HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: @Balogh Zsolt: B++++++ Ááá... Amúgy tök jó volt szakmai ismeretátadás érdeklődőknek témakörben..... (2024.04.01. 15:45) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Pillants a naptárra! ;) (2024.04.01. 13:39) Küszöbön a magyar Railjet
  • gigabursch: Egy 2008-as fotó, hogy 2024-ben leplezik le? (2024.04.01. 07:43) Küszöbön a magyar Railjet
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • gigabursch: Esetleg egy teljes ár összehasonlítást lehetne kérni tőled? Idők, költségek, stb... Vonat, kocsi, ... (2024.04.18. 09:52) Hazaút Párizsból
  • NAR: @Balogh Zsolt: Teljesen hihető volt, hogy csak azért is "magyar" kocsit tesznek Railjet-re :-) Csa... (2024.04.02. 11:47) Küszöbön a magyar Railjet
  • Balogh Zsolt: @OKdoki: A kérdésedre nem lehet egyszerű választ adni. A 160 km/h az afféle "határsebesség", attól... (2024.03.16. 22:42) A magyarországi nagysebességű vasutak története
  • Balogh Zsolt: @gigabursch: Több forrás is említette ezeket a számadatokat. Nem lehetséges, hogy az eltérést pusz... (2024.03.12. 21:28) A Schwazi Ezüstbányában
  • gigabursch: Ügyes! (2024.03.05. 13:02) Vonat a vonaton

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (4) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (4) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (67) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (84) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (16) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (5) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (43) nagysebességű vasút (175) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (20) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (16) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (4) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) usa (1) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2013.06.26. 23:50 Balogh Zsolt

Kecskeméti érdekességek

2013 júniusában Kecskeméten töltöttem a szabadságomat. A Budapest-Kecskemét utat oda-vissza összesen négyszer tettem meg és várakozás közben próbálgattam az új fényképezőmet is! Szerencsém volt, mert az elmúlt években az állomás forgalma nagyon lecsökkent, de most a pár nap alatt igazán változatos járműparádé volt Kecskeméten!

kecskemét állomásKecskemét állomása 2013-ban (Az állomásról korábban írt wiki cikkem itt található)

Korábban a megyeszékhelyre öt irányból futottak be a vonatok, és a pályaudvar teherforgalma is nagyobb volt. Megfordult itt Bzmot és Mdmot is, melyek a mellékvonalakon közlekedtek. A fővonalakról InterCity, gyorsvonat, személyvonat és tehervonat érkezett ide V43 sorozatú mozdonyokkal, a kocsirendezést pedig egy M28-as, egy V46-os és több M44-es is segítette. Ritkán, de előfordult V63-as és M41-es is átutazóban. Majd a kamionszállítók élére MÁV 1047-es került és megjelentek az orosz motorkocsik is. Így látnivaló mindig akadt bőven!

kecskemét bzmotBzmot motorkocsi két mellékkocsival 2003-ban 18 óra 22 perckor, a mellékvonalak csak gazdaságtalanul üzemeltethetőek?

De a 2007-es, majd a 2009-es vonalbezárások, majd a folyamatos járatritkítások és selejtezések miatt a változatosság és a forgalom jelentősen lecsökkent. 2007-től már nem jár Bzmot Fülöpszállásra, 2009-ben pedig a lajosmizsei vonatok is elbúcsúztak. Az Mdmotokat az orosz ikermotorkocsik váltották le, a ceglédi személyvonat pedig megszűnt, a kiskunfélegyházit pedig összevonták a bajai interrégióval. Később a lajosmizsei vonatközlekedés visszatért, de a járatok száma jócskán lecsökkent.

kecskemet gyorsvonat bmx kocsiGyorsvonat bmx kocsikkal, akkoriban a szegedi vonal jellemző járműve volt a motorvonatokból kimaradt betétkocsikból összeállított szerelvény

A 2006-os újdonsága lett az ún. Hibrid-IC, mely egyaránt továbbított IC és gyorsvonati kocsikat. Bár az utasok jobban jártak, hiszen óránként ütemesen jártak InterCityk és gyorsvonatok mindkét irányba (még ha ez ténylegesen egy vonat is volt), a vonal változatossága csökkent, a leggyorsabb eljutás menetideje pedig tovább nőtt!

A válság hatására a teherforgalom is szinte eltűnt, így állomási tartalékra sem volt szükség többé már. 2012 decemberében a Rola forgalom is megszűnt...

kecskemet máv 1047 rolaMÁV 1047 sorozatú mozdony RoLa vonattal, a kép érdekessége, hogy bár nem épp jó minőségű, mégis egy magazin címoldalára került!

De az állomásépülete is folyamatosan épül le, az étterem már rég megszűnt, a játékterem 2012-ben, az újságos 2013 elején, a kocsma pedig 2013 közepén zárt be. Így ma már csak egy büfé áll az utasok rendelkezésére. A négy pénztárablakból csak kettő tart nyitva, bankkártyát egyik sem fogad el (bár K&H bankautomata van az állomás területén), mindez egy 114 ezer fős megyeszékhely főpályaudvarán!

Tavaly decemberben, majd idén márciusban teljesen kihalt állomás fogadott, miután leszálltam az óránként járó hibrid-IC-ről. A vágányokon sehol nem várakozott tehervonat, de még teherkocsi sem, a fűtőház is teljesen üres volt. A mellékvonalakra elég egy szóló Bzmot is, míg a többi irányba a már említett orosz motorkocsik járnak. Szomorú és lehangoló állapot ez, főleg, hogy Kecskemét egy megyeszékhely és vasúti csomópont egyben...

kecskemét személyvonatA ceglédi szeméyvonat, azóta már ez is megszűnt...

kecskemét MÁV M46 MÁV V46MÁV M46 és MÁV V46 munkára várakozva az állomáson

Most pedig következzék néhány fénykép a közelmúltból, arról, hogy mi maradt itt a régi dicső forgalomból és mire is számíthatunk a közeljövőben.

kecskemét bzmotSzóló Bzmot motorkocsi a lajosmizsei vonal kiszolgálására

kecskemét MÁV 6341 uzsgyiMÁV 6341 sorozatú motorvonat

kecskemét MÁV V43 hibrid ICA Hibrid-IC indulása Szeged felé, ezen a napon szokatlan módon az első vágányról

kecskemét traxx db 290 MMVMagánvasúti mozdonykavalkád

kecskemét MMVElső versenyző: az MMV Magyar magánvasút dízelmozdonya

kecskemét Railpool TRAXXA Railpool magántársaság TRAXX mozdonya

kecskemét DB 290A trió harmadik tagja: a DB 290 sorozatú dízelmozdony

A forgalom azonban kezd visszatérni, hála a Mercedes gyárnak, mely vasúton szállítja az autóalkatrészeket és a kész autókat. A gyárral pedig új járművek is megjelentek: az iparvágány kiszolgálását a DB 290 sorozatú mozdonyai látják el, a kész tehervonatokat pedig a Rail Cargo Hungaria Taurusai vontatják tovább Németország felé (persze előfordulhat MÁV TRAXX vagy magánvasúti jármű is).

kecskemét Rail Cargo Hungaria Mercedes tehervonatA Rail Cargo Hungaria is befut a Mercedes tehervonatával...

kecskemét Rail Cargo Hungaria Mercedes tehervonat... mely olyan hosszú, hogy a vége már nem is látszik!

Szólj hozzá!

Címkék: kecskemét


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr935379840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása