12) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (151) nápoly (3) németország (75) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (8) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (63) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2021.02.03. 21:36 Balogh Zsolt

Júniusban indul a RENFE fapados járata, az Avlo

Spanyolország 1992 óta építi nagysebességű vasúthálózatát, mely mára már több, mint 3100 km hosszúságban épült ki, megelőzve ezzel még a szomszédos Franciaország TGV-hálózatát is. Ám hiába a korszerű infrastruktúra, az akár 310 km/h sebességgel közlekedő vonatok és a kiterjedt hálózat, az utasszámok jócskán elmaradnak attól, melyet egy ekkora hálózat el tudna szállítani.

A RENFE, Spanyolország államvasútja nem törekedett a kínálati menetrendre, mindössze azért sikerült évről-évre jó eredményeket felmutatnia, mert a hagyományos vasúthálózat még ettől is rosszabb. A piacnyitás itt kopogtat már a küszöbön, ezért a RENFE is kénytelen lépni.

avlo, renfe, spanyolország, ave, nagysebességű vasútCsatoltan haladó Avlo motorvonatok Spanyolországban

Az utasszámok felpörgetésének egyik módja, hogy alacsonyabb szolgáltatási szintet biztosító, "fapados" járatokat is indít. Az ígéretes és hiánypótló szolgáltatás elindítását azonban a világjárvány miatt többször is elhalasztani kényszerültek, de 2021-ben már sikerül elindítani.

A RENFE olcsó, nagysebességű szolgáltatása Avlo márkanév alatt, a Covid-19 járvány okozta több mint egyéves késést követően a tervek szerint 2021. június 23-án végre elindul. A dátum kiválasztása sem véletlen, ezen a napon fogják megünnepelni ugyanis a RENFE alapításának 80. évfordulóját. A szolgáltatás eredetileg 2020. áprilisában indult volna, ám a turizmus nagymértékű visszaesése miatt több mint egy évvel elhalasztották a tervezett indulást.

avlo, renfe, spanyolország, ave, nagysebességű vasútAz Avlo szerelvény grafikája

Az első jegyeket január 24-én elkezdték értékesíteni, a Madrid és Barcelona közötti 630 km-es utazás alapdíja 5 euró, ez három hétig, február 14-ig érhető el. A jegyeket eleinte csak az Avlo weboldalán lehetett megvásárolni, majd február elejétől elérhetővé váltak a RENFE csatornáin keresztül is. A RENFE egy induló szolgáltatást tervez napi négy oda-vissza útra Madrid, Barcelona és Figueres között, hozzátéve, hogy a menetrend módosítható a kereslet tükrében.

Az Avlo öt módosított Talgo 112 sorozatú motorvonatból álló flottát üzemeltet, amelyek egyenként 438 utas befogadására képesek. A nagysebességű RENFE flotta többi részéhez hasonlóan ezek is igazoltan megfelelnek a szigorúbb higiéniai előírásoknak, és megújuló forrásokból származó energiával működnek majd. A vonatok a RENFE fehér flottaszíne helyett lila fényezést kaptak, így feltűnően kilógnak majd a megszokott hagyományos vonatok közül.

A "fapados" utastér

A "fapados" nagysebességű vonatokat a francia SNCF is vezette be már több viszonylaton is. A francia szolgáltatás azonban több korlátozást is tartalmaz az alacsonyabb árért cserébe: sűrűbbre székezett vonatokat használnak, korlátozzák a felvihető csomagok számát és bizonyos esetekben a belvárosi pályaudvarok helyett külvárosi, olcsóbb állomásokat szolgálnak ki. A Brüsszel felé közlekedő Izy ráadásul útja egy részét nem is nagysebességű pályán teszi meg, így a menetideje is hosszabb a normál TGV-khez képest. A RENFE Avlo szolgáltatásáról egyelőre még nem érkeztek ilyen hírek, az ország eltérő nyomtávolságú hagyományos vasúthálózata miatt sem az útvonal, sem a végállomás nem változtatható meg a normál AVE vonatokhoz képest.

A szolgáltatás kezdetben Puerta de Atocha, Guadalajara-Yebes, Calatayud, Zaragoza-Delicias, Lérida Pirineos, Camp de Tarragona, Barcelona Sants, Girona és Figueras-Vilafant állomásokat fogja kiszolgálni.

A menetidő Madrid és Barcelona közötti közvetlen járattal 2 óra 30 perc lesz a 630 km-es útvonalon. Ez 252 km/h-s átlagsebességet fog jelenteni, a szerencséseknek mindössze 5 euróért!

Az értékesítést megkezdődően az első 24 óra alatt 100 ezer jegyet adtak el, ami mindenképpen kedvező startnak mondható.

Források

* www.railwaygazette.com - RENFE’s Avlo high speed service to launch in June
* Az Avlo hivatalos oldala

Szólj hozzá!

Címkék: spanyolország nagysebességű vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9416415138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása