HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Friss topikok

Címkék

afrika (6) agv (1) alagút (7) alex (1) állatok (2) állomás (14) alpok (1) alstom (1) amerika (2) amszterdam (1) anglia (17) április elseje (2) argentína (1) arosa (1) augsburg (4) ausztria (86) autó (2) autómúzeum (4) ave (16) avlo (1) ázsia (4) baden-württemberg (2) bajorország (60) baleset (2) barcelona (12) barlang (2) bayernticket (27) bécs (9) bécsújhely (3) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (1) bloginfo (3) bob (6) bombardier (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (1) caf (1) commons (1) csehország (14) dánia (1) dél-korea (2) desiro (1) deutsche bahn (18) egyiptom (3) éjszakai vonat (1) elon musk (2) érdekességek (58) euronight (3) európa (3) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (4) franciaország (71) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (5) görögország (2) gőzmozdony (11) gysev (1) hajó (8) híd (1) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) ic (2) ice (18) iho.hu (1) index (57) index2 (248) india (4) innsbruck (4) interrail (13) izrael (1) japán (10) jbss bahn (13) jövő (2) kalifornia (4) kanton (1) kastély (7) kecskemét (18) kenya (1) kína (40) kindertojás (2) kisvasút (10) kombinált szállítás (2) konténer (1) könyv (3) kötélvasút (6) különleges vasút (4) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (2) linz (1) madrid (11) magánvasút (2) maglev (6) magyarország (35) mallorca (7) marokkó (3) menetrend (1) mercedes (1) metró (8) milánó (3) mittenwaldbahn (6) modellvasút (11) monaco (1) münchen (78) múzeum (39) nagysebességű vasút (149) nápoly (3) németország (74) nürnberg (11) nyomtáv (1) öbb (11) olaszország (45) oroszország (3) ouigo (1) párizs (12) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (4) prága (9) puchberg (7) railjet (9) regionalzug (15) rekordok (3) rendezőpályaudvar (5) repülés (6) rhb (2) s-bahn (8) salzburg (5) semmering (4) siemens (2) sikló (1) sinkanszen (3) skoda (1) söll (1) spanyolország (62) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (8) svájc (19) svédország (4) szaud-arábia (1) szeged (1) szlovénia (9) s bahn (16) tajvan (1) talgo (7) tarragona (1) TEE (9) terepasztal (8) tgv (38) tibee (4) tibet (1) törökország (2) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (1) USA (20) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (2) villamos (9) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (1) westbahn (1) Windischgarsten (4) würzburg (1) zürich (1) Címkefelhő

2013.06.27. 15:54 Balogh Zsolt

A Vectron!

Münchenben található a Krauss-Maffei gyára, mely többek között mozdonyokat is gyárt. Így Münchenben és környékén kis szerencsével akár próbázó prototípus vagy nullkilométeres mozdonnyal is össze lehet futni!

Mivel nekem nincs időm a sín mellett várakozni, ezért elmentem a Krauss gyárához, hátha elcsípek egy Siemens Vectront, mely a Siemens Taurus (Magyarországon mint MÁV 1047 sorozat, vagy új nevén mint MÁV 470 sorozat ismert) váltótípusa lesz. Korábban már láttam többet is az SNCB színeiben az állomáson és a gyár udvarán, de lefotózni nem sikerült.

vectronA Siemens Vectron mozdonya Münchenben a Krauss gyár udvarán

Sajnos a gyár csalódást okozott, ugyanis a teljes terület felér egy erőddel! Szinte karnyújtásnyira voltam a mozdonytól, de a falak, a kerítésre felfuttatott növényzet és a bejárat ügyes elhelyezésével megoldották, hogy esélytelen legyen lefotózni a mozdonyt vagy bármi egyebet. Az S-bahn peronjáról pedig a magas zajvédő fal akadályozta meg, hogy legalább a gyárról jó kép készülhessen.

vectronA Krauss-Maffei gyára Münchenben

A szabadságom alatt Magyarországon a hazautamon is összefutottam vele, de annyira váratlanul ért, hogy fotó itt sem készült... Először Albertirsán láttam egyet a vonatablakból Kecskemét felé, majd Kőbánya felsőn egy tehervonat élén...

Szerencsére Gábor barátom felhívta rá a figyelmem, hogy szombaton a múzeumok éjszakáján a Magyar Vasúttörténeti parkban is megtekinthető lesz, így egyértelmű volt, hogy oda is el kell látogatnom a barátnőmmel a szabadság alatt!

Az elképzelés félig össze is jött, ugyanis sajnos későn értünk oda, így sok idő nem maradt a bámészkodásra. De azért a fotó csak összejött!

vectronA Vectron a Múzeumok éjszakáján a Vasúttörténeti Parkban

De mit is érdemes tudni erről a mozdonyról?

A Siemens Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Az EuroSprinterekből több mint 900 db-ot gyártottak, napjainkban mindennapos mozdonynak számítanak Németországban, Ausztriába,, Svájcban, Olaszországban, Dániában, Magyarországon, Romániában, Görögországban és még ki tudja hol Európán belül.

A Siemens az új típust a legkülönfélébb vontatási igényekre fejlesztette ki. Ezek a járművek belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A mozdonyok különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítménnyel, több feszültséggel, egy és kétáramrendszerrel (AC, DC), illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtással is megvásárolható lesz Az új mozdonytípus a 2010-es InnoTrans vasútijármű világkiállításon, szeptember 21-és 24 között volt látható először a nagyközönség számára. Legközelebbi rokona az SNCB 18 sorozat, melyből 120 db-ot gyártottak a Belga Államvasutaknak.

Jelenleg több vasúttársaság is érdeklődik a mozdony iránt, emiatt a tesztek folyamatosan zajlanak. Megjárta már Svédországot is, ahol a nagy hidegben kellett helyt állnia, de járt már Angliában is a Csatorna-alagút alatt. Első vásárlója az MRCE társaság, mely mozdonyok bérbeadásával is foglalkozik. Tengerentúli exportra szánt változata az ACS-64, melyet az USA-ban gyártanak az Amtrak részére.

A Vectron az első mozdony Európában, amelyik rendelkezik az európai vasutak átjárhatóságáról szóló 2008/57/EK irányelv és a kapcsolódó ún. nagysebességű TSI (Interoperabilitási Technikai Specifikáció) szerinti megfelelőségi tanúsítvánnyal. Ennek alapján valamennyi EU tagállamban megkaphatja a típusengedélyt.

vectronHatározottan karakteres mozdonyról van szó!

A magyarországi próbák során a MIREL berendezés hitelesítését végezték el. A mozdonyvezetők képzése már zajlik, így elképzelhető, hogy a jövőben Magyarországon is gyakori típus lesz!

A mozdonyról további érdekességek jóval bővebben és hosszabban a magyar Wikipédia Siemens Vectron szócikkében lehet olvasni.

A park többi érdekességéről pedig majd a következő cikkben írok!

Szólj hozzá!

Címkék: münchen füsti


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr75379909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása