HTML

Vonattal? Természetesen!

Én nagyon szeretek vonattal utazni, ami sok ember számára teljesen érthetetlen. Szeretném az olvasóknak megmutatni, hogy vonattal is érdemes útra kelni, akár külföldre is. Vannak saját utazás leírások, de be szeretnék mutatni olyan lehetőségeket is, melyek kevésbé ismertek. A hagyományos vonatok helyett igyekszem majd megírni az újdonságokat a nagysebességű vasúti közlekedés világából, de lesznek még elfeledett technikatörténeti érdekességek és múzeumok is. Megpróbálom bizonyítani, hogy a vonat sokszor akár a repülő vetélytársa is lehet árban, kényelemben, sőt eljutási időben is! Továbbá néha olvashattok a kedvenc játékomról, a JBSS Bahnról is egy-két rövidebb cikket. Rendszere frissítést nem ígérek, de azért néha nézzetek be hozzám! A bloghoz jó szórakozást kívánok minden Kedves Olvasónak! Balogh Zsolt

Utolsó kommentek

Friss topikok

Címkék

1000 mm (1) 18+ (1) 9euroticket (2) afrika (7) agv (1) alagút (10) alex (1) állatok (2) állomás (21) alpok (1) alstom (3) amerika (2) amszterdam (1) anglia (20) április elseje (3) argentína (1) arosa (1) atomenergia (1) augsburg (4) ausztria (125) autó (3) autómúzeum (4) ave (21) avlo (1) ázsia (5) baden-württemberg (2) bajorország (60) balaton (1) baleset (3) barcelona (12) barlang (3) bayernticket (27) bécs (11) bécsújhely (4) belgium (4) berchesgaden (2) berlin (2) bloginfo (3) bob (6) bombardier (2) bordeaux (1) botanikus kert (4) brenner hágó (3) budapest (4) busz (2) caf (1) commons (2) covid (2) csalagút (1) csehország (16) dánia (1) dél-amerika (1) dél-korea (3) desiro (1) deutsche bahn (24) egyiptom (4) éjszakai vonat (4) elon musk (3) érdekességek (66) euronight (3) európa (8) filmek (6) finnország (1) fogaskerekű (5) franciaország (83) freilassing (1) füssen (4) füsti (1) gaudi (3) genova (8) görögország (2) gőzmozdony (13) gysev (1) hajó (8) heide volm (2) híd (3) hollandia (6) horvátország (2) hs2 (1) hyperloop (2) ic (2) ice (20) iho.hu (1) index (100) index2 (313) india (4) innsbruck (5) interrail (15) interurban (1) izrael (1) japán (12) jbss bahn (15) jövő (2) kalifornia (4) kanada (1) kanton (1) kaposvár (1) kastély (7) kecskemét (20) kenya (1) kína (46) kindertojás (2) kisvasút (14) kombinált szállítás (3) konténer (1) könyv (3) koralmbahn (3) kötélvasút (9) kufstein (1) különleges vasút (5) las vegas (2) lego (3) lengyelország (4) ligeti (6) lindau (2) Linz (1) linz (3) lisszabon (1) london (2) madrid (12) magánvasút (3) maglev (6) magyarország (38) mallorca (7) marokkó (3) marseille (1) menetrend (3) mercedes (1) metró (11) mexikó (1) milánó (6) mittenwald (3) mittenwaldbahn (8) modellvasút (15) moldova (1) monaco (1) motorvonat (2) mozdony (4) münchen (79) múzeum (42) nagysebességű vasút (174) nápoly (4) németország (91) nightjet (2) nürnberg (11) nyomtáv (3) öbb (21) olaszország (57) oroszország (3) ouigo (1) párizs (17) peking (1) pendolino (2) plzeň (3) porsche (3) portugália (5) prága (9) puchberg (7) railjet (15) regionalzug (15) rekordok (4) rendezőpályaudvar (5) repülés (9) rhb (2) s-bahn (9) salzburg (6) segítség (1) semmering (4) siemens (3) sikló (1) sinkanszen (5) skoda (1) söll (1) sopron (1) spanyolország (72) spital am pyhrn (2) st. pölten (5) strassbourg (1) stuttgart (10) svájc (24) svédország (4) szaud-arábia (3) szeged (2) szlovénia (10) szurdok (1) s bahn (16) tajvan (1) talgo (8) tarragona (1) TEE (9) teherfuvarozás (5) terepasztal (11) texas (1) tgv (45) tibee (7) tibet (1) (1) törökország (5) train simulator (1) trieszt (2) ukrajna (3) USA (33) v43 (1) vasútállomás (9) vasútvonal (1) velence (7) vendégposzt (5) villamos (11) virágok (1) virtuális vasút (9) vonatjegy (2) webkamera (1) wendelstein (1) westbahn (4) Windischgarsten (4) würzburg (1) zillertal (5) zürich (2) Címkefelhő

2015.09.11. 12:26 Balogh Zsolt

Vonatlesen Spanyolországban

Spanyolország tengerparton futó vasútvonalai, kietlen sziklás pusztaságai, a szikrázó napsütés, na és persze a változatos vonatforgalom tálcán kínálja magát a vonatfotózáshoz. A nagyvárosok környéki elővárosi vonatok és a közéjük keveredő távolsági- és nagysebességű járatok biztosítják az állandó fotótémát az idelátogató vasútbarátoknak.

barcelonaRENFE 450 sorozatú emeletes elővárosi vonat Vilanova i la Geltrú felé a Mediterrán korridoron

A spanyol H0-s terepasztal megtekintése után az irányt Vilanova i la Geltrú felé vettem, ahol Katalónia legnagyobb vasúti múzeuma található. Míg a nyitásra vártam, tettem egy kört a környéken néhány fotó kedvéért.

Ezekből következzék most egy kisebb válogatás.

RENFE 450 sorozat mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúVonatlesen Spanyolországban. A tengerparti vonalak és a napsütés adja magát egy jó vonatfotózáshoz!

A Barcelona-Tarragona közötti vasútvonal szinte végig a tengerpartot követi, miközben sziklás meredélyek és szabadstrandok mellett halad el. A magas partot a tenger folyamatosan pusztítja, így változatosabbnál-változatosabb sziklaalakzatok szegélyezik az egész vonalat. Ezen a vonalon az egyszerű utazás is hatalmas élmény: ahogy a vonat az alagutakból kitör a napfényre, a töltést pedig ezután szinte a tenger hullámai csapdossák. Majd ismét alagút vagy épp bevágás, pálmafák... Ha pedig tiszta a kilátás, akkor elénk tárul a Földközi-tenger gyönyörű kék színe! 

RENFE 450 sorozat mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúAz első fotóhely, a sziklás környezet a tengerrel remek hátteret biztosít ennek a RENFE 450 sorozatú emeletes elővárosi vonatnak

RENFE civia mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúA spanyol CAF és a német Siemens közös termékei: két Civia villamos motorvonat száguld a tengerparton  Vilanova i la Geltrú irányába

RENFE 450 sorozat mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúRövid időn belül a korábban látott emeletes villamos motorvonat is visszafordul Barcelona felé

barcelonaRENFE 447 sorozatú távolsági villamos motorvonat

RENFE 130 sorozat, talgo, nagysebességű vonat, mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúÉs végre egy igazi távolsági motorvonat! A RENFE 130 sorozatú, nyomtávváltásra is képes Talgo útban Valencia vagy épp Alicante felé. A motorvonat legnagyobb sebessége normál nyomtávolság esetén 250 km/h, széles nyomtávolság esetében "csak" 220 km/h.  Ezt a sebességet itt, a tengerparti vonalon bizony ki is használja!

RENFE 130 sorozat, talgo, nagysebességű vonat, mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúLássuk kicsit közelebbről is!

RENFE 448r sorozat, mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúÚjabb távolsági motorvonat, egy 448R sorozatú Intercity

RENFE 450 sorozat, mediterrán korridor Vilanova i la GeltrúÉs még egyszer az emeletes elővárosi vonat...

RENFE 448r sorozat, mediterrán korridor Hospitalet del InfanteEz pedig már egy másik alkalommal készült, de szintén ugyanezen a vasútvonalon. Egy RENFE 448R sorozatú Intercity vonat hagyja el Hospitalet del Infante vasútállomást

Spanyolországban az elővárosi vonatok által is használt vágányok mellett nem kell sokat várni arra, hogy megfelelő fotótéma jöjjön. A nagyvárosok és az agglomerációk között akár 5-6 percenként is járhatnak a motorvonatok, közöttük pedig távolsági vagy nagysebességű vonatok is érkezhetnek. Azonban ha az ország belsejébe vesszük az irányt, a nagyvárosoktól távol, akkor bizony felkészülhetünk arra, hogy egész nap jó ha kettő vonatot láthatunk, mivel a távolsági forgalom nagysága a spanyoloknál az egyik legalacsonyabb egész Európában!

De ha türelmesen kivárjuk azt az egy-két vonatot, garantáltan egyedi és érdekes képünk lesz, nem pedig egy unalmas tucatfotó!

Hogy megéri-e? Ezt mindenki döntse el saját maga!

komment

Címkék: spanyolország index2


A bejegyzés trackback címe:

https://vonattal-termeszetesen.blog.hu/api/trackback/id/tr747757070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angol vasutas 2015.09.13. 15:47:08

"A nagyvárosok és az agglomerációk között akár 5-6 percenként is járhatnak a motorvonatok, közöttük pedig távolsági vagy nagysebességű vonatok is érkezhetnek."

Mindez gondolom négy vágányon, mert ilyen követést különböző megállási rendekkel nem nagyon lehet kettő vágányon lezavarni.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2015.09.13. 22:07:59

@Angol vasutas: Meg fogsz lepődni, de nem kell 4 vágány! Sőt néha elég egy is! A magyarázat pedig csupán annyi, hogy a menetrend nem ütemes, a távolsági vonatok meg olyan ritkák, hogy lehet hogy csak napi egy párról van szó, így kapacitásproblémák nincsenek.
süti beállítások módosítása