Ha Japán vasútjára gondolunk, legtöbbünknek a nagysebességű Sinkanszen vonatok jutnak az eszünkbe. Ám a szigetországban nem csak a szuperexpresszek közlekednek, a nagyvárosokat széltében és hosszában keresztülszelik az elővárosi vonatok és a metrók sínpárjai is.
Elővárosi motorvonatok Japánban (kép forrása: www.japan-guide.com)
Japán nagyvárosai, Tokió vagy Oszaka élete elképzelhetetlen lenne a városi és az elővárosi vonatok nélkül. Csúcsidőben egymást érik a különféle motorvonatok, hogy dolgozók millióit szállítsák a munkahelyükre vagy az otthonukba.
A sűrű vasúthálózat fejlesztése már rég átlépte azt a szintet, hogy egy- és kétvágányú vonalakról beszéljünk, nem ritkák a négy-, sőt ennél is többvágányú vasútvonalak sem. Ha pedig egy ilyen vonalat közút is keresztez szintben, akkor készüljünk fel a szinte végtelen várakozásra.
Vasúti átjáró Japánban
Ebben az oszakai vasúti átjáróban a közút nyolc vágányt keresztez, a sorompó 40 percig! tart zárva, mire elfogynak a vonatok. Ezután egy mindössze 25 másodperces szabad jelzés következik, majd ismételten megindul a forgalom.
Az átjáró a Google térképén
Szerencsére a gyalogosok választhatják a felüljárót is a vágányok feletti átkeléshez, az autósoknak viszont a kerülő, vagy a hosszú várakozás marad csupán...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Berelhetoreklamfelulet 2018.01.25. 08:13:55
Pontosan 2 azaz 2 vágány elég kéne legyen ahhoz, hogy fennakadás mentes legyen a vasúti forgalom egy normál szakaszon. Ahol ennél több kell, ott komoly tervezési problémák vannak.
Mad Mind 2018.01.25. 12:39:04
Mivel sok magántársaságnak van saját vágánya, plusz vannak olyan vonalak, ahol 2-4 percenként jön vonat, nem megoldható 10+ vonal futtatása 2 vágányon.
Ott is vonják össze amit lehet, de 2 vágány nem elég, sűrű forgalomhoz.
Mad Mind 2018.01.25. 12:54:23
Kis kiegészítés a streetview nézet. https://www.google.hu/maps/@34.7383468,135.5034893,3a,75y,84.49h,64.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1seCXb-PS8lmUCAUP41iZZSw!2e0!7i13312!8i6656
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2018.01.26. 00:20:44
Nem kell Japánig menni ahhoz, hogy forgalmas többvágányú vasútvonalakkal találkozzunk, már Németországban is sok négy, sőt hatvágányos vonal van a nagyvárosok körül.
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2018.01.26. 00:21:24
Berelhetoreklamfelulet 2018.01.29. 14:43:18
Azért közút kicsit más.
Normál esetben ott is elég amúgy a 2 sáv, az utak túlnyomó többsége 2sávos, egyedül az autópályákra jellemző a több sáv.
Nyilván egy annyira forgalmas helyen ha csak 1 sáv lenne, egy baleset nagyon nagy dugót okozna(így is dugót okoz több sávval, ha nem lenne másik sáv mi lenne?).
Megy ugye személy forgalom, mindenki úgy megy kb. ahogy akar, kamion 100al se araszol, a bmw-s meg tolja 160-al, 1sávval nem igazán lenne kivitelezhető.
De a vasút az irányított közlekedés. Minden vonat mehet (ne) a maximálisan megengedett sebességgel, ha erre nem képes, ütemezhető lenne, hogy elengedje a gyorsabbat.
Persze magán vasutak miatt érthető a helyzet, de normál esetben elégnek kéne lennie a 2 sávnak, max 4 ha hagyunk 2 lassú sínpárt de 8?
Greg36 2018.01.29. 19:45:59
nyelv-ész 2018.02.01. 15:54:26
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2018.03.06. 09:52:17
Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2018.03.06. 11:46:39
Mad Mind 2018.03.07. 07:37:13
Köszi, bár a 2 vágány elég mindenre kijelentésre vonatkozott a válaszom, nem erre az átkelőre.
seigyo_zoufukuki · densha.blog.hu 2018.11.22. 14:49:50
youtu.be/P_9od7CwE-Y?t=506