HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (2) alex (1) állatok (2) állomás (7) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (15) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (73) autó (2) autómúzeum (3) ave (10) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (8) bécsújhely (3) belgium (3) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (17) érdekességek (54) euronight (3) európa (1) filmek (5) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (59) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) görögország (1) gőzmozdony (9) gysev (1) hajó (7) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (39) index2 (202) india (4) innsbruck (4) interrail (12) izrael (1) japán (7) jbss bahn (13) jövő (2) kanton (1) kastély (7) kecskemét (15) kenya (1) kína (32) kindertojás (2) kisvasút (9) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) linz (1) Linz (2) madrid (9) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (33) mallorca (7) marokkó (2) mercedes (1) metró (6) mittenwaldbahn (6) modellvasút (10) monaco (1) münchen (77) múzeum (37) nagysebességű vasút (121) nápoly (3) németország (65) nürnberg (11) öbb (9) olaszország (32) oroszország (2) párizs (10) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (3) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (5) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (3) siemens (1) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (52) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (2) szaud-arábia (1) szlovénia (9) s bahn (16) talgo (6) tarragona (1) TEE (8) terepasztal (7) tgv (33) tibee (3) törökország (2) trieszt (2) USA (12) vasútállomás (9) velence (6) vendégposzt (2) villamos (8) virágok (1) virtuális vasút (9) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) Címkefelhő

2020.09.19. 02:36 Balogh Zsolt

High Speed 2 - az építkezés hivatalosan is megkezdődött

Több, mint 10 éve annak, hogy először hallhattunk Anglia új nagysebességű vasútvonaláról, a High Speed 2 vonalról. A HS2 célja, hogy gyorsabb összeköttetést teremtsen az északi nagyvárosok és London között, nem mellesleg tehermentesítve a meglévő vasútvonalakat is. Egy ilyen nagy beruházás tervezése és kivitelezése nem megy egyik percről a másikra, hosszas társadalmi és politikai egyezkedés követte a program kihirdetését, míg végre elérkezhetett 2020. szeptembere és az építkezés hivatalosan is megkezdődhetett.

35229_gbhs2constructionprimeminister_427073_crop.jpgFelsorakoztak az építők

A vasútvonal építését több szakaszra bontották, legelőször a London-Birmingham közötti 225 km-es rész készül el, majd folytatódik tovább Leeds és Manchester felé.

A vasútvonal térképvázlata

Műszaki jellemzői

A vasútvonal két vágánnyal épül meg, a villamosítási rendszer 25 kV 50 Hz lesz felsővezetékről, szemben az Angliában sok helyen alkalmazott alsósínes egyenáramú rendszertől. A 225 km hosszúságú vasútvonalon a legnagyobb sebesség 360 km/h lesz, de kezdetben csak 330 km/h sebességet alkalmaznak majd. A menetidő a két végállomás között várhatóan 40 perc lesz.

Mint korábban is említettem, ez a vasútvonal csak az első darabkája az országos nagysebességű hálózatnak. Londontól délre már üzemel a HS1, mely a Csatorna-alagúton át kapcsolatot biztosít Párizzsal, Brüsszellel és Amszterdammal. A második ütem pedig további északi városokat fog bekapcsolni a hálózatba. Teljes kiépülése esetén 530 km hosszúságú lesz.

A High Speed ​​2 projektgazdája, a HS2 Ltd a projekt 225 km-es első fázisának fő munkáinak szimbolikus kezdetét szeptember 4-ére jelölte meg, megjegyezve, hogy a vállalkozói az engedélyezési-, tervezési- és előkészítési munkákról a teljes kivitelezés felé tartanak.

A bejelentés nyomán a Közlekedési Minisztérium áprilisban kiadta a hivatalos értesítést.

"A HS2 áll terveink középpontjában, és mivel az építkezés hivatalosan is folyamatban van, mintegy 22 000 új munkahely létrejötte várható" - mondta Boris Johnson miniszterelnök. „Hazánk közlekedési hálózatának gerinceként a projekt létfontosságú lesz a városaink közötti kapcsolatok erősítésében. De a HS2 transzformációs potenciálja még ettől is tovább megy. Több száz gyakornoki és több ezer szakképzett munkahely megteremtésével a HS2 beindítja a gazdasági növekedést, és az elkövetkező évek során segít egyensúlyba hozni a lehetőségeket ebben az országban. ”

Az építkezés az állomásokkal és az alagutakkal kezdődik, majd a viaduktok és a hidak, végül a felszíni munkálatok következnek. Ez azt jelenti, hogy a munkálatok az állomások helyszíneire, az Old Oak Common állomás, az M25, a Calvert és a Streethay főbb építési területeire összpontosul.

A Közlekedési Minisztérium és a HS2 Ltd. az első fázis költségeit most 35–45 milliárd fontra becsüli (400 Ft-os fontárfolyammal számolva ez mintegy 14 000-18 000 milliárd forint). A nyugat-londoni Old Oak Common és a Birmingham Curzon Street közötti személyszállítási szolgáltatások várhatóan 2029 és 2033 között kezdődnek, a teljes értékű járat az első szakaszon London Eustonból 2031 és 2036 között fog leközlekedni.

Felmerülhet a kérdés, hogy miért ilyen drága ez a beruházás? A költségeket jelentősen növeli, hogy a vasútvonalat sűrűn lakott vidéken kell átvezetni, ráadásul két nagyváros városközpontjához a lehető legközelebb bejuttatni. A költségek nem csak a vasútépítést, hanem a meglévő állomások jelentős bővítését és átépítését is tartalmazza, mindezt brit árakon számolva.

A HS2 építése Birminghamben (kép forrása: Wikimedia Commons)

"A lapátok a földbe süllyedése ennek az új vasútnak a biztosítására munkahelyek ezreit jelenti hazánk infrastruktúrájának jövőjében" - mondta Grant Shapps közlekedésért felelős államtitkár. "Ez a fantasztikus pillanat az, amire Észak- és Közép-Kelet-Európában vezetők szorgalmaznak - lépéseket kell tennünk hazánk életszínvonalának emelésére a vasútjaink kapacitásának növelésével, a régióik közötti kapcsolatok javításával és a jólét terjesztésével."

Darren Caplan, a Vasúti Ipartestület vezérigazgatója elmondta: „A HS2 fantasztikus hosszú távú lehetőség az Egyesült Királyság számára, munkahelyeket és befektetéseket kínál az egész ország városainak és közösségeinek, az Egyesült Királyság 10 nagyvárosából nyolcat összekötve, mely 25 állomást szolgál ki és mintegy 30 millió embert érint. Ez nélkülözhetetlen a gazdaság számára, ösztönözni fogja a gazdasági növekedést is. ”

Jude Brimble, a GMB szakszervezet nemzeti titkára elmondta, hogy „az építőipar küzd, és a mai bejelentés nagyon szükséges lökést jelent munkavállalók ezreinek és a tágabb ellátási láncnak. Ugyanakkor létfontosságú, hogy a fő építési munkák megkezdését biztonságosan és tisztességesen kezeljék, és a munkavállalók számára egyértelmű lehetőségek legyenek a kérdéseik meghallgatására, ha aggályok merülnek fel. Ezért a GMB arra törekszik, hogy kapcsolatba lépjen a HS2 vállalkozóival annak biztosítása érdekében, hogy ez a vasút világszínvonalú legyen. ”

Manuel Cortes, a TSSA szakszervezet főtitkára ezt visszhangozta, mondván, hogy „a HS2-nél minden állásra jelentkezőnek a legjobb szerencsét kívánjuk, és természetesen arra is bátorítjuk őket, hogy csatlakozzanak TSSA családunkhoz, mivel mi vagyunk a vasúti szakszervezetük. Nagyon várom, hogy a [munkavállalók a ] fedélzeten legyenek.”

Old Oak Common állomás látványterve

A fúrópajzs, mely a HS2 Florence nevet kapta (Florence = Firenze)

A vasútvonal térképvázlata (kép forrása: Wikimedia Commons)

Forrás

* A Railway Gazette High Speed 2 main works construction officially begins című cikke

1 komment

Címkék: anglia index2 hs2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr8116201498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NAR 2020.09.19. 21:40:59

A Brexit után is európai szabványra építik a vasútjukat :-)
Viszont ezt a mondatot nem egészen értem: "Ez a fantasztikus pillanat az, amire Észak- és Közép-Kelet-Európában vezetők szorgalmaznak" - valami kimaradt, vagy arról van szó, hogy lengyel és román vendégmunkások fogják építetni a vasutat?