2012 november 19-én Müncheni Hauptbahnhof felé haladva Donnersbergerbrücke S-Bahn megállónál egy érdekes gépre lettem figyelmes. Teljesen hófehér színű, négytengelyes, modern mozdony volt. Először azt hittem, hogy az új Siemens Vectron az, de a formája valami egészen mást sejtetett. Leszállás után, majd a hídról jobban szemre véve kiderült, hogy ez bizony a Bombardier TRAXX mozdonycsalád dízel tagja!
A mozdony teljes pályaszáma: DB 285 103-8.
Bombardier dízel-TRAXX a Müncheni főpályaudvaron...
...és a másik oldalról is egy kép
A TRAXX1 és TRAXX2 mozdonyokban még nem volt lehetőség a dízel verzióra, mert nem volt elég hely az üzemanyagtartálynak és nem volt helye a dízelmotor levegőbeszívásának. A TRAXX 3. változatában ezek már megvalósultak, a mozdony középső része akár villamos, akár dízel üzemmel is megrendelhető, így elhárult az akadály. Elméletileg utólagos átalakítás is lehetséges.
Az új mozdonysorozatból először a metronom magánvasúttársaság rendelt a dízel-üzemű Hamburg–Cuxhaven-vasútvonalhoz. A CB Rail társaság 10 darabot rendelt tehervonati célokra, melyek 2008-ban készültek el 285-ös sorozatként. A mozdony erőforrása egy 2200 kW teljesítményű MTU 16V 4000 R41L dízelmotor.
Utolsó kommentek